۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶

گلایه روحانی ناهی ازمنکر از قوه‌قضائیه

۳ سال پیش دو تن از اراذل و اوباش در صدد بودند دختری را در مقابل انظار عمومی به اجبار سوار وسیله نقلیه شان کنند که حجت الاسلام فروزش با دیدن این صحنه پس از تذکر به اراذل و اوباش مورد ضرب و شتم وحشیانه آنان قرار می گیرد. این درگیری موجب می شود وی بینایی چشم راست خود را از دست بدهد.
کد خبر : ۱۹۳۶۰۱
صراط: پیگیری های خبرنگار ما حاکی از این است که حجت الاسلام هاشم فروزش نزدیک به ۸ مرتبه از طرف قاضی پرونده به پزشک قانونی معرفی شده است تا میزان خسارت وارد شده به بینایی چشم وی تعیین شود.

در همه این مراجعات به جز اولین مراجعه، پزشکی قانونی میزان خسارت وارد شده به شبکه چشم را مشخص می کند و تاکید می کند که نیازی به مراجعه مجدد برای تعیین خسارت وارد شده به چشم نیست، ولی قاضی پرونده وی را چندین بار به این نهاد ارجاع می دهد. پزشک معالج وی هم نظر پزشک قانونی را تایید کرده است.

دید چشم حجت الاسلام فروزش زیر یک صدم است و از نظر قانونی نابینا به حساب می آید. او فقط می تواند نور را تشخیص بدهد.

خبرنگار جهان نیوز در بررسی دلیل طولانی شدن دادگاه و مراجعه مکرر این جانباز امر به معروف و نهی از منکر به پزشکی قانونی متوجه شد که وکلای مدافع اراذل و اوباش به دفعات به حکم پزشک قانونی اعتراض کرده و موجب اطاله دادرسی شده اند.

حجت الاسلام هاشم فروزش در این باره به خبرنگار جهان گفت: ظاهرا عزم جدی برای بسته شدن پرونده وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که فکر می کنید علت این مشکل چیست گفت: یک بخشی از علت، ضعف قوانین است، یک بخش دیگر نامه نگاری طولانی و علت اصلی دیگر این است که عزم جدی برای جمع شدن این پرونده وجود ندارد. این پرونده توسط برخی مسؤولان همچون رئیس قوه قضائیه و دادستان تهران خوانده شده ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

این پژوهشگر حوزه و مدرس دانشگاه افزود: در منظر اسلام، اصل صدور حکم و فلسفه مبارزه با مفاسد اجتماعی این است که اجرای احکام، از انجام اعمال دیگر بازدارندگی ایجاد کند. در صورتی که، زمان صدور حکم برای جرمی طولانی شود دیگر آن بازدهی را نخواهد داشت و ای بسا اثر عکس بگذارد.

حجت الاسلام فروزش خود را نیروی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و ابراز کرد: شخصا مطالبه ای ندارم، ولی این مسأله ای است که اگر شکایت خود را پیگیری نکنم در آینده موجب می شود که در حق نیروهای حزب اللهی و دلسوزان و آمران به معروف جفا شود. این پیگری نه برای حق خودم بلکه برای اینکه جریان امر به معروف آسیبی نبیند در حال انجام است. شکایت خود را ادامه داده ام و رضایت نیز نخواهم داد.