۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸

علت نقض حقوق بشر از نظر یک مرجع تقلید

یکی از مراجع تقلید گفت: اگر منطق انسان‌ها در جهان منطق عقلانی باشد جنایت و کشتار‌های بی‌شمار رخ نخواهد داد و حوادث ضدحقوق بشر نشان از عقلانیت جاهلی قدرت‌های بزرگ دارد.
کد خبر : ۱۹۳۹۸۳
صراط:  یکی از مراجع تقلید گفت: اگر منطق انسان‌ها در جهان منطق عقلانی باشد جنایت و کشتار‌های بی‌شمار رخ نخواهد داد و حوادث ضدحقوق بشر نشان از عقلانیت جاهلی قدرت‌های بزرگ دارد.
 
آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی با اشاره به آیاتی چند از سوره مبارکه نور گفت: سوره نور در قرآن کریم یکی از سوره‌های بسیار حساس و سفارش شده به مومنین است.
 
وی افزود: خداوند در مورد این سوره به پیامبر (ص) فرموده است «به مومنین بگو این سوره را خوانده و به اعضای خانواده به خصوص زنان و دختران خود معارف و معانی آن را تعلیم دهند». «سوره نور در مورد آموزش مبانی اخلاق و انسانیت است».
 
این مرجع تقلید انسان را محصور به جسم ندانست و اظهار کرد: تنها امتیاز و برتری بشر به حیوان داشتن ظرفیت رسیدن به کمال، عقل و شعور است بنابراین خداوند جمله «فتبارک‌الله احسن الخالقین» را بخاطر این برتری و ویژگی برای انسان به کار برد.
 
آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: بشر می‌تواند آنقدر به کمالات رسیده و در پیشگاه خداوند بالا برود که مانند پیامبر (ص) به ذات مقدس الهی نزدیک شود و آنقدر هم می‌تواند پست شود که بدتر از حیوان باشد به گونه‌ای که خداوند در قرآن به این افراد واژه «اسفل السافلین» را اطلاق کرده است.
 
وی با بیان اینکه دعاهای خود را عاجزانه در درگاه خداوند بازگو کنید، گفت: خداوند در سوره نور فرموده است «اگر رحمت من در دنیا و آخرت دست شما را نگیرد هر آینه از اثر عملتان عذاب بزرگی در انتظار شماست ولی با این حال من به شما سخت‌گیری نمی‌کنم».
 
استاد فقه حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر منطق انسان‌ها در جهان منطق عقلانی باشد جنایت و کشتار‌های بی‌شمار رخ نخواهد داد و حوادث ضدحقوق بشر نشان از عقلانیت جاهلی قدرت‌های بزرگ دارد.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی مدیون ملت و نظام است خطاب به فرماندهان انتظامی گفت: مخلصانه در این نظام به مردم خدمت کنید تا در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شوید.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز