۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
در جلسه علنی امروز قرائت شد

بیانیه 210 نماینده درباره صنایع دفاعی

بیش از 210 نفر از نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ای از پیشرفت‌های صنایع دفاعی کشورمان حمایت و قدردانی کردند.
کد خبر : ۱۹۳۲۱۸
صراط: بیش از 210 نفر از نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ای از پیشرفت‌های صنایع دفاعی کشورمان حمایت و قدردانی کردند.

ضرغام صادقی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، بیانیه 210 نفر از نمایندگان مجلس در دفاع از پیشبرد صنایع دفاعی کشور را قرائت کرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

به موجب بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: «باید همه مغزها به کار بیفتد تا خودمان هر چیزی را که احتیاج داریم، بسازیم، خدا با شماست و این بزرگترین پشتوانه است» صنعت دفاعی کشور در تحقق دو راهبرد اصلی یعنی بومی کردن تجهیزات نظامی و تولید تسلیحات راهبردی براساس مقتضیات نوین حاکم بر جنگ ها و تهدیدات جدید موفقیت های افتخارآفرینی را کسب کرده است که بر این اساس آمادگی، کارآمدی و قدرت برتر دکترین صنعت دفاعی را پس از جنگ تحمیلی رقم می زند.

با پیشرفت های صنعت دفاعی ما جهان شاهد این بود که نه تنها تحریم ها اثری بر روند رشد و توسعه این صنعت نداشت بلکه با هر تحریم، عرصه دیگری از تحریم شکنی در صنعت دفاعی میسر شد. تولید موشک های با برد و دقت بالا، تولید و پرتاب ماهواره برها، ساخت ناوهای سطحی و زیر سطحی، پهبادهای با قابلیت برتر و همه و همه در زمانی شکوفا شدند که قطعنامه های تحریم یکی پس از دیگری صادر می شد.

رشد صنعت دفاعی علاوه بر تأمین نیاز نیروهای مسلح و اقتدار دفاعی و شکستن تحریم های ظالمانه، نمونه ای موفق از مدیریت ارزش مدار و ولایی در عرصه صنعت و فناوری و اقتصاد مقاومتی و ایجاد چشم انداز روشن و امید به آینده با روحیه خودباوری و فرهنگ بسیجی است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تلاش های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سایر نیروها در عرصه صنعت دفاعی که از مصادیق قدرت ملی می باشد، قدردانی نموده و حمایت همه جانبه خود را از طراحی، ساخت و تولید سامانه های دفاعی به منظور تجهیز و تقویت بنیه دفاعی کشور اعلام می داریم. امیدواریم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا، با دیده بانی مستمر فناورانه تهدیدات به طور پیشگیرانه در ایجاد و توسعه صنایع دانش بنیان دفاعی با استفاده حداکثری از ظرفیت های علمی، پژوهشی و صنعتی افتخارات خود را تداوم بخشیده و همواره در برتری منطقه ای و رتبه های جهانی موفق باشند.
منبع: فارس