۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
رئیس مجلس شورای اسلامی:

دورشدگان از ولایت گمراه شده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس شواهد تاریخی کسانی که از ولایت فاصله گرفته‌اند، دچار اشتباهات استراتژیک شده‌اند، گفت: ولایت نشان دهنده صراط مستقیم به انسان است.
کد خبر : ۱۹۳۴۸۱
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس شواهد تاریخی کسانی که از ولایت فاصله گرفته‌اند، دچار اشتباهات استراتژیک شده‌اند، گفت: ولایت نشان دهنده صراط مستقیم به انسان است.

علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار کاروان سفیران رضوی(خدام حرم مطهر امام رضا(ع)) با اشاره به اینکه کسانی که از ولایت دور بوده و به این ریسمان چنگ نزده‌اند، دچار گمراهی شده‌اند، اظهار کرد: در شرایط کنونی جهان باید مبانی فکری و فرهنگی نسل جوان ما بر اساس ولایت شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز شاهد هجمه گسترده استکبار جهانی، صهیونیسم و گروه‌های تکفیری علیه مسلمانان هستیم، تاکید کرد: آنها با بی‌رحمی انسان‌هایی که هیچ گناهی ندارند را می‌کشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات این گروه‌ها در سوریه گفت: آنها در کشور سوریه علویان، شیعه، سنی و حتی مسیحی را سر می‌برند و جنایات بسیاری رقم زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که از ولایت فاصله گرفته‌اند، دچار اشتباهات استراتژیک شده‌اند، یادآور شد: ولایت نشان دهنده صراط مستقیم به انسان است.

لاریجانی به وضعیت انقلاب‌های منطقه اشاره کرد و گفت: با شکل‌گیری این انقلاب‌ها صف‌بندی مشخص شده و مشاهده می‌کنیم که جریان‌های استکباری در کنار جریان‌های منحرف و در مقابل جریان‌های مقاومت و تفکر اسلام ناب ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استکبار در این بخش از گروه‌های منحرف بهترین استفاده را کرده است، افزود: همه این گروه‌ها به دنبال ضربه زدن به تفکر اهل بیت(ع)‌ و فرهنگ مقاومت هستند.

رئیس مجلس ضرورت ترویج فرهنگ اصیل بر پایه مبانی اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: رکن این فرهنگ بر ولایت و معارف اهل بیت(ع) استوار است.

لاریجانی وظیفه دستگاه‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما و وزارت ارشاد را خطیر توصیف کرد و ادامه داد: با نگاهی به جریانات و حوادث تاریخی در می‌یابیم کسانی که در مسیر ولایت حرکت‌ کرده‌اند، از انحراف دور مانده‌اند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط لاریجانی