۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴

نجفی: از تصمیم رئیس‌جمهور در انتخاب وزیرعلوم بی‌خبرم

سرپرست وزارت علوم و تحقیقات بنده از تصمیم رئیس‌جمهور درباره وزیر علوم بی‌خبرم اما در عالم هستی هر احتمالی وجود دارد.
کد خبر : ۱۹۳۳۸۸
صراط: محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در حاشیه مراسم ختم پدر اکبر ترکان در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که شما به عنوان وزیر علوم از سوی رئیس‌جمهور به مجلس معرفی شوید گفت: در عالم هستی هر احتمالی وجود دارد اما من از تصمیم رئیس‌جمهور خبر ندارم.

وی در خصوص تغییر و تحولات صورت گرفته در وزارت علوم از زمان روی کار آمدن خود نیز اظهار داشت: تغییر و تحول جدیدی صورت نگرفته اما شفاف‌سازی مسائل از خصوصیات من خواهد بود. اگر تغییراتی لازم باشد آن را اعمال خواهیم کرد.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سوال که آیا با حضور شما در وزارت علوم هنوز دبیر کمیته هماهنگی اقتصادی نیز به حساب می‌آیید یا خیر، گفت: خیر؛ من دیگر نمی‌رسم که دبیری این کمیته را بر عهده داشته باشم.

نجفی در پاسخ به این سوال که کمیته تشکیل شده در خصوص بررسی بورسیه‌های غیرقانونی در دولت گذشته گزارش جدیدی را ارائه کرده است، تصریح کرد: خیر هنوز گزارش جدیدی اعلام نشده که اگر اعلام شود آن را به اطلاع همه خواهیم رساند.

وی در پاسخ به این سوال که اخیراً شما جلسه تودیع و معارفه خود گفته بودید که اگر من جای فرجی‌دانا بودم از کوره در می‌رفتم و خیلی از مسائل را می‌گفتم نیز خاطرنشان کرد: من اینگونه نگفته‌ام، صحبت من در راستای وصف شخصیت آقای فرجی‌دانا بود که گفتم که اگر من به جای ایشان در آن جلسه بودم شاید از گروه در می‌رفتم نه اینکه حتما از کوره در می‌رفتم و این بیان من در راستای شخصیت خود و سجایای اخلاقی آقای فرجی‌دانا بود که در برابر بسیاری از انتقادها که بعدا نادرست هم بود صبر کردند.

منبع: تسنیم