۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵

بحرین تابعیت دختر یک زندانی را لغو کرد

نیروهای امنیتی رژیم منامه، دختر یکی از فعالان حقوق بشر بحرین را در بدو ورود به کشور دستگیر کرده و به وی اعلام کردند که تابعیتش لغو شده است.
کد خبر : ۱۹۳۵۲۹
صراط: صفحه رسمی «شبکه اطلاع رسانی 14 فوریه بحرین» در شبکه اجتماعی «توئیتر» امروز اعلام کرد که نیروهای امنیتی بحرین «مریم الخواجه» فعال حقوق بشری را به در بدو ورود به کشور دستگیر کردند. به دختر عبدالهادی الخواجه اعلام شده که دیگر تابعیت بحرینی ندارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی بحرین الخواجه را مجبور به خاموش کردن تلفن همراهش کرده و راه‌های برقراری تماس با وی را قطع کردند. الخواجه خواستار دیدار با وکیل مدافعش شده است.

این گزارش حاکی است که زینب الخواجه،‌ مدتی پیش با اعتصاب غذا اعلام کرده است که تا زمانی که اجازه ورود به بحرین را پیدا نکند، به اعتصاب غذای ادامه می‌دهد.

زینب الخواجه دو سال گذشته نیز به هنگام شرکت در تظاهرات برای درخواست آزادی پدرش در مقابل وزارت کشور بحرین بازداشت شده بود. وزارت کشور بحرین با انتشار بیانیه ای مدعی شد که زینب الخواجه به اتهام حمله به یک کارمند دولت بازداشت شده است.

پدر زینب، عبدالهادی الخواجه، ( 54 ساله) به اتهام توطئه و تحریک مردم برای تظاهرات علیه رژیم  آل‌خلیفه در ماه مارس 2011، به حبس ابد محکوم شد. با وجود درخواست‌های داخلی و بین‌المللی برای آزادی الخواجه، منامه تاکنون با لغو اتهامات علیه وی مخالفت کرده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط لغو تابعیت
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز