۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵

شعله‌ور شدن جبهه «جوبر» در دمشق

منابع سوری از درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در منطقه «جوبر» در دمشق خبر می‌دهند.
کد خبر : ۱۹۳۳۹۵
صراط: منابع سوری تاکید کردند که از ساعاتی پیش درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در منطقه «جوبر» در دمشق آغاز شده است.

این منابع افزودند: این درگیری‌های شدید تا زمان اعلام خبر همچنان ادامه دارد و صدای انفجار توپ‌ها و موشک‌های رد و بدل شده بین دو طرف در مناطق مختلف دمشق به گوش می‌رسد، به گونه‌ای که می‌توان گفت، جنگی واقعی میان دو طرف در این منطقه در جریان است.

منطقه جوبر از جمله مناطق قدیمی و تاریخی دمشق است که در شمال شرقی دمشق قرار دارد. بسیاری از مورخان منطقه جوبر دمشق را دومین محل زندگی یهودیان در دمشق می‌دانند، چون در آن کنیسه «دار العباده» قرار دارد که یکی از قدیمی‌ترین کنیسه‌های جهان است، همانگونه که قدیمی‌‌ترین تورات جهان و مزار حضرت الیاس و خضر پیامبر در این منطقه واقع شده است.

جمعیت این منطقه براساس جدیدترین آمارها 300 هزار نفر اعلام شده و باید آن را دروازه غوطه شرقی به شهر دمشق و تا پیش از آغاز بحران سوریه از جمله مهمترین مراکز اقتصادی دمشق به شمار می‌آمد.

جوبر از حیث تقسیمات اداری تابع استان دمشق است و یکی از مناطق استراتژیک آن به شمار می‌آید و سه کوی جوبر شرقی و جوبر غربی و جوبر مأمونیه و استقلال را در برمی‌گیرد.
منبع: فارس
برچسب ها: جبهه جویر دمشق صراط
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز