۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

تکرار اظهارات شعاری جهانگیری درباره فساد

جهانگیری گفت: سعی می کنیم در این جلسات هماهنگی لازم را برای مبارزه با مواردی از فساد که تبدیل به موضوعات جدی شده اند انجام دهیم.
کد خبر : ۱۹۳۹۶۶
صراط:  معاون اول رئیس جمهور گفت: فساد در سیستم اداری کشور یک پدیده شوم است و سرمایه گذاران را از کار صحیح اقتصادی دور و مردم را نیز مأیوس می کند.
 
جهانگیری در حاشیه نشست استانداران در جمع خبرنگاران گفت: این پدیده شوم باید از نظام اقتصادی برطرف شود که در این زمینه دولت دو کار را همزمان انجام می دهد.
 
جهانگیری افزود: اولین کار؛ ایجاد عزم و اراده در سه قوه برای مبارزه با فساد است که در این زمینه جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به صورت مرتب به ریاست اینجانب تشکیل می شود .
 
وی اضافه کرد: در همه این جلسات مسئولان ارشد سه قوه، دادستان تهران، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، نایب رئیس مجلس، رئیس کمیسیون اصل نود، رئیس دیوان محاسبات و از دولت هم وزیران اطلاعات و اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و دستگاه هایی که در دولت در این زمینه مسئولیت دارند حضور می یابند.
 
جهانگیری گفت: سعی می کنیم در این جلسات هماهنگی لازم را برای مبارزه با مواردی از فساد که تبدیل به موضوعات جدی شده اند انجام دهیم.
 
وی افزود: دومین کاری که دولت در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی در دستور کار دارد پیشگیری است و پیشگیری هم در دو زمینه است هم در دستگاه ها باید شناسایی شود و هم گلوگاه هایی که منجر به فساد می شود.
 
معاون اول رئیس جمهور گفت: خوشبختانه در دولت کمیته ای در سطح وزرا به ریاست اینجانب تشکیل شده است که در این کمیته پیش بینی کردیم در دستگاه ها مسئولان حقوقی، بازرسی و حراست گلوگاه های مفاسد هر دستگاه را شناسایی کنند.
 
جهانگیری افزود: کار دیگری که برای مبارزه با فساد انجام دادیم؛ ایجاد سامانه های الکترونیکی مثل پورتال ارزی در گمرک بود که کار مفصلی برای الکترونیکی کردن آن انجام شد و در بخش نظام مالیاتی و بانکی هم در این زمینه گام هایی را برای پیشگیری دنبال کردیم.
 
معاون اول رئیس جمهور درباره معرفی وزیر علوم تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در این زمینه قانون سه ماه به دولت فرصت داده است و ما هم از این فرصت استفاده خواهیم کرد.
 
وی افزود: در این مدت وزارتخانه با سرپرست اداره می شود و رئیس جمهور هرگاه تشخیص دهد وزیر به مجلس معرفی خواهد شد.
 
معاون اول رئیس جمهور درباره تحریم های جدید آمریکا علیه برخی افراد و شرکت های ایرانی نیز گفت: این تصمیم با روح توافق ژنو در تعارض است.
 
وی افزود: البته ما اصرار داریم با کشورهای 1+5 گفتگو را ادامه دهیم و ایران حتماً این حق را برای اقدام مقابله به مثل دارد و  باید تدبیر کنیم که چه اقدامی لازم است و آن را انجام دهیم.
 
تدوین برنامه ششم توسعه ماه قبل آغاز شد
 
معاون اول رئیس جمهور گفت : خروج غیرتورمی از رکود مهمترین دستور کار دولت و جزو مهمترین سیاست های دولت است که 177 سیاست است.
 
جهانگیری پس از حضور در نشست استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران به چند موضوع مهم که در جمع استانداران مطرح کرده بود اشاره کرد و گفت: استانداران در جریان این سیاستها قرار گرفتند.
 
وی افزود: بخشی از این سیاستها که برای آنها نیاز به مصوبه بوده به مجلس فرستاده شده و بخشی را هم که نیاز به مصوبه در خود دولت داشت تصویب و ابلاغ کردیم و برخی هم که در اختیار دستگاه ها بود به آنها اعلام کردیم تا سریعا اظهارنظر کنند.
 
معاون اول رئیس جمهور گفت: این 177 سیاست کمک می کند تا کشور از رکود خارج شود.
 
جهانگیری درباره سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت نیز گفت: این سیاست در سال 93 وارد مرحله عملیاتی شد و ما اهداف هر بند را در سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های اجرایی  تصویب کردیم و از هفته آینده شورای اقتصاد نیز مرتب به صورت هفتگی در این زمینه تشکیل می شود تا اهداف کمی و برنامه عملیاتی دستگاه ها را تصویب کند.
 
وی با اشاره به اینکه این اولین بار است که یک سیاست کلی ابلاغ و دولت با یک برنامه عملی وارد ْآن می شود، تصریح کرد: برخی از بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی باید در برنامه میان مدت لحاظ شود مثل اقتصاد دانش بنیان و بهره وری.
 
جهانگیری افزود: تدوین برنامه ششم توسعه نیز از ماه گذشته آغاز شده است و ما امروز درباره این برنامه با استانداران صحبت کردیم و آنها را در جریان این موضوع قرار دادیم.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز