۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷

۶ وزیر دولت موقت لیبی استعفا دادند

خبرگزاری رسمی لیبی اعلام کردن که ۶ تن از وزرای کابینه دولت موقت این کشور استعفا داده‌اند.
کد خبر : ۱۹۳۲۵۰
صراط: خبرگزاری رسمی لیبی اعلام کرد که 6 تن از وزرای دولت موقت این کشور استعفا داده‌اند.

خبرگزاری وال اعلام کرد که وزرای صنایع، کار، برنامه‌ریزی، آموزش و پرورش، منابع آبی  و وزیر مشاور در امور زخمی‌ها، وزرایی هستند که امروز (چهارشنبه) استعفا دادند.

"سلیمان اللطیف" وزیر صنایع لیبی اعلام کرده است که این استعفا‌ها به دلیل متمایل شدن کردن دولت به سمت یکی از اطراف درگیر و ناتوانی آن در رسیدگی در پرونده‌های گوناگون است.

وی همچنین اعلام کرده است که این وزرا سعی کردند تحت یک دولت یکپارچه باقی بمانند اما نخست وزیر تدابیری را بدون آگاهی آنان اتخاذ می کند.

از سوی دیگر روز گذشته وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اوضاع لیبی همچنان بحرانی است و دستگاه‌های دولتی که بعد از انقلاب این کشور تشکیل شده بودند، فروپاشیده‌اند و درگیری‌های نظامی در شرق و غرب این کشور به شدت افزایش پیدا کرده است.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که بعد از اعلام عدم مشروعیت پارلمان جدید از سوی کنگره ملی سابق این کشور که «عمر الحاسی» را به جای «عبد الله ثنی» به نخست‌وزیری منصوب کرده است، ما شاهد این هستیم که در لیبی دو پارلمان و دو نخست‌وزیر در آن واحد وجود دارند و در عین حال هیچ یک، از امکانات لازم برای کنترل اوضاع کشور برخوردار نیستند.

روز دوشنبه هفته جاری کنگره ملی سابق لیبی عمر الحاسی را به عنوان نخست وزیر دولت نجات ملی این کشور انتخاب کرد.

منبع: تسنیم