۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
شهردار تهران تفکیک جنسیتی را با چه تحلیلی رد کرد؟

یکی به نعل یکی به میخ به سبک قالی‌باف!

چرا گذاشته می شود تا به اجرا آمدن این طرح در میان توده های مختلف مردم دهان به دهان بچرخد و سینه به سینه نقل محافل خبری و مهمانی ها شود، بعد به یکباره شهردار تهران سعی در تئوریزه نمودن این مطلب با مفهومی غیر از "تفکیک جنسیتی" می نماید؟!
کد خبر : ۱۹۳۶۸۷
گروه سیاسی صراط - هنوز چند وقتی از حرف های در گوشی های طیف ارزشی مبنی بر اینکه شخص قالیباف از مواضع دو پهلو و همه پسند خود عدول کرده و راه صداقت و درستی را در پیش گرفته است، از باب اجرای طرح تفکیکی جنسیتی مبتنی بر بالا بردن ارزش زن نمی گذرد که متاسفانه صحبت های باقر قالی باف در جمع بسیج اساتید چنان آبی بر پیکرده امت حزب الله بود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، شهردار تهران در حالی فرصت تکذیب این واقعه را از دست نمی هد که تقریبا این موضوع به پای او نوشته شده است. در اذهان هست که قالیباف گفته بود: "ما غیرت دینی داریم، حرف ما این است که نباید اجازه دهیم یک خانم در طول زمان معاشرت بیشتری با نامحرمان داشته باشد تا با محرمان خود و شوهر و فرزندش، زیرا این موضوع کانون خانواده را تحت‌تاثیر منفی قرار می‌دهد. حرفی که در شهرداری تهران زده‌ایم این بوده است که اگر در یک اتاق، یک مجموعه کاری که باهم همکاری می‌کنند و سه یا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر دیگر خانم هستند و همه در یک رابطه مثلا در رابطه با بودجه فعالیت می‌کنند، می‌توان کاری کرد که آن چهار خانم در یک اتاق و چهار آقا در اتاق دیگری کار کنند."

این صحبت های قالی باف باعث شد که در چند روز اول آن، رسانه های ارزشی و جریان ارزشی جامعه که سال ها نسبت به اختلاط زن و مرد در دستگاه های دولتی –خصوصا شهرداری تهران- گلایه مند بودند، احساس کنند که شهردار تهران رنگ و بوی سالهای دور جبهه خود را گرفته است و صلاح اسلام را بر مصلحت جمعی مشاوران خرد و کلان خود ترجیح داده و سعی در آن می کند که محجوریت نیروهای اصیل اصولگرایی را در مجموعه عظیم شهرداری تهران به واسطه ظهور و بروز یک چنین طرح هایی مرتفع کند، اما صحبت های چند روز گذشته قالی باف، تمام این رویاهای زیبا را پنبه کرد.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در اجلاس سالانه بسیج استادان در مشهد مقدس با اعلام اینکه "نان به نرخ روز نمی‌خوریم و باید حرمت بانوان را نگه داریم" گفت: فروردین ۸۵ ابلاغ کردم ۱۰درصد مدیریت در شهرداری باید به بانوان اختصاص یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه من با تفکیک جنسیتی مخالف هستم، افزود: متاسفانه برخی عنوان کرده‌اند که قالی باف بعد از انتخابات مساله تفکیک جنسیتی را مطرح کرده است درحالی‌که من با این مساله مخالف هستم.

محمدباقر قالی باف بار دیگر با لحنی محکم‌تر تاکید کرد: من با تفکیک جنسیتی مخالف هستم اما متأسفانه برخی گفتند که قالیباف بعد از انتخابات درباره تفکیک جنسیتی صحبت می‌کند که تمام این موارد کذب است.

وی اضافه کرد: من زمانی در نمازجمعه گفتم که ما وقتی پارک بانوان و موضوع مد و لباس را اجرا کردیم با همان نگاه سبک زندگی بوده است و وقتی عده‌ای نیز اغراق کردند که قالیباف گفته منشی زن نباید داشته باشیم اما من می‌گویم که ما نان به نرخ روز نمی‌خوریم و باید حرمت بانوان را نگه داریم.

چرخش به سبک قالی باف

گویا شهردار تهران گزارش بازخورد مثبت طرح خود در بین نیروهای ارزشی و همچنین توده نه چندان مذهبی جامعه با خبر شده و می خواهد با این تکذیب دیر هنگام که تقریبا 40 روز از بیان آن می گذرد، قشر خاکستری را نیز داشته باشد و سیاست یک بام و دو هوای همیشگی و البته مسبوق به سابقه را همچنان حفظ نماید.

این چرخش ناگهانی در چله یا به بیان بهتر در چهلمین روز اجرای هماهنگ آن در زیر مجموعه قالی باف، از نظر دین اسلام امری ناپسند بوده و البته این که بخواهی هم طیفی را که با طرح افزایش کرامت انسانی زنان موافقند و هم آنهایی که مخالفند را داشته باشی، سیاستی بوده که شهرداری تهران در 9 سال فعالیت خود به سکان داری قالی باف، بهره ای از آن نبرده است.
در این رابطه سوالا متعددی مطرح است .

1 - چرا فکر تکذیب این طرح با گذشت بیش از چهل روز از اجرایی شدن آن زده می شود و نه در همان روزهای ابتدایی آن؟!

2 - چرا گذاشته می شود تا به اجرا آمدن این طرح در میان توده های مختلف مردم دهان به دهان بچرخد و سینه به سینه نقل محافل خبری و مهمانی ها شود، بعد به یکباره شهردار تهران سعی در تئوریزه نمودن این مطلب با مفهومی غیر از "تفکیک جنسیتی" می نماید؟!

3 - آیا قالی باف پس از ضد حمله های روحانی و وزیر کار او یعنی ربیعی پای خود را از کارزار این طرح پس کشیده است؟!

روزنامه آرمان که یکی از تند ترین روزنامه های اصلاح طلب در حال انتشار بوده، با تیتر "تکذیب پس از پایان تحسین!" ضمن حمله شدید به قالیباف، به طیف ارزشی جامعه نیز بابت مواضع دو پهلوی او انتقاد، کرده است.

این روزنامه در قسمت آخر گزارش خود می آورد: "آقای شهردار از تحسین و تمجیدهای ارسالی از سوی هم‌طیفان خود و برخی نیروهایی که دغدغه مسائل فرهنگی جامعه را دارند و همکاری آقایان و خانم‌ها را دلیلی برای این مشکلات ارزیابی می‌کنند، خشنود بوده و تمایل داشته تا آخرین تحسین‌ها را بشنود و سپس اقدام به تکذیب کند. از سوی دیگر شاید آن بحث درمورد نپذیرفتن منشی خانم یا حضور کارمندان زن ومرد در یک اتاق جنبه تبلیغی داشته که پس از ارزیابی مخالفت‌ها -که پس از پایان تحسین‌ها آغاز شد- موعد تکذیب فرا رسیده و اینگونه پیش‌بینی شده که ادامه این روند به ضدتبلیغ تبدیل خواهد شد."

یکی به نعل یکی به میخ به سبک قالی باف!

تیتر و تصویر روزنامه آرمان در تاریخ چهارشنبه 5 شهریور