۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷

وضعیت جوی کشور تا اواسط هفته آتی

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ هوای سرد به سواحل جنوبی دریای خزر، گفت: بر همین اساس کاهش 8 تا 14 درجه‌ای دمای هوا در سواحل جنوبی دریای خزر دور از انتظار نخواهد بود.
کد خبر : ۱۹۳۴۸۰
صراط: کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ هوای سرد به سواحل جنوبی دریای خزر، گفت: بر همین اساس کاهش 8 تا 14 درجه‌ای دمای هوا در سواحل جنوبی دریای خزر دور از انتظار نخواهد بود.

فریبا گودرزی درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی حاکی از آن است که از اواخر وقت امروز با نفوذ هوای سرد به سواحل جنوبی دریای خزر، بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش بــاد شدید در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز خواهد شد و بطور متناوب تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: طی این مدت کاهش دما حدود 8 تا 14درجه سانتی‌گراد برای سواحل جنوبی دریای خزر رخ می‌دهد و دریای خـزر مــواج و طوفانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش در استا‌ن‌های گیلان و مازندران طی روز‌های شنبه و یکشنبه بترتیب حدود 40 و 30 میلی‌متر خواهد بود، ادامه داد: شنبه و یکشنبه هفته پیش رو نیز در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجـان غـربی و زنجان نیز رگبار و رعد و برق پراکنده و گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد.

گودرزی بیان داشت: طی روزهای جمعه و شنبه رشد ابر، رگبار موقتی باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در ساعات بعد از ظهر تـا اوایل شب در برخی مناطق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب فارس، ارتفاعات بوشهر و ارتفاعات زاگرس در استا‌ن‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه بویر احمد رخ خواهــد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: بر همین اساس خطرات ناشی از رعد و برق و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مســیل‌ها در منــاطق کوهپایه‌ای و روستاهای کوهستانی پیش‌بینی می‌شود و ضروری است که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی صورت گیرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط جوی آب و هوا