۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
تحلیل العربیه درباره حمله تل‌آویو به ایران

حمله‌تل‌آویوبه ایران بامرگ اسرائیل برابراست

یک شبکه خبری بین‌المللی نوشت: حمله نظامی علیه ایران نه تنها امنیت اسرائیل بلکه آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی را به خطر می‌اندازد.
کد خبر : ۱۹۳۵۷۷
صراط: «شبکه خبری العربیه» در پایگاه اینترنتی خود طی مطلبی نوشت: به چند دلیل اسرائیل قابلیت حمله را به تاسیسات هسته‌ای ایران ندارد. دلیل اول این است که سران اسرائیل به خوبی این واقعیت را می‌دانند که هرگونه حمله علیه تاسیسات هسته‌ای ایران باعث از بین رفتن آن‌ها نخواهد شد و تنها ممکن است برنامه اتمی ایران را برای مدتی به عقب اندازد. این مورد را برخی مقام‌های ارشد نظامی و امنیتی اسرائیل نیز عنوان داشته‌اند که حمله نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران بقای اسرائیل را به خطر خواهد افکند.

بر اساس این گزارش، دومین عامل عدم موفقیت اسرائیل در حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران این است که هر حمله‌ای باعث حضور بیشتر ایرانیان در حمایت از نظام و حق غنی‌سازی این کشور خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: دلیل سوم عدم موفقیت حمله نظامی اسرائیل این است که در صورت وقوع هرگونه حمله نظامی ایران از همکاری با جامعه جهانی صرف‌نظر خواهد کرد و از «ان‌پی‌تی» نیز خارج می‌شود. در نتیجه پیامدهای ناخواسته و عواقب منفی چنین حمله‌ای از سوی اسرائیل  این می‌باشد که ایران را مصمم به سرعت بخشیدن به برنامه‌های هسته‌ایش خواهد کرد.

العربیه در ادامه نوشت: همانطور که آغاز جنگ و حمله ساده است اما پیش بینی سرانجام آن دشوار و غیر ممکن است و در صورت واکنش نظامی ایران،  تنها چند حمله کافی است تا جان بسیاری از غیر نظامیان به خطر بیافتد. همچنین بهای نفت و بنزین در کشورهای غربی به شدت افزایش خواهد یافت. چنین نبردی نه تنها امنیت منطقه را به خطر خواهد افکند، بلکه امنیت اسرائیل، آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی را به خطر می‌اندازد.

در انتهای این گزارش آمده است: در صورت واکنش نظامی ایران و به خطر افتادن امنیت جغرافیایی، سیاسی اسرائیل، تل‌آویو بسیار محتاج به آمریکا خواهد بود و البته از سوی دیگر سیاست خارجی اوباما در این باره مشخص است. دولت این کشور از هرگونه رویارویی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران پرهیز می‌کند. آمریکا همچنین بر این باور است که مسیرهای دیپلماتیک هنوز باقی است بنابر این با در نظر گرفتن موارد فوق بعید است که اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نظامی کند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز