۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹

گزارش واشنگتن‌پست درباره اوباما

روزنامه «واشنگتن‌پست» روز چهارشنبه با اشاره سخنان اوباما در کارولینای شمالی، این سخنرانی را پر از وعده‌های توخالی خوانده و اوباما را رئیس‌جمهوری شکست‌خورده توصیف کرده است.
کد خبر : ۱۹۳۲۹۵
صراط: روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی با انتقاد سخنان اخیر اوباما که گفته بود «آمریکا باید عاقلانه از قدرت خود استفاده کند. درس‌های تاریخی نشان می‌دهد عملیات‌های نظامی که بدون حمایت جامعه بین‌المللی اجرا می‌شوند، بدون در نظر گرفتن عواقب ناشی از آن در معرض خطر هستند»، رئیس‌جمهور آمریکا را «شکست خورده» توصیف کرد.

اوباما در نشست سالانه انجمن سربازان بازنشسته در کارولینای شمالی افزود: «ریشه کن کردن تومور بدخیمی مانند سازمان داعش کار آسانی نیست و نمی‌توان در زمان کوتاه این کار را انجام داد».

این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: «اکنون زمان آن است که اوباما به کمپین سازی علیه «جورج بوش» پایان داده و مسئولیت ریاست جمهوری در دوران خودش را برعهده گیرد. خطرات کنونی گروه داعش، روسیه و ایران از عدم وجود خواست و کم توجهی‌های ایدئولوژیک ناشی شده است. همچنین این خطرات نشان از شکست آمریکا در نشان دادن قدرت خود نشات گرفته است.»

این روزنامه در ادامه نوشت:« اوباما می‌گوید هیچ سربازی به عراق بازنخوهند گشت. آیا پرسنل اطلاعاتی و نیروی هوایی مستثنی هستند؟ این نحو سیاستگذاری یا طرح اقدام نیستند بلکه «تهدیدات بی معنا و قول‌های تو خالی هستند»

در پایان این گزارش آمده است: «با توجه با اتفاقات کنونی، سخنرانی اخیر اوباما یک سخنرانی رقت‌انگیز بوده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا سه هفته قبل در پی تحرکات گروه تروریستی داعش در نزدیکی شهرهای کردنشین عراق، دستور حمله هوایی به مواضع این گروه را صادر کرد. وی با این حال تاکید کرده است که آمریکا نیروی زمینی خود را به عراق اعزام نمی‌کند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز