۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
منافی: فنونی‌زاده نمی‌تواند حد و اندازه مرا تعیین کند

واکنش تند مربی پرسپولیس به فنونی‌زاده

من سلسله‌مراتب را طی کردم که مربی پرسپولیس شدم. سه سال مربی تیم پایه آن بودم، سه سال در لیگ برتر مربیگری کردم و چهار سال هم در لیگ اول حضور داشتم و مثل بعضی نبودم که فقط در تیم نوجوانان کار کنم.
کد خبر : ۱۹۳۰۷۷
صراط: مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا از بحرانی که پرسپولیس گرفتار آن شده نجات پیدا کنیم.

جواد منافی در خصوص تساوی تیم پرسپولیس مقابل پدیده و عدم نتیجه‌گیری این تیم در پنج بازی اول لیگ برتر گفت: در شرایطی که ما هفته قبل به ملوان باخته بودیم سعی کردیم بازیکنان را برای بازی مقابل پدیده از نظر روحی روانی آماده کنیم اما مصدومیت چند بازیکن و محرومیت صادقیان باعث شد تا از نظر بازیکن در مضیقه باشیم.

وی ادامه داد: ما پرسپولیس را آماده کرده بودیم تا از بحران خارج شویم، اما در بازی دیروز و در نیمه اول خوب نبودیم و گل آفساید هم خوردیم و همین موضوع فشار روحی روانی زیادی روی تیم ما وارد کرد و شیراز تیم ما از هم پاشید چرا که بازیکنان ترس از باخت داشتند. سال گذشته ما در تهران همه تیم‌ها را بردیم، اما فکر می‌کنم هنوز دیر نشده و همه باید دست به دست هم بدهیم تا از بحران خارج شویم.

مربی پرسپولیس درباره شعار بی‌غیرتی که دیروز هواداران پرسپولیس علیه بازیکنان این تیم سردادند اظهار داشت: هواداران انتظار دارند که پرسپولیس نتیجه بگیرد. سال گذشته به بازیکنان پولکی می‌گفتند آن هم در حالی که بازیکنان به دنبال پول‌شان بودند اما حالا که حتی هزار تومان از قرارداد امسال‌شان را نگرفته‌اند چرا به آنها بی‌غیرت می‌گویند؟! در این سه ماه نه کادر فنی و نه بازیکنان حتی هزار تومان هم نگرفتند، پس بی‌غیرت نیستند.

منافی افزود: سال گذشته ما روی نیمکت بازیکنانی مثل خلعت‌بری، مسلمان، دهنوی و سیدصالحی را داشتیم اما شما به نیمکت دیروز ما نگاه کنید. قصد من از این حرف‌ها توجیه نیست، اما باید تلاش کنیم از این بحران خارج شویم.

مربی پرسپولیس درباره اظهارات فنونی‌زاده یکی از مربیان تیم‌های پایه و پیشکسوت این باشگاه هم گفت: من همیشه سعی کرده‌ام که به پیشکسوتانم احترام بگذارم اما ایشان گفته که من فقط 40 دقیقه در پرسپولیس بازی کرده‌ام که گویا حافظه خوبی ندارد چرا که من دو سال در پرسپولیس بازی کرده‌ام و پنجعلی هم این موضوع را می‌داند که بعد از آن تصادف من پیش آمد که بعد از آن فوتبال بازی نکرده‌ام.

منافی ادامه داد: وحید هاشمیان حرف خوبی زده که گفته پرسپولیس ارث پدری کسی نیست و برای همه پیشکسوتان باشگاه است، اما ایشان فکر می‌کند که پرسپولیس ارث پدری‌اش است. سال‌های قبل افراد دیگری در پرسپولیس بودند و حالا نوبت ما رسیده که خدمت کنیم، اما همه باید بدانیم چه کسی که یک دقیقه در پرسپولیس بازی کرده و چه کسی که ده سال در این تیم بوده از کنار این تیم به همه چیز رسیده‌اند و نباید سر پرسپولیس منتی گذاشت. اگر علی دایی او را در کادر فنی قرار می‌داد الان دایی بهترین مربی بود و ما هم همه خوب بودیم، اما حالا که او حضور ندارد این حرف‌ها مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکسری از پیشکسوتان از سر دلسوزی انتقاد می‌کنند که با جان و دل آنها را می‌پذیریم اما افرادی هستند که پرسپولیس را با خودشان می‌خواهند، هر چند که پرسپولیس همیشه بزرگ است. به نظرم هر فردی صحبتی می‌کند باید حجب و حیا را حفظ کند. ایشان گفته من در حد و اندازه پرسپولیس نیستم اما من می‌گویم این خداست که حد و اندازه آدم‌ها را تعیین می‌کند و او کسی نیست که حد و اندازه مرا مشخص کند. دست علی پروین درد نکند که روز آخری که می‌خواست از پرسپولیس برود او را مربی تیم پایه کرد.

منافی ادامه داد: من سلسله‌مراتب را طی کردم که مربی پرسپولیس شدم. سه سال مربی تیم پایه آن بودم، سه سال در لیگ برتر مربیگری کردم و چهار سال هم در لیگ اول حضور داشتم و مثل بعضی نبودم که فقط در تیم نوجوانان کار کنم. یک بار این حرف را گفتم و باز هم آن را تکرار می‌کنم که کجای دنیا مربی تیم پایه علیه مسئولان تیم بزرگسالان و مسئولان باشگاه صحبت می‌کند. من هنوز هم سر این حرفم هستم و باید جلوی این افراد گرفته شود تا هر چه می‌خواهند نگویند. به نظرم او به جای این حرف‌ها باید تلاش کند تا بتواند در تیم‌هایی به جز تیم‌های پایه فعالیت کند.
منبع: فارس