۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
مرور نتایج دو نظرسنجی

مردم فلسطین و شهرک‌نشینان صهیونیست بعد از جنگ چه می‌گویند؟ +نمودار

59 درصد اسراییلی ها می گویند "شکست خوردیم" و 93 درصد فلسطینی ها مخالف خلع سلاح مقاومت هستند.
کد خبر : ۱۹۳۳۶۶
گروه سیاسی صراط - تازه ترين نظرسنجی در فلسطين اشغالی حاكي است: 59 درصد صهيونيست ها معتقدند كه آنها در نبرد عليه نوار غزه شكست خورده اند. این در حالی است که بر اساس یک نظرسنجی در نوار غزه، بالغ بر 93 درصد از مردم غزه با خلع سلاح مقاومت فلسطین مخالفت کرده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، نتايج نظرسنجي در سرزمین های اشغالی فلسطین نشان مي دهد فقط 32 درصد صهيونيست ها معتقدند كه عملكرد بنيامين نتانياهو نخست رژيم اسرائيل خوب بوده است و درمقابل 59 درصد از آنها گفتند كه او عملكرد بدي داشته است.

در این نظرسنجی كه چهارشنبه شب در شبكه دوم تلويزيون رژيم اسرائيل منتشر شد، آمده است: درصد تاييد عملكرد نتانياهو در دو روز گذشته از 37 درصد به 32 درصد درزمان حاضر كاهش يافته است و اين درحالي است كه تاييد عملكرد او دو هفته پيش 55 درصد، سه هفته پيش 65 درصد و در جريان عمليات زميني عليه غزه 82 درصد بود.

 مردم فلسطین و شهرک‌نشینان صهیونیست بعد از جنگ چه می‌گویند؟ +نمودار

اين نظرسنجي همچنين نشان مي دهد كه 54 درصد صهيونيست ها بعد از 50 روز نبرد، با آتش بس مخالفند و درمقابل 37 درصد ديگر آن را تاييد مي كنند. تنها 29 درصد صهيونيست ها ابراز عقيده كردند كه عمليات نظامي عليه غزه با پيروزي رژيم اسرائيل پايان يافته است.

 

مردم فلسطین و شهرک‌نشینان صهیونیست بعد از جنگ چه می‌گویند؟ +نمودار


از سوی دیگر، بر اساس یک نظرسنجی که توسط مرکز آرای عمومی فلسطین در نوار غزه انجام شد، بالغ بر 93 درصد از مردم غزه با خلع سلاح مقاومت فلسطین مخالفت کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، 58 درصد از مردم نوار غزه در پاسخ به این سوال که آیا مقاومت فلسطین آماده تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بوده، پاسخ مثبت داده‌اند.

همچنین 93 درصد از مردم این منطقه در پاسخ به این سوال که آیا حامی خلع سلاح مقاومت فلسطین هستند، پاسخ منفی داده و تنها سه درصد پاسخ مثبت داده‌اند.
 
مردم فلسطین و شهرک‌نشینان صهیونیست بعد از جنگ چه می‌گویند؟ +نمودار

به نظر می رسد اگرچه در زمان شروع جنگ افکار عمومی شهرک نشینان صهیونیست با اقدامات روانی مایل به شروع جنگ بود اما رفته رفته عمده آنها از این ماجراجویی پشیمان شدند. این در حالی است که نتیجه جنگ در غزه، فلسطینی ها را مطمئن کرده که آنها معتقد به تسلیح نیروهای مقاومت هستند. این نتیجه درست بر خلاف خواست اسراییل از جنگ بود چراکه مهم ترین هدف از جنگ متقاعد کردن افکار عمومی برای لزوم خلع سلاح مقاومت تعریف شده بود.