۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷

نوبخت: می‌توانیم درتحریم کشور را اداره کنیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه در پنج ماه اول سال میزان منابع واریز شده به خزانه 1.5 برابر شده است، خاطرنشان کرد: ‌این امر نشان می‌دهد که ما می‌توانیم در زمان و شرایط تحریم کشور را اداره کنیم اما باید با تخصیص بهینه کارها را انجام دهیم.
کد خبر : ۱۹۳۹۷۵
صراط:  سخنگوی دولت یازدهم با بیان اینکه بودجه در زمان مقرر خود به مجلس تقدیم خواهد شد،‌ گفت: علاوه بر اینکه بودجه را در زمان مقرر خود به دولت تحویل می‌دهیم اصلاحاتی نیز در آن صورت خواهیم داد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه سومین گردهمایی استانداران که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه دولت برای تحریم‌های اعمال شده چیست، گفت: همانطور که اشاره کردیم از سال گذشته برای شرایط موجود و استمرار برنامه‌ها دو برنامه را برای مقابله با تحریم‌ها آماده کردیم.
 
وی ادامه داد: ‌یکی از این برنامه‌ها در شرایط بدبینانه بود که اگر به هر دلیلی تحریم‌ها تشدید یابد با چه برنامه‌ای باید با این برنامه‌ها مقابله کنیم و اگر تحریم‌ها برداشته شود باید چه برنامه‌ای از سوی دولت اعمال شود؛ بنابراین اگر شرایط تحریم‌ها ایجاد کند از آن استفاده می‌کنیم.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه در پنج ماه اول سال میزان منابع واریز شده به خزانه 1.5 برابر شده است، خاطرنشان کرد: ‌این امر نشان می‌دهد که ما می‌توانیم در زمان و شرایط تحریم کشور را اداره کنیم اما باید با تخصیص بهینه کارها را انجام دهیم.
 
نوبخت در ادامه سخنان خود از افزایش اعتبارات عمرانی خبر داد و افزود:‌ در این جلسه به افزایش اعتبارات عمرانی دولت اشاره شد که باید بگویم در 5 ماه اول سال این امر نسبت به سال گذشته 3.7 برابر شده است و این نشان می‌دهد که با منابع کم می‌توانیم کشور را اداره کرده و سیاست دولت را در زمینه خروج از رکود غیرتورمی به جلو ببریم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مسئولیت رئیس‌جمهور در زمینه اجرای قانون اساسی چیست، گفت:‌وقتی دولت و قوه مجریه می‌گوییم با رئیس‌جمهور فرق می‌کند، چرا که اختیارات رئیس جمهور در اصل 113 قانون اساسی مطرح شده است و رئیس‌جمهور اختیارات کامل دارد اما آنچه با آن روبه‌رو هستیم نه به دلیل عدم التزام به قانون اساسی بلکه به دلیل عدم اجرای قانون اساسی برمی‌گردد.
 
نوبخت ادامه داد: هر جا که دیدید مشکلی وجود دارد به دلیل آن است که قانون اساسی به طور کامل اجرا نشده اما اجرای قانون اساسی باید به طور کامل صورت بگیرد.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه در زمان مشخص به مجلس تقدیم خواهد شد، خاطرنشان کرد:‌ دولت امسال علاوه بر اینکه بودجه را در زمان مقرر خود به مجلس تقدیم خواهد کرد بلکه با انجام اصلاحات نیز در آن خواهد پرداخت و تبصره‌های تکراری که پیش از این در آن مطرح می شد اکنون به صورت لایحه جداگانه‌ای به خانه ملت تقدیم خواهد شد.
 
نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ساماندهی نیروهای استخدامی در دولت یازدهم، تصریح کرد: کسانی که مراحل استخدامی را انجام داده‌اند به دستگاه اعلام کردیم اما دستگاه‌ها درباره استخدام این افراد از اختیار کاملی برخوردار هستند.
 
وی با اشاره به برنامه دولت در زمینه اصلاح نظام اداری خاطرنشان کرد: دولت در این زمینه برنامه‌های گسترده‌ای دارد که پیش از این به طور مفصل درباره آن سخن گفته است.
 
نوبخت در پایان با توجه به اینکه سازمان مدیریت دوباره احیا شده است، کنترل در بودجه استان ها بر عهده استانداری‌هاست یا خیر،‌گفت:‌ این امر زیر نظر معاونت راهبردی برنامه و بودجه است که با این حال ما جلساتی را با سازمان برنامه و بودجه در سازمان مدیریت خواهیم گذاشت و از آنان در این باره نظرخواهی کرده و نظرات‌شان را در این باره اعلام خواهیم کرد.
منبع: فارس