۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
او وزیر است، من وکیل و هم امتیازیم

ناطق: گودرزی شناختی از ورزش ندارد

رئیس فدراسیون بوکس گفت: وزیر ورزش را از دانشگاه آورده اند و شناختی از ورزش ندارد.
کد خبر : ۱۹۳۲۰۶
صراط: رئیس فدراسیون بوکس گفت: وزیر ورزش را از دانشگاه آورده اند و شناختی از ورزش ندارد.

احمد ناطق‌نوری در مورد شرایط فعلی تیم ملی بوکس پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار داشت: در حال حاضر ما تا جایی که می‌توانستیم امکانات را در اختیار تیم ملی قرار دادیم تا با بهترین شرایط ملی‌پوشان راهی بازی‌های آسیایی اینچئون شوند. حضور در یک اردوی مشترک را برای آنها در نظر گرفته‌ایم که قرار است امروز راهی ترکیه شوند و با تیم ملی آنها اردوی تدارکاتی برگزار کنند. روز گذشته با تمام مشکلاتی که داریم دستور دادیم تا حقوق شش ماه ملی پوشان را پرداخت کنند تا از نظر روحی شارژ شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا با اعزام 9 نفر به بازی‌های آسیایی اینچئون موافقت نشد،‌ گفت: ملی‌پوشان ما‌ه‌ها در اردوها حضور داشتند و نمی‌دانم چرا با اعزام 6 ملی‌پوش به اینچئون موافقت شد. البته خیلی هم از این تصمیمات خوشم نیامد؛ چرا که آنها ادعاهای عجیبی را مطرح کردند. یک بار به ما گفتند تعداد آی‌دی‌ کارت‌ها کم است و یک بار دیگر مشکلات مالی را مطرح کردند، اما بعدها خواهیم شنید که چه تعداد افرادی به کره جنوبی رفتند که هیچ تأثیری در ورزش ندارند. البته در حال حاضر نیز برای اعزام مربیان در حال رایزنی هستیم چرا که طبق قانون فدراسیون جهانی باید سه مربی در کنار تیم باشد اما فعلا با اعزام دو مربی موافقت شده است. ما به دوستان گفته‌ایم اگر موضوع مشکل مالی است به ما بگویید تا از جایی هزینه سفر مربی تیم ملی را تهیه کنیم.

ناطق‌نوری در ادامه گلایه‌های خود از مسئولان ورزش،‌ گفت:‌ نمی‌دانم چرا همیشه در اعزام تیم‌های ما اما و اگر پیش می‌آید. شاید دوستان خیلی تمایل ندارند که ما باشیم ما را به قدری چپ و راست می‌کنند تا در کارمان گیر و گرفتاری پیش بیاید. بنده نه از این فدراسیون حقوق می‌گیرم نه چیزی، اما نمی‌دانم که چرا اینقدر با ما مشکل دارند.

وی در مورد اعزام نشدن سبک‌وزن‌ها به بازی‌های آسیایی گفت:‌ می‌‌گویند شاید ما در سبک وزن نتوانیم مدال کسب کنیم چرا که کشورهای آسیای دور بوکسورهای خوبی دارند و این موضوع باعث می ‌شود ما شانس مدال‌آوری در اوزان سبک را نداشته باشیم. بنده معتقدم بوکسورهای ما باید در رویدادهای مهم حضور پیدا کنند تا تجربه کسب کنند، اما نمی‌دانم که چرا چنین مخالفت‌هایی می‌شود البته در سنگین وزن هم مدعی بودند که با حضور قزاق‌ها ما نمی‌توانیم مدال آوری کنیم، اما طی این مدت دیدیم که بچه‌های ما چطور مدال کسب کردند.

رئیس فدراسیون بوکس در واکنش به صحبت‌های اخیر وزیر ورزش و جوانان که در جمع خبرنگاران اظهار داشته که ریاست در فدراسیون بوکس موروثی است، گفت: آدمی که هیچ شناختی از ورزش ندارد را از دانشگاه بردارند و بیاورند در وزارتخانه پست به او بدهند همین می‌شود. انتخاب من طبق قاعده و قانون بود، اما گویا آقای وزیر نمی‌داند و اشتباه می‌کند. او وزیر است و من وکیل و یک اندازه امتیاز داریم. بنده 27 سال نماینده مجلس بودم و جزء مقامات محسوب می‌شوم.

وی در ادامه گفت:‌ در قانون تصویب شده که هر کسی حتی اگر یک روز نماینده مجلس باشد جز مقامات محسوب می‌شود و حتی در صورت بازنشستگی نیز می‌توانند فعالیت کند. من بارها گفته‌ام بنده حقوق‌ بگیر نیستم و اگر خیلی از این موضوع ناراحتند به ما بگویند تا این فدراسیون را به آنها تحویل بدهیم.

رئیس فدراسیون بوکس در پایان گفت: من نمی‌دانم در شرایط فعلی این چه صحبت‌هایی است که وزیر ورزش و جوانان مطرح می‌کند. بازهم می‌گویم انتخابات فدراسیون بوکس ارثی نیست و برگزاری انتخابات دموکراسی بود. همه شاهد بودند که انتخابات به چه صورت برگزار شد و روسای هیأت‌ها من را به عنوان رئیس فدارسیون انتخاب کردند.
منبع: فارس