۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۲

10کارجالبی‌که باگوشی می‌توان انجام‌داد

گوشی های هوشمند امکانات متنوعی دارند که بدون نصب برنامه های همراه اضافی در دسترس هستند و برخی مالکان گوشی‌ها هرگز از آنها مطلع نمی‌شوند.
کد خبر : ۱۹۳۶۷۷
صراط: گوشی های هوشمند امکانات متنوعی دارند که بدون نصب برنامه های همراه اضافی در دسترس هستند و مالکان گوشی ها گاهی هرگز از آنها مطلع نمی شوند. در این جا قصد داریم برخی از رازهای جالب را که بی سر و صدا در تنظیمات گوشی های هوشمند در نظر گرفته شده معرفی کنیم.

 به گزارش یو اس ای تودی، این توضیحات مربوط به گوشی های آیفون و آندروید است. از آنجا که دهها نسخه از گوشی های آندروید وجود دارد ممکن است این دستورالعمل ها در مورد برخی از آنها درست عمل نکند. اما برای حل این مشکل هم برنامه های همراهی وجود دارند که برخی از آنها معرفی شده اند.

*تهیه اسکرین شات از گوشی

گاهی پیش می آید که به هر علت دوست دارید از نمایشگر گوشی خود اسکرین شات تهیه کنید. دریافت پیامک جالب، متنی خواندنی در اینترنت یا ارسال دستورالعمل تصویری انجام کاری از جمله دلایل این کار است.

در گوشی آیفون برای این کار باید دکمه Home را همراه با دکمه Sleep/Wake فشار داده و نگهدارید. پس از این کار صدای شاتر شنیده می شود و تصویر تهیه شده نمایش داده شده و ذخیره می شود.

در گوشی های آندرویدی باید دکمه پاور و کم کردن صدا را در آن واحد نگهدارید. سپس تصویر تهیه شده در پوشه Captured Images در برنامه گالری ذخیره می شود. البته این روش تنها بر روی نسخه 4 اندروید به درستی عمل می کند و در مورد دیگر نسخه های سیستم عامل آندروید می توانید از برنامه هایی مانند AirDroid  استفاده کنید.

*بلوکه کردن تماس ها و پیامک ها

برخی اوقات افرادی پیدا می شوند که با هیچ روش مودبانه ای نمی شود مانع ارسال پیامک و تماس گرفتنشان شد. در این صورت باید از تنظیمات گوشی های هوشمند کمک گرفت. به این منظور در iOS 7 و نسخه های قدیمی تر یکی از برنامه های Phone  یا FaceTime را باز کنید. اگر فرد مزاحم در فهرست تماس شماست بر روی اسمش ضربه بزنید، در صفحه تازه باز شده به انتهای صفحه بروید و بر روی گزینه Block This Caller ضربه بزنید. سپس Block Contact را انتخاب کنید.  اگر فرد در فهرست تماستان نیست، بر روی دکمه Info کلیک کرده و سپس به انتهای صفحه رفته و گزینه Block This Caller و سپس سپس Block Contact  را انتخاب کنید.

برای بلوکه کردن پیامک ها برنامه مسنجر آیفون را باز کرده و بر روی یکی از پیامک های فرد مزاحم ضربه بزنید. سپس گزینه Contact در سمت راست بالای صفحه را لمس کرده و سپس دکمه Info را بزنید. به انتهای صفحه بیایید و دو گزینه Block this Caller و  Block Contact را انتخاب کنید.

اگر از این کارتان پشیمان شدید یا خواستید فهرست افراد بلوکه شده را ویرایش کنید از این مسیر استفاده کنید.

Settings>>Phone>>Blocked

Settings>>Messages>>Blocked

Settings>>FaceTime>>Blocked

در مورد گوشی های آندروید باید مسیر Settings>>Call settings>>Call block را طی کنید. در بخش Incoming calls گزینه Call block list و سپس Create را انتخاب کنید. سپس شماره فرد مزاحم را وارد کرده یا بر روی آیکون تصویر ضربه بزنید تا شماره مزاحم را از فهرست تماس ها یا از تاریخچه تماس هایتان در call logs بیابید.

*استفاده از کلمات عبور قدرتمند

کاربران آیفون و آندروید به طور پیش فرض می توانند از کلمات عبور چهار رقمی استفاده کنند. اگر این چهار رقم 0000 یا 1234 نباشد معمولا مشکلی برای کاربران پیش نمی آید. اما اگر به هر علت به دنبال یافتن کلمات عبور قدرتمندتری هستید این روش ها را امتحان کنید.

در مورد گوشی های آیفون از مسیر Settings>>Passcode استفاده کرده و دستتان را روی گزینه Simple Passcode بکشید. در این بخش می توانید از حروف و کاراکترهای خاص برای کلمه عبورتان استفاده کنید.

مسیر این کار در گوشی های آندرویدی Settings>>Lock screen و سپس لمس گزینه Screen lock است. با این کار می توانید از ترکیبی از حروف و کلمات و کاراکترهای خاص برای تامین امنیت خود استفاده کنید.

*متون را راحت تر ببینید

اگر چشمتان ضعیف است یا خواندن کلمات بر روی نمایشگرهای کوچک گوشی کلافه تان می کند این بخش به دردتان می خورد.

در گوشی های آیفون از مسیر Settings>>General>>Accessibility استفاده کرده و دو گزینه Bold Text  یا  Larger Textیا هر دو را فعال کنید. توجه داشته باشید که برای فعال شدن گزینه Bold Text در گوشی های آیفون ضروری است گوشیتان را خاموش و روشن نمایید.

کاربران گوشی های آندرویدی هم باید مسیر Settings>>Accessibility را طی کرده و در بخش Vision گزینه Font size را لمس کرده و آن را بر روی بزرگ یا Large تنظیم نمایند. در برخی نسخه های سیستم عامل آندروید گزینه Huge یا بسیار بزرگ هم در نظر گرفته شده است.
منبع: فارس