۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بوشهر

صالحی: غرب راهی جز تعامل با ایران ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت:‌ غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که راهی جز تعامل با ایران ندارند.
کد خبر : ۱۹۳۴۷۵
صراط: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت:‌ غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که راهی جز تعامل با ایران ندارند.

علی‌ اکبر صالحی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: غربی‌ها می‌دانند ایران ویژگی‌های فراوانی بر پایه اصول انقلاب دارد و موقعیت راهبردی ایران آنها را به این نتیجه رسانده که راهی جز تعامل با ایران نداشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با حمایت‌های رهبری و مردم فشارهای خارجی را به امید تبدیل کرده است افزود:‌ دشمن تلاش کرده ایران‌هراسی راه بیندازد و می‌خواهند ما را از رشد بازدارند ولی ملت ایران تصمیم اراده آنها نخواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه برخورداری از انرژی هسته‌ای بازدارندگی ایجاد می‌کند و در عرصه بین‌المللی نماد یک جامعه پویا و مستقل است تاکید کرد: ملتی هستیم که به دنبال عزت و اقتداریم و دیگر غلام حلقه‌ به گوش استکبار نیستیم و بر محور سیاست خودمان عمل می‌کنیم.

صالحی با بیان اینکه ایستادگی و پایداری ایران در مقابل دشمنان تبدیل به الگو و اسوه در منطقه شده است، گفت‌: برخی کشورهای منطقه عنوان می‌کردند که ایران با وجود منابع نفت و گاز نیازی به انرژی هسته‌ای ندارد اما حالا خودشان به دنبال انرژی هسته‌ای افتاده‌اند.

وی با بیان اینکه باید منابع انرژی را برای نسل آینده حفظ کنیم، گفت: باید به دنبال تأمین انرژی‌های دیگر نیز باشیم و بدانیم جامعه‌ای که برخودار از علم نباشد نمی‌تواند داعیه استقلال داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تأکید بر حفظ محیط زیست، گفت: یکی از عوامل مهم در توسعه نیروگاه‌ها حفظ و صیانت از محیط زیست است.

صالحی با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: بوشهر در مبارزات ضداستعماری و ضداستکباری همواره پیشتاز بوده و با داشتن شخصیت‌هایی همچون شهید عاشوری و شهید رئیس‌علی دلواری، آیت‌الله بلادی در برابر دشمن جنگیدند تا نام و آوازه اسلام باقی بماند.

وی گفت:‌با پیروزی انقلاب اسلامی فصل نوینی در بوشهر ایجاد شد و شاهد دگرگونی‌های وسیع در عرصه‌های مختلف بودیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یادآور شد: یکی از پرافتخارترین پروژه‌های ملی نیروگاه اتمی بوشهر است که نماد ایران در عرصه بین‌المللی و ملی است.

صالحی گفت: بوشهر شاهد حرکت‌های صنعتی و علمی بوده و تعداد دانشجویان دانشگاه‌ها در این استان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی در پایان گفت: با اجرای پروژه‌های مختلف در نیروگاه اتمی تلاش می‌کنیم وضعیت اجتماعی در بوشهر نیز ارتقا یابد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط صالحی