۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

دو کشته در تصادفات خراسان‌جنوبی

جانشین فرمانده پلیس‌راه خراسان جنوبی گفت: هفته گذشته 40 نفر در جاده‌های استان مجروح شدند.
کد خبر : ۱۹۳۵۱۶
صراط: احمد قاسمی امروز در بیرجند اظهار کرد: هفته گذشته 25 فقره تصادف جرحی و فوتی در جاده‌های خراسان جنوبی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه دو فقره از تصادفات منجر به فوت دو نفر از همشهریان شده است، تصریح کرد: همچنین 23 فقره از آنها منجر به جرح 40 نفر شده است.

جانشین فرمانده پلیس‌راه خراسان جنوبی بیشترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو با 45 درصد دانست و یادآور شد: تخطی از سرعت مطمئنه 20 درصد و عدم رعایت حق تقدم نیز با 20 درصد علت تصادفات بوده است.

قاسمی با بیان اینکه 60 درصد از تصادفات در جاده‌های اصلی رخ داده است، ادامه داد: همچنین 36 درصد در جاده‌های روستایی اتفاق افتاده است.

وی گفت: حدود 48 درصد از تصادفات این هفته به صورت واژگونی بوده است.

جانشین فرمانده پلیس‌راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خودروهای سواری 52 درصد در  تصادفات جاده‌ای مقصر بوده‌اند، افزود: موتورسیکلت‌ها نیز 16 درصد در تصادفات مقصر بوده‌اند.

قاسمی با بیان اینکه حجم ترافیک در جاده‌های استان به سبب سفر خودروهای عبوری از جاده‌ها روز به روز در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: همچنین شرایط خاص جغرافیایی از جمله طولانی بودن مسیرها و کویری بودن همراه با گرمای هوا سبب خستگی رانندگان در مسافت‌های طولانی می‌شود.

منبع: فارس