۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
قدرت مدنی زنان بیشتر است

افروغ به دختران نسل‌چهارمی چه گفت؟

گروهی از دختران عضو خانه شهریاران جوان با عماد افروغ فعال فرهنگی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر : ۱۹۳۷۰۱
صراط: گروهی از دختران عضو خانه شهریاران جوان با عماد افروغ فعال فرهنگی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

هدف از این نشست که با همکاری خبرگزاری فارس برگزار شد، پاسخ به پرسش‌های دختران جوان و نسل چهارمی های انقلاب بود. عماد افروغ که در این جلسه به همراه همسرخود حاضر شده بود به دختران جوان گفت پرسشهای خود را بپرسید تا بدانم دغدغه‌های شما چیست و انقلاب اسلامی درپرورش دختران چقدر موفق بوده است.دختران عضو خانه شهریاران جوان نیز در این گفتگوی صمیمانه دغدغه های فکری و سوالات خود را مطرح کردند و افروغ به تناسب هر سوال پاسخهایی را مطرح کرد.

خودتان خلاق باشید

در ابتدا افروغ در جمع دختران خانه شهریاران با بیان اینکه هر انسانی عاملیتی دارد که باعث می شود بدون توجه به شرایط به خلاقیت و نوآوری بپردازد،گفت:  بنابراین شما هم باید تلاش کنید این عاملیت را به کار گرفته و در مورد مسائل و نیازهایتان خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید نتیجه مطلوب را به دست آورید.

ارتباط گرهای ماهر

افروغ نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی  در توضیح برتری‌های زنان و دختران به دختران  حاضر در نشست گفت: شما متعلق به قدرت مدنی هستید و قدرت مدنی بیشتر به اعتبار آن شناخته می شود نه به قدرت تصمیم گیری اش.افروغ در ادامه گفت گاهی تصمیم نگرفتن قدرت است و همیشه قدرت در نمایندگی مجلس و امثال این امور نیست، بنابراین شما به عنوان یک قدرت غیر رسمی معرفی می شوید که این قدرت در زنان با انقلاب اسلامی شکل گرفت.افروغ در ادامه بیان کرد تحقیقات نشان می دهد قدرت ارتباطی خانم‌ها خیلی بیشتر از آقایان است که این باعث شده نهادهای مدنی خانم‌ها قویترو فعالتر از نهادهای مدنی مردان عمل کند. این فعال فرهنگی هم چنین با بیان اینکه قدرت ارتباطی خانم‌ها نباید در محیط خانه و خانواده محصور شود، گفت البته به شرطی که این اقدام به اصل فعالیت خانمها ضربه نزند، باید صورت بگیرد. عماد افروغ با اشاره به جمله ای از آیت الله جوادی آملی که فرمودند زنان ناخدای کشتی خانواده هستند اظهار داشت: مردم ایران به دلیل ارزشهایی که برای خانواده داشته اند پیش از انقلاب نمی گذاشتند زنان در اجتماع حاضر شوند.

حجاب قانون است

در ادامه دختران به طرح سوالات خود پرداختند که بیشتر سوالاتی درباره بحث حجاب، تاثیر شرایط جغرافیایی بر حجاب و سخت گیری برخی خانواده ها درباره حضور دختران در برخی رشته های تحصیلی و هم چنین شرایط طراحی لباس در ایران مطرح شد،که عماد افروغ با بیان اینکه در کشور ما از ابتدای انقلاب حجاب به عنوان قانون مطرح شده الزام آور بودن قانون در اجرای آن را مطرح کرد و گفت:گرچه  حجاب یک پدیده فرهنگی است و ارزش تاریخی دارد  و  حتی  پیش از اسلام و در دوران ایران باستان نیز وجود داشته است اما قانون شدن آن باعث شده که خاصیت اجرایی پیدا کند و بنابراین همه موظف به اجرای این قانون هستند.

شرایط جامعه را بسنجید

یکی دیگر از سوالات دختران درباره عدم اعتماد خانواده ها به فعالیت فرزندان دختر خود در برخی رشته‌ها بود که افروغ از نگاه جامعه شناسانه به این سوال پاسخ داد و گفت: با توجه به اینکه متاسفانه در جامعه ما نفاق و ریا زیاد شده است بنابراین شرایط جامعه برای هرنوع فعالیتی مناسب نیست و افرادی هستند که تفکراتی دارند اما ظاهر خود را به گونه‌ای دیگر نشان می‌دهند و همین باعث شده خانواده ها نگران سلامت فرزندان خود باشند،افروغ در بیان راهکار برای این مساله گفت: شما می‌توانید گروه‌های فعالیت خودتان را داشته باشید و خانواده  خود را دعوت کنید نتیجه کار شما را ببینند تا بدین گونه بتوانید هم فعالیتهای مورد علاقه خود را  داشته باشید هم خانواده ها نگران  نباشند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز