۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
اکران «عصبانی نیستم» بدون اصلاحیه

دولت فیلم حامی فتنه را سانسور نمی‌کند

فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان در حالی در جدول اکران گروه سینمایی آفریقا قرار گرفته که طبق مستندات به همان شکل نسخه جشنواره و بدون اصلاحیه روی پرده سینماها خواهد رفت.
کد خبر : ۱۹۳۲۲۰
صراط: فیلم سینمایی "عصبانی نیستم" ساخته رضا درمیشیان درحالی در جدول اکران گروه سینمایی آفریقا قرار گرفته که طبق مستندات به همان شکل "نسخه جشنواره و بدون اصلاحیه" روی پرده سینماها خواهد رفت.

طبق پیگیری‌های خبرنگار ما، اصلاحیاتی که حجت‌الله ایوبی بر "عصبانی نیستم" و تبدیل آن از یک فیلم سیاسی ملتهب به اثری اجتماعی خبر داده بود، تنها قرار است در حرف و برای "آرام کردن فضا برای اکران این فیلم" باشد.

همچنان که رئیس سازمان سینمایی طی تفاهمنامه‌ای با کارگردان-تهیه‌کننده فیلم تأکید کرده این اثر به شرطی روی پرده خواهد رفت که حداقل "عوامل هیچکدام تا زمان اکران نباید گفتگو یا خبری رسانه‌ای" داشته باشند.

تأکید موکد اینکه این اثر با وجود حاشیه بسیار در زمان جشنواره فجر93 اما بجز همان نسخه و در آن مقطع، طی این چندماهه و با وجود اعتراض‌ها اما دیگر "شورای پروانه نمایش" حتی نه آن را دیده و نه برای مجوز بررسی کرده است.(این مطلب در گفتگوی با یکی از اعضاء اثبات شد)

سازمان سینمایی قرار است ابتدا نسخه اصلی و ممیزی نشده فیلم را روی پرده تهران بفرستد با اعلام اینکه به فیلم "مثلا اصلاحیه خورده" و اگر با واکنشی روبرو نشد به آن در دیگر شهرستان‌ها نیز اکران بدهد.

ایجاد حاشیه در سکوت عوامل، از راه‌های درپیش گرفته عوامل، برای کنجکاوی و استقبال مخاطبان از این فیلم در زمان اکران عمومی است حتی اگر زود از پرده جمع شود اتفاقی که بر سر برخی فیلم‌های خاص نیز قبلا، رخ داد.

از نکات دیگر اینکه؛ "عصبانی نیستم" توسط علی سرتیپی و شرکت پخش فیلمیران نیز خریداری شده است.

تمام این مباحث درحالی است که طبق اعلام طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنان نمایندگان با اکران فیلم، مخالف هستند و توضیحات وزیر ارشاد نیز آنان را قانع نکرده است.

گفتنی است طبق اطلاعات، رضا درمیشیان همانند فیلم قبل خود تازه‌ترین پروژه سینمایی‌اش با عنوان موقت "لانتوری" را نیز در سکوت خبری، فیلمبرداری کرده است!
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز