۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

جزئیات‌ جدید از پهپاد جاسوسی اسراییلی

یک پایگاه خبری صهیونیستی گزارش داد: پهپاد اسرائیلی سرنگون شده در ایران از نوع هرمس 450 بوده و از یک پایگاه هوایی در جمهوری آذربایجان پرواز کرده بود.
کد خبر : ۱۹۳۲۸۵

صراط: یک پایگاه خبری صهیونیستی گزارش داد: پهپاد اسرائیلی سرنگون شده در ایران از نوع هرمس 450 بوده و از یک پایگاه هوایی در جمهوری آذربایجان پرواز کرده بود.

به گزارش خبری تحلیلی دبکا، پهپاد اسراییلی هرمس 450 که در روز 23 اوت بر فراز حریم هسته‌ای نطنز واقع در مرکز ایران هدف اصابت موشک قرار گرفت از یک پایگاه هوایی در نخجوان در جمهوری آذربایجان برخواسته بود.

بر اساس این گزارش، پایگاه هوایی نخجوان با ایران، ارمنستان و ترکیه هم مرز است و سه سال پیش یک پهپاد هرمس 450 دیگر در آسمان ارمنستان به پرواز در آمده بود که از سوی یک پدافند هوایی در این کشور هدف قرار گرفت.

روز یک‌شنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین اسراییلی را که قصد ورود به حریم هسته‌ای نطنز را داشته به وسیله موشک سرنگون کرده است. در پی سرنگونی این پهپاد کارشناسان با توجه به این حقیقت که به دلیل فاصله زیادی اراضی اشغالی تا ایران این پهپاد نمی‌توانسته از آن‌جا برخواسته باشد اعلام کردند به احتمال زیاد از یک کشور عربی که گفته می ‌د عربستان بوده به پرواز درآمده است.

این پایگاه خبری همچنین مدعی شد پهپادهای زیادی هر چند هفته یک بار برای جاسوسی از تأسیسات هسته‌ای ایران از پایگاه هوایی نخجوان بلند می‌شوند. این پهپادها از آن‌جایی که از تکنولوژی بالایی برخوردارند قادرند تصاویر ویدئویی و عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا از فاصله دور تهیه کنند.

دبکا در ادامه مدعی شد:‌ این هواپیما پیش از سرنگونی توانسته 300 کیلومتر را در آسمان ایران پرواز کند.

منبع: ایسنا