۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳

اصلاح‌طلبان شورا هم از مدیریت مسجدجامعی ناراضی هستند

با توجه به اظهارنظرهای برخی اعضای شورای شهر می توان دریافت که نسبت به عملکرد یک ساله احمد مسجد جامعی انتقادات فراوانی وجود دارد و این نارضایتی اعضا را به سمت مهدی چمران کشانده است.
کد خبر : ۱۹۳۹۸۹
فردا صندلی ریاست شورای چهارم شهر تهران به رقابت گذاشته خواهد شد. رقابتی که با کناره گیری گزینه های محتمل اکنون به دو عضو صاحب نام شورا محدود شده است. با نزدیک شدن به زمان انتخاب رییس جدید شورا در سال دوم، اغلب اعضا از اظهارنظر واضح در مورد رای خود براي رياست با دلایلی چون دوری از سیاسی کاری، خودداری می‌کنند.

سایت چمران نیوز با درج این مقدمه نوشت: گرچه همه اين موارد پيش از هر انتخاباتي بارها مطرح مي‌شود اما به هر روي رقابت اصلي ميان چمران و مسجد جامعي است که تک راي برخي اعضا مي‌تواند نتيجه را کاملا تغيير دهد. اعضایی همچون عليرضا دبير، حسين رضازاده، عباس جديدي و هادي ساعي که به قول خودشان بدون ائتلاف و به صورت مستقل وارد شورا شده اند و يک راي شان مي‌تواند يا ریاست مسجد جامعي را تمدید کند يا صندلي رياست را براي سومين بار به چمران واگذار کند.

با توجه به اظهارنظرهای برخی اعضای شورای شهر می توان دریافت که نسبت به عملکرد یک ساله احمد مسجد جامعی انتقادات فراوانی وجود دارد و این نارضایتی اعضا را به سمت مهدی چمران کشانده است.

البته در این میان برخی رسانه های اصلاح طلب در روزهای اخیر مدعی شدند اصولگرایان هم تمایل به مسجدجامعی دارند و چهار نفر از اعضای اصولگرای شورا از سر اجبار و شرایط جناحی مجبورند به مهدی چمران رای بدهند. ادعایی که پرویز سروری و مجتبی شاکری در گفتگو با خبرنگار ما تکذیب کردند و آن را جنگ روانی روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان برای ایجاد اختلاف در بین اصولگرایان دانستند.

سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران را پیروز انتخابات فردا می داند. وی به خبرنگار چمران نیوز گفت: عملکرد یک ساله مسجد جامعی دارای نقاط مثبت و منفی بوده و انتخاب فردا بین خوب وخوب تر خواهد بود اما با توجه به تحصیلات و کارنامه مثبت و درخشان آقای چمران ایشان را مناسب ترین گزینه برای ریاست بر شورای پنجم می دانیم .

او در خصوص برخی اخبار منتشر شده در خصوص رضایت همه اعضا از مدیریت مسجد جامعی افزود: این اخبار درست نبوده و نظر شخصی آن کسی هست که مطرح کرده و قطعا تمایل بالای اعضا به مهندس چمران فردا در انتخابات مشخص می شود .

این عضو شورای شهر همچنین در واکنش به خبر یکی از روزنامه های اصلاح طلب در خصوص رای های اجباری گفت: این جنگ روانی اصلاح طلبان برای تشتت آرا بین نیروهای ارزشی شورای شهر است. این تحلیل بیشتر بر روی آنها صدق می کند چرا که برخی اصلاح طلبان که باهم گفتگو داشتیم از عملکرد یک ساله ناراضی هستند و فقط به دلیل تمایلات جناحی مجبور هستند به مسجد جامعی رای دهند .

مجتبی شاکری دیگر عضو شورای چهارم تهران هم در خصوص انتخابات فردا با بیان اینکه رقابت انتخاب رئیس شورا در این دوره میان افرادی است که درآغاز دور چهارم نیز در معرض انتخاب بودند به خبرنگار ما گفت: اصولگرایان در این دوره نیز تنها با یک گزینه یعنی مهندس چمران وارد انتخاب می‌شوند چرا که افزودن بر تعداد گزینه‌ها تنها پراکندگی آراء را به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در ارزیابی عملکرد یک ساله مسجد جامعی گفت: انتخاب فردا بین خوب و خوب تر است اما نقاط ابهامی برای بنده وجود دارد که اصلاح طلبان پاسخگوی آن نیستند. به طور مثال ماجرای حکم نابهنگام و ناباورانه معاونت نظارت در روز انتخاب شهردار که به عنوان یکی از موارد جنجال‌آفرین و منفی برای رییس شورا همچنان مطرح است و این سوال مطرح است که واقعا چرا ایشان دست به چنین اقدامی زدند؟

سکوت و بی اعتنایی نسبت برخی مسائل مهم همچون فتنه دیگر موضوعی بود که شاکری از آن به عنوان یکی دیگر از ابهامات نام برد و گفت: متاسفانه نسبت به مناسبتهایی که حرفهای جدی درباره آنها مطرح است و خطوط قرمز نظام را نشان می دهد هوشمندانه اعتنایی صورت نمی‌گیرد در حالیکه آیین نامه این حق را برای رییس شورا قائل است تا در موضوعات و مناسبتهای مهم اظهارنظر کند. صحبت کردن در خصوص روز گل و یا توصیف فلان عمارت تاریخی اشکالی ندارد اما سکوت نسبت به ابعاد جریان فتنه ابهام‌آمیز است.

شاکری در ادامه برخورد غلط اعضای اصلاح طلب شورا با طرح تکریم زنان و همچنین پیشنهاد نظارت روزنامه همشهری را از اقدامات غیرقابل دفاع اصلاح طلبان شورای چهارم دانست و در مقابل تعامل با مجلس شورای اسلامی و دولت، اهمیت دادن به گزارش شورایاران، تصویب برنامه پنج ساله دوم شهرداری و نیز تصویب تبصره41 بودجه93 ، معافیت هزینه ایاب و ذهاب مدارس استثنایی و نامگذاری خیابان دفتر سازمان ملل به نام کودکان غزه و نیز تونل انتهای بزرگراه حکیم به نام غزه را از جمله اقدامات برجسته و قابل دفاع شورای چهارم ذکر کرد.

دوره یک ساله ریاست مسجد جامعی فردا به پایان خواهد رسید باید دید با توجه به حواشی زیاد و انتقادات فراوانی که بر عملکرد یک ساله وی وارد شده آیا او جای خود را به مهدی چمران خواهد داد یا خیر؟