۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲

انتقاد از سکوت دربرابر تخلفات کارخانجات لبنی

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه هنوز کارخانجات صنایع لبنی زیر بار مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر خرید شیرخام به قیمت 1440 تومان نرفته اند، گفت: متاسفانه سازمان حمایت در این زمینه سکوت اختیار کرده و ما پیگیر برگزاری جلسه‌ای با رئیس این سازمان هستیم.
کد خبر : ۱۹۳۷۵۹
صراط:  سید احمد مقدسی با بیان اینکه هنوز کارخانجات صنایع لبنی زیر بار مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر خرید شیرخام به قیمت 1440 تومان نرفته اند، افزود: متاسفانه سازمان حمایت نیز در این زمینه سکوت اختیار کرده و کاری نمی‌کند و ما پیگیر برگزاری جلسه‌ای با رئیس سازمان حمایت هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه در سال 91 ستاد تنظیم بازار قیمت شیر خام را از 1100 به 930 تومان کاهش داد و اعلام کرد در ازای مابه التفاوت آن علوفه می‌پردازد که گاوداران موافق آن نبودند اما سازمان حمایت آنها را مجبور به این کار کرد، اظهار کرد: ما از سازمان حمایت می‌خواهیم همانگونه که در سال 91 به ماجرای کاهش قیمت شیر خام از 1100 تومان به 930 تومان ورود پیدا کرد و گاوداران را مجبور به انجام این کار کرد، امسال نیز وارد این قضیه شود و مشکل دامداران را حل کند.
 
مقدسی، نرخ خرید شیر خام از دامداران را بین 1100 تا 1250 تومان عنوان کرد و گفت: در بیشتر موارد شیرخام به زیر 1200 تومان از دامدار خریده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه یارانه سال گذشته  دامداران حداکثر تا 10 اسفند 92 پرداخت شده است، افزود: یارانه سه ماهه نخست امسال نیز به دامداران پرداخت نشده است.
منبع: مهر