۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴

زمان رونمایی از زیردریایی جدید ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی از زیردریایی فاتح در هفت آذرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر : ۱۹۳۵۳۲
صراط: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی از زیردریایی فاتح در هفت آذرماه سال جاری خبر داد.

وی همچنین درباره ماموریت ناوگروه 31، گفت: ناوگروه 31 الان در قسمت جنوبی دریای سرخ در حال ماموریت است که ماموریت اصلی آن حضور در دریاهای آزاد و برقراری امنیت برای کشتی‌های تجاری و نفتکش خواهد بود.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم آغاز دوره‌های 25 و نهم حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال جاری از زیردریایی فاتح هفت آذر رونمایی خواهد شد که این امر نشان‌دهنده قدرت ساخت زیردریایی در جمهوری اسلامی ایران است و جایگاه کشور را بسیار بالا خواهد برد.

وی همچنین درباره ماموریت ناوگروه 31، گفت: ناوگروه 31 الان در قسمت جنوبی دریای سرخ در حال ماموریت است که ماموریت اصلی آن حضور در دریاهای آزاد و برقراری امنیت برای کشتی‌های تجاری و نفتکش خواهد بود. منطقه عمومی ماموریت این ناوگروه شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ است و اگر ماموریت دیگری به ناوگروه واگذار شود به سمت آب‌های آزاد در محل‌های دیگر حرکت خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره رزمایش ولایت 93، اظهار کرد: این رزمایش در نیمه دوم سال با کیفیت بسیار بالا و در محدوده گستره آب‌های آزاد به ویژه شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد. قسمتی از توانمندی‌های نیروی دریایی اعم از شناورهای سطحی، زیرسطحی، پروازی، عملیات ویژه و موشکی در این رزمایش شرکت خواهند داشت.
منبع: ایسنا