۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱

دستگیری کارگردان سیاهپوست به جای سارق +عکس

پلیس آمریکا در شهر بورلی هیلز، یک تهیه کننده تلویزیونی که برای شرکت در مراسمی می‌رفت به جای سارق بانک دستگیر کرد و به وی دستبند زد.
کد خبر : ۱۹۳۲۹۷
صراط: پلیس آمریکا در شهر بورلی هیلز (واقع در ایالت کالیفرنیا)، "چارلز بلک" یک تهیه کننده تلویزیونی که برای شرکت در مراسمی می‌رفت به جای سارق بانک دستگیر کرد و به وی دستبند زد.

این هنرمند سیاهپوست به مدت 6 ساعت در بازداشت پلیس بود.

آقای بلک در صفحه فیسبوک خود نوشت که وقتی از رستوران خارج شد و قصد داشت به سمت خود حرکت کند، 6 خودرو پلیس ناگهان وی را محاصره کردند و سریعا به او دستبند زدند. او تصویری را هم در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد.

دستگیری کارگردان سیاهپوست به جای سارق +عکس

این هنرمند سیاهپوست آمریکایی همچنین نوشت: در عرض یک ساعت من به اداره مرکزی پلیس بورلی هیلز منتقل شدم و در‌انجا از من تصویربرداری، انگشت نگاری بعمل آمد. مبلغ 100 هزار دلار هم وثیقه تعیین شد و من به سرقت مسلحانه متهم شدم.

آقای بلک در صفحه فیسبوک خود نوشت که از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مدرک لیسانس مهندسی برق، و در مقطع ارشد از دانشگاه ایندیانا در رشته ام‌بی‌ای (مدیریت اجرایی) تحصیل کرده است. وی همچنین مدرک مدیریت اجرایی از دانشکده مدیریت دانشگاه هاروارد را دارد.

بر اساس این گزارش، پلیس آمریکا حتی به وی اجازه نداد تا به مدت زمان نسبتا طولانی تماسی را با کسی یا وکلیش برقرار کند.

بلک نوشت که برای اینکه وضعیت پارک متر خودرو خود را بررسی کند و بخاطر نقض قانون جریمه نشود، از رستوران خارج شده بود تا به سمت خودرو خود حرکت کند.

البته دلیل عصبانیت آقای بلک احتمالا مرتبط با تحولات اخیر و نحوه رفتار پلیس و سیستم دولتی آمریکا با سیاهپوستان در این کشور است. مرگ یک جوان سیاهپوست آمریکایی در فرگوسن امریکا جرقه اعتراضات مردمی علیه پلیس آمریکا را روشن کرد که به شهرهای زیادی در این کشور کشیده شد.

منبع: تسنیم