۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵

آمار دقیق طلبه های کشور اعلام شد

مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در امور حوزه های علمیه، گفت: 200 هزار طلبه خواهر و برادر هم اکنون در کشور مشغول به تحصیل و فعالیت هستند که البته در میان آن ها، طلابی از سایر کشورهای اسلامی نیز وجود دارد.
کد خبر : ۱۹۳۶۲۴
صراط: حجت الاسلام ˈجلال رضویˈ روز شنبه در نشستی خبری اظهار داشت: سازمان اوقاف و امورخیریه به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی به دنبال فعالیت های جهادگونه بوده و تاکنون نیز برنامه های متنوعی را در سطح کلان اجرا کرده است.

وی یادآور شد: از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری گنکره عظیم بزرگداشت قرآن و سمینارهای منطقه ای، استانی، کشوری و جهانی با حضور 70 کشور اسلامی اشاره کرد.

حجت الاسلام رضوی خاطرنشان کرد: ایجاد قطب فرهنگی در کنار حرم امام زادگان، برپایی خیمه های معرفت، اعزام مبلغ در فصول مختلف سال، برپایی همایش بزرگداشت امام زادگان، چاپ و توزیع قرآن، نهج البلاغه و ... از دیگر اقدامات فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است که می توان به آن ها اشاره کرد.

مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه و با بیان اینکه در سال های گذشته، امام زادگان سراسر کشور از غربت خارج شده اند، گفت: در سفر به کرمانشاه این موضوع بخوبی مشخص بود به گونه ای که در بازدید از 10 تا 15 امام زاده ای که داشتیم شاهد حضور بسیار خوب زائرین و استقبال و پذیرایی شایسته خادمین و هیات امنای این بقاع متبرکه از آنان بودیم.

وی همچنین از توسعه موقوفات از سوی مردم در سراسر کشور خبر داد و گفت: وقف در دنیا و زندگی امروزی بسیار اثرگذاراست و امید می رود روز به روز شاهد شکوفایی و بالندگی کشور در این زمینه باشیم.

حجت الاسلام رضوی در پایان اظهار داشت: پرداختن رساله های دانشگاهی در شناساندن فرهنگ وقف و وجود دروسی مثل وقف و جایگاه رقبات در حوزه های علمیه می تواند نقش مهمی در شناساندن فرهنگ وقف در جامعه و ترغیب مردم به پرداختن به این سنت حسنه داشته باشد.

منبع: ایرنا