۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹

اظهارات دایی بعداز پیروزی مقابل صبا

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز خرسندی از برتری تیمش مقابل صبای قم تأکید کرد، سرخپوشان در این بازی اشتباهات کمتری نسبت به دیدارهای اخیر داشته‌اند.
کد خبر : ۱۹۳۶۴۶
صراط: علی دایی پس از پیروزی 2 بر صفر تیمش در دیدار مقابل صبای قم در کنفرانس خبری حاضر شد و اظهار داشت: ما امروز بازی را خوب شروع کردیم و توانستیم به گل برسیم. در این بازی توانستیم بهتر عمل کنیم و اشتباهات‌مان کمتر شده بود. در خط دفاعی نیز بدون اشتباه بازی کردیم و در نهایت به پیروزی رسیدیم.

وی در ادامه افزود: تیم صبای قم در این بازی بسیار خوب مقابل ما قرار گرفت. این تیم با ویژگی‌هایی که داشت ما را اذیت کرد. می‌دانستیم که شاگردان مرفاوی می‌توانند در لحظات زیادی از بازی به ما فشار بیاورند و حتی یک موقعیت خیلی خوب هم داشتند که بازیکن این تیم،‌ آقای حسن‌زاده خوشبختانه نتوانست از فرصتی که داشت، استفاده کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به نیمه دوم دیدار این تیم مقابل صبای قم خاطر نشان کرد: در نیمه دوم موقعیت‌های زیادی داشتیم و در نهایت توانستیم به گل دوم برسیم. البته می‌توانستیم این بازی را 3 بر صفر نیز به پایان برسانیم اما تیم صبا بسیار خوب و هدفمند بازی کرد. این تیم به خصوص در نیمه دوم فشار زیادی به تیم ما وارد کرد.

دایی یادآور شد: تیم صبا خط هافبک بسیار خوبی دارد. بازیکنان این تیم در خط میانی پاسکاری‌های بسیار خوبی انجام می‌دهند و امروز هم در نیمه زمین ما عالی بازی کردند. باید به تیم صبا بابت این موضوع تبریک بگویم.

وی در خصوص حضور سوشا مکانی در ترکیب تیمش گفت: نیلسون در چهار دیدار اخیر ما به میدان رفت. ما از شرایط نیلسون راضی هستیم اما در تمرینات به وضعیت بازیکنان نگاه کرده و هر کدام که آماده‌تر باشند در ترکیب قرار می‌گیرند. فرقی هم ندارد کدام بازیکن در ترکیب باشد، چرا که سعی می‌کنیم از بهترین‌ها در ترکیب تیم‌مان استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تمجید از عملکرد سوشا مکانی در دیدار این تیم مقابل صبای قم اظهار داشت: از عملکرد مکانی راضی هستیم. او در تمام خروج‌ها و دیگر صحنه‌ها بسیار عالی کار کرد. خوشبختانه امسال درون دروازه هیچ مشکلی نداریم و خیال‌مان راحت که دو سنگربان سطح بالا داریم.

دایی در مورد اینکه پرسپولیس در هفته‌های اخیر زیر فشار بوده است خاطر نشان کرد: بی‌تردید این فشار روی تیم ما وجود داشت و هم از سمت دوست و هم از سوی رقیب تحت فشار بودیم. موقعی که نمی‌توانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم همه می‌توانند انتقاد کنند اما ای کاش این دوستان که پرسپولیسی هستند و این تیم را دوست دارند بیایند و به ما کمک کنند.

وی در ادامه افزود: کودک 5 ساله هم می‌تواند اعتراض کند اما از این دوستان می‌خواهم به ما کمک کنند و نظرات خود را در اختیار ما بگذارند، چرا که می‌تواند در ادامه راه به ما کمک کند.

سرمربی پرسپولیس درباره استفاده از بازیکنان جوان نیز گفت: تیم ما ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است. ما چند بازیکن جوان به تیم تزریق کرده‌ایم و مطمئن باشید که این تیم در آینده شکل بهتری پیدا می‌کند. به همین دلیل از هواداران می‌خواهم که صبوری بیشتری داشته باشند و به ما کمک کنند. من به پرسپولیس آمده‌ام تا خدمت کنم و کاری انجام دهم.

وی یادآور شد: اکنون در اوایل فصل هستیم و تا آخر فصل زیاد باقی مانده است. ما مشکلاتی داشتیم که دلایل مختلفی دارد و نمی‌خواهم وارد آن شوم اما به این دلیل کار را بد آغاز کردیم. با این حال معتقدم با حمایت طرفداران و پیشکسوتان می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم. امیدوارم آنها به ما راه حل ارائه دهند. تمامی انتقادات را می‌خوانیم و حتی برخی صحبت‌ها فراتر از انتقاد است اما من دست همه را می‌بوسم.

دایی خاطر نشان کرد: ما احتیاج به کمک و ایده‌های نو داریم و می‌توانیم از این کمک‌ها استفاده کنیم. بازیکنانی که در اختیار داریم می‌توانند بهترین‌های لیگ باشند و با این خوب‌ها می‌توانیم پایان خوبی در لیگ داشته باشیم. اگر هم اشتباهی داشته‌ایم سعی می‌کنیم آن را جبران کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره مشکل خدمت سربازی حسین ماهینی تأکید کرد: از این موضوع خبر ندارم. تا جایی که من می‌دانم قرار است در این هفته بازیکنان مدارک خود را ارائه دهند. امیدوارم ماهینی مشکلی نداشته باشد. با حضور او قدرت خط دفاع‌مان افزایش پیدا کرده و در حمله هم به ما کمک می‌کند. امیدوارم که برای این بازیکن مشکلی پیش نیاید و بتوانیم از او استفاده کنیم.

وی در واکنش به مصاحبه رویانیان درباره مبلغ قراردادش خاطر نشان کرد: من شفاف کار می‌کنم و درباره بحث مبلغ قراردادم هم راه‌های دیگری را بلد نیستم. در همان ابتدای فصل صحبت می‌کنم و شرایطم را مشخص می‌کنم. در زندگی همیشه راه مستقیم را رفته‌ام و برای کار کردن هم همواره طبق اصول عمل می‌کنم. در همان ابتدای فصل خواسته‌ها و صحبت‌هایم را مطرح می‌کنم و دیگر تا آخر فصل دنبال چیزهای دیگر نمی‌روم.

دایی درباره اینکه خداوند در سخت‌ترین شرایط به او لطف می‌کند، پاسخ داد: معتقدم لطف خداوند شامل حال همه می‌شود و کسی نیست که از این لطف دور بماند. بنابراین ما باید دیدگاه خودمان را عوض کنیم. خدا را شکر شرایط زندگی من به گونه‌ای است که خودم تصمیم می‌گیرم در جایی کار کنم یا نکنم. مربیگری عشق و علاقه من است اما خودم تصمیم می‌گیرم که با این شرایط کار کنم یا اگر فشاری وجود دارد کار را ادامه ندهم. همواره به دنبال آن هستم تا راه درست را انتخاب کنم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: ما تازه در ابتدای راه قرار داریم و می‌توانیم در چند بازی آینده که در تهران است فاصله خود را با مدعیان کمتر کنیم. امیدوارم بازیکنان مصدوم تیم هم آماده شوند تا بتوانیم نفرات تیم را بر اساس تمامی داشته‌های‌مان انتخاب کنیم.

دایی درباره استفاده از بازیکنان خارجی مانند اومانیا تصریح کرد: سعی کردیم در جذب بازیکنان خارجی دقت کنیم. من پنج بازی اومانیا در ترکیب تیم ملی کاستاریکا در جام جهانی را دیدم و پیگیری کردم. معتقدم او گزینه بسیار خوبی است که می‌تواند جای خالی سیدجلال حسینی را پر کند و هر چه با تیم هماهنگ‌تر شود می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد: از زمان حضور اومانیا خط دفاع ما منظم‌تر شده و همچنین فاصله خط حمله تا دفاع ما نیز کاهش پیدا کرده است که این موضوع برای تیم ما بسیار خوب است.

دایی درباره استفاده از بازیکنان جوانی چون علی فاطمی تصریح کرد: نه تنها از علی فاطمی بلکه از جوان‌های خوب دیگری که آینده‌های فوتبال ما هستند استفاده می‌کنیم. ما امروز افشین اسماعیل‌زاده را هم بعد از مدت‌ها دوری از پرسپولیس و لیگ فوتبال به میدان فرستادیم و اگر دو سه برد دیگر کسب کنیم باز هم از این بازیکنان که می‌توانند در آینده به فوتبال ملی ما کمک کنند استفاده خواهم کرد.

منبع: تسنیم