۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

اظهارات شاهرودی درباره هیئت رئیسه خبرگان

تایب رئیس مجلس خبرگان گفت: از آنجا که فقط یکسال از عمر این مجلس باقی است شاید لزومی نداشته باشد که انتخاباتی دیگر برای هیئت رییسه برگزار شود.
کد خبر : ۱۹۳۷۶۲
صراط: تایب رئیس مجلس خبرگان گفت: از آنجا که فقط یکسال از عمر این مجلس باقی است شاید لزومی نداشته باشد که انتخاباتی دیگر برای هیئت رییسه برگزار شود.
 
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی پس ازعیادت از آیت الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران گفت:  پایان اسفند امسال دوره هشت ساله مجلس خبرگان به پایان می رسد و فقط یک سال دیگر از این دوره باقی مانده است و با توجه به برگزاری انتخابات هیئت رییسه و کمیسیونهای خبرگان در دوره ای دو ساله، پایان امسال باید انتخابات هیئت رییسه برگزار شود اما چون فقط یکسال از  عمر مجلس خبرگان باقی مانده است شاید خیلی لزومی نداشته باشد که انتخاباتی دیگر برای هیئت رییسه برگزار شود چون وقت گیر است.
 
وی افزود: بر این اساس کمیسیونهای آیین نامه مجلس خبرگان پیشنهاد کرده اند که ترکیب فعلی هیئت رییسه تا یکسال باقیمانده از این دوره مجلس خبرگان ادامه یابد که البته باید در صحن خبرگان پذیرفته شود.
 
هاشمی شاهرودی گفت: البته این پیشنهاد در اجلاس اسفند امسال در صحن علنی مطرح می شود تا ترکیب فعلی هیئت رییسه و کمیسیونها برای یک سال آینده ادامه یابد.
 
نائب رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره شانزدهمین اجلاس خبرگان  گفت: در اینگونه اجلاس مباحث مربوط به وظایف خبرگان و گزارشهایی از کمیسیونها در صحن مجلس مطرح و بررسی می شود.
 
هاشمی شاهرودی همچنین درباره مهمانان ویژه این اجلاس گفت: قرار بود از آقای ظریف برای تبیین مذاکرات هسته ای و مسائل منطقه ای در این اجلاس دعوت شود که اعلام شده است به علت سفر غیرمترقبه شاید در کشور حضور نداشته باشد و احتمالاً از شخص دیگری برای حضور در این اجلاس دعوت خواهد شد.
 
وی افزود: درباره این موضوع در جلسه هیئت رییسه خبرگان رهبری پیش از اجلاس تصمیم گیری خواهد شد.
 
رییس شورای حل اختلاف میان قوا در باره روابط سه قوه نیز گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون مشکل حادی میان سران قوا بروز نکرده است و هماهنگی میان آنان وجود دارد.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی اش از عملکرد دولت یازدهم با توجه به برخی تلاشها برای ایجاد اختلاف میان قوا بویژه پس از استیضاح وزیر علوم افزود: هنوز هیچ شکایت و نامه ای از قوای سه گانه به رهبری و به تبع آن به شورای حل اختلاف میان قوا نرسیده است.
 
وی گفت: در یک سال این دولت رؤسای قوا با هم هماهنگ اند که امیدواریم این هماهنگی تا آخر ادامه داشته باشد.
 
نائب رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: دولت تاکنون عملکرد خوبی داشته البته هر عملکردی ممکن است نواقصی داشته باشد چون بشر معصوم نیست اما مقام معظم رهبری با تیزبینی ، اشراف کامل و دقت نظری که دارند مسائل را تذکر می دهند و جریان تا بحال خوب بوده است.