۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
دو پرسش تاریخی از ترکان

هنوز هم دیوار کرسنت تا ثریا کج است؟!

شما که شبانه روز در رسانه ها هستید و درباره همه چیز نظر می‌دهید چرا درباره همین یک موضوع دادگاه و ربطش به کرسنت این طور خاموش و ساکتید؟!
کد خبر : ۱۹۳۵۶۳
گروه سیاسی صراط - یکی از مخاطبان "صراط" با اشاره به برگزاری دادگاه آقازاده معروف بعد از 679 روز تاخیر، و نیز همزمانی آن با تایید محکومیت ایران در پرونده کرسنت توسط بیژن زنگنه، به یادآوری مصاحبه اکبر ترکان در سال 90 درباره این پرونده پرداخته و 2 سوال اساسی را از او مطرح کرده است. در مطلب ارسالی مذکور آمده است:

این روزها روزهای وقایع جذاب و عبرت آموز و حیرت انگیزی در جریان است! روزهای مشخص شدن میزان راستگویی و صداقت و البته میزان تغییرات روحی و تطورات عقیدتی افراد از این دولت تا آن دولت! و البته روزهای  تشخیص فاصله نجومی حرف و ادعا تا عمل و اقدام!

به خصوص که این روزها با وجود اظهار نظرهای متفاوت و متناقض دولتمردان دولت راستگویان، آشکار شده که سرانجام تدبیرها درباره پرونده کرسنت به خسارتی ده میلیارد دلاری انجامیده که- اگر قرار باشد بپردازیم- تقریباً‌ معادل 8 برابر کل توافق ژنو – اگر قرار باشد بپردازند- خواهد بود!

پس صمیمانه امیدواریم حافظه تاریخی آقای ترکان که ظاهراً خیلی خوب و عمیق هم کار می کند یاری کند تا به یاد بیاورند که در سال 90 یعنی همین سه سال قبل! با چه ادبیات شداد و غلاظی در گفتگو با روزنامه شرق فرمودند «دیوار کرسنت تا ثریا کج است»!

از ایشان این دو پرسش تاریخی را که تکلیف خیلی چیزها را - از میزان پایبندی آدم‌ها به حرفهایشان مثلاً تا میزان صداقت و راستگوییشان مثلاً! - معلوم می کند می‌پرسیم:

1- جناب ترکان!‌ حالا که با اشاره و تأیید واضح آقای زنگنه دوست هم کابینه ای شما صدور رأی علیه ایران در پرونده کرسنت محرز شده و خسارتی بالغ بر 8 برابر کل توافق ژنو با رقم حدوداً 10 میلیارد دلاری که برای ایران به ارمغان آورده شده است باز هم از نظر شما و دوستانتان دیوار کرسنت تا ثریا کج است؟! به نظر شما لازم نیست اکنون با صداقت و صراحتی که در دولت راستگویان مدعی اش هستید واقعیت را درباره این پرونده حیرت انگیز به مردم اعلام کنید تا بدانند از نظر شما دیوار کرسنت این روزها که شما و دولت راستگویان در مصدر کار هستید صاف شده یا هنوز و هم چنان تا ثریا کج است؟! این همه مصاحبه و گفتگو و اظهار نظر در رسانه ها از شما هست. خب! یکی دیگر! به میدان بیایید و اندازه صافی و کجی این دیوار پردردسر را برای مردم معلوم کنید!

2- این روزها جلسات پیاپی دادگاه آقازاده ای در جریان است که اتفاقاً به همین ماجرا و همین پرونده هم- در کنار اتهامات اقتصادی و امنیتی متعدد دیگر- می پردازد. میزان ارادت و شیفتگی شما نسبت به وابستگان متهم پر سر و صدای این روزها اظهر من الشمس است و کسی نیست که دفاع های جانانه و پرمایه شما را از «سردار سازندگی» و سیاست های دوران 8 ساله ایشان و همراهی عاشقانه تان با کارگزاران را- که در دولت جدید بیشترین سهم و نشان را دارند- فراموش کند چنان که فرصتی مانند برنامه تلویزیونی «ثریا» را هم از دست ندادید و رگ گردن بیرون انداختید و از سیاست های «آخوند متفاوت» یا همان «سردار سازندگی» دفاع کردید... اما پرسش اینجاست: شما که شبانه روز در رسانه ها- از تلویزیون گرفته تا سایت ها و خبرگزاری ها و نشریات کاغذی همراه و همسو- هستید و درباره همه چیز- واقعا همه چیز!- نظر می دهید چرا درباره همین یک موضوع دادگاه و ربطش به کرسنت این طور خاموش و ساکتید؟! فکر نمی کنید لازم است جانفشانی و ارادت را کامل کنید و به میدان دفاع بیایید و پشت آقازاده گرامی را خالی نکنید؟!!

بعد التحریر:

1- جناب ترکان! اگر قرار است شما هم به سیاق و روشی که زعمای دولت راستگویان در پیش گرفته اند و تا انتقادی می شود و حرفی مطرح می شود سریع عصبانی می شوند و به منتقدان برچسب می زنند و حتی تهدید می کنند ما را متهم کنید و عصبانی بشوید و برچسب بزنید، حرفمان را پس می گیریم! اصلاً کرسنتی در کار نیست! زنگنه ای نمی شناسیم! اصلاً‌ اینجا کجاست؟!

2- جناب ترکان! اما اگر با آرامش قصد پاسخ دادن به این دو پرسش ساده را دارید اصلاً بیایید فرض کنیم که این اظهارنظری که از شما درباره کرسنت و ماجراهایش توقع داریم به نوعی آزمون میزان صداقت و راستگویی شما باشد که این همه حرفش را می زنید و مدعی اش هستید! مخالفتی که ندارید؟! پس منتظریم!