۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵

داعش ۲۵۰ سرباز را اعدام کرد

گزارش‌های منتشر شده بیانگر این است که تروریست‌های داعش پس از تصرف فرودگاه نظامی الطبقه در استان الرقه سوریه ۲۵۰ تن از سربازان و افسران ارتش این کشور را دستگیر و اعدام کرده‌اند.
کد خبر : ۱۹۳۴۱۸
صراط: گزارش‌های منتشر شده از سوی گروه‌های ناظر و دیده‌بان حاکی از این است که عناصر گروهک تروریستی داعش پس از اینکه فرودگاه نظامی الطبقه در استان الرقه در شمال شرق سوریه را به تصرف خود درآورده‌اند، ده‌ها سرباز ارتش سوریه را اعدام کرده‌اند.

اسکای‌نیوز گزارش داد که داعش در این حمله 250 تن از نظامیان ارتش سوریه را دستگیر و اعدام کرده‌اند.

داعش از هفته پیش حمله به فرودگاه نظامی الطبقه را آغاز کرد و و توانست روز یکشنبه و پس از درگیری‌های سنگین با ارتش آن را تصرف کند، داعش اعلام کرده در این درگیری که یکی از شدیدترین درگیری‌های دو طرف طی سه سال اخیر بوده است، سربازان و افسران ارتش را به اسارت گرفته و اعدام کرده است.

به نوشته رویترز سقوط فرودگاه الطبقه که آخرین نقطه تحت کنترل دولت سوریه در استان الرقه بوده و کشتار تعدادی زیادی از سربازان ارتش، نشان دهنده پیشروی داعش به سوی نقاط شمالی این کشور است. این گروه همچنین سرزمین‌های شرقی سوریه را در تصرف خود داشته و طی ماه‌های اخیر بخش قابل توجهی از خاک عراق را در کنترل خود در آورد.

در یک ویدئو که توسط حامیان داعش منتشر شده است، نشان داده می‌شود که عناصر داعش در حال  شمارش نیروهای بازداشت شده ارتش سوریه هستند آن‌هم در حالی که تنها لباس‌های زیر را بر تن داشته و به سوی بیابان در حال حرکت هستند.

با این حال، رویترز اعلام کرد که نمی‌تواند محتوای این ویدئو را تأیید کند. در این ویدئو نشان داده می‌شود که 135 مرد که برخی از آن‌ها دست‌های خود را بر سر خود قرار داده‌اند، با پای پیاده در حال حرکت هستند و افراد مسلح در حال تمسخر آن‌ها هستند.

مشخص نیست که بر سر این مردان چه بلایی آمده است، اما تصاویر منتشر شده از سوی حامیان داعش نشان می‌دهد که حداقل هفت تن از نیروهای ارتش با گلوله کشته شده‌اند.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز