۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
توکلی در تذکر شفاهی:

ترمز ABS خودروهای داخلی تشریفاتی است

توکلی تأکید کرد: وضعیت بی‌کیفتی و بی‌امنی خودروها به‌جایی رسیده است که فرمانده نیروی انتظامی در جلسه ای اعلام کرده 98 درصد از خودروهای تولید داخل ایمن نیستند.
کد خبر : ۱۹۳۲۳۰
صراط: نماینده مردم الیگودرز در مجلس با بیان اینکه تولید قطعات غیراستاندارد خودروهای داخل تلاش پلیس راه راه کم اثر می کند گفت: ترمز ABS وکیسه‌هوای خودروهای داخل صرفاً جنبه تشریفاتی دارد.

محمدتقی توکلی نماینده الیگودرز در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 5 شهریور) در تذکر شفاهی ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس در همدردی با وی در غم از دست دادن فرزندش گفت: متأسفانه مردم ما در اثر تصادفات جاده‌ای دچار مشکلات روحی و عاطفی می‌شوند.

وی با اشاره به مشکل تولید و تحویل خودروهای بی‌کیفیت داخلی گفت: هرروزه شاهد عرضه خودروهای بی‌کیفیت به بازار عرضه هستیم لذا علی‌رغم محدودیت واردات خودرو، برخی از دستگاه‌های دولتی برای امنیت جان همکاران خود اقدام به واردات خودرو می‌کنند این در حالی است که طبق مصوبه دولت واردات خودرو ممنوع است.

توکلی تأکید کرد: وضعیت بی‌کیفتی و بی‌امنی خودروها به‌جایی رسیده است که فرمانده نیروی انتظامی در جلسه ای اعلام کرده 98 درصد از خودروهای تولید داخل ایمن نیستند.

وی با ابراز تأسف از این امر گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 800 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند و صدها برابر آن افرادی مجروح و ازکارافتاده شده‌اند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت با عنوان سهام‌دار بزرگ کارخانجات تولید خودرو داخلی و به‌عنوان ناظر بر تثبیت اعتبار، شاهد سوءاستفاده و سوء مدیریت مدیران این کارگاه‌های تولیدی است اما بی‌توجهی به این امر و تولید ناامنی خودرو منجر به مرگ افراد بی‌گناه و خسارت به کشور شده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: قرار گرفتن ترمز ABS و کیسه هوا در خودروها بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و بهانه‌ای برای گران شدن خودروهاست و در تصادفات اصلاً عمل نمی‌کنند.