۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴

حملات سایبری ایران به تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی

ایران در ایام جنگ غزه بار‌ها تاسیسات امنیتی و مالی اسرائیل را مورد حمله سایبری قرار داد. این حملات نشان داد که ایران تا چه میزان توانسته است زیر ساختهای علمی و فنی خود برای چنین حملات را فراهم کند.
کد خبر : ۱۹۴۰۷۶
صراط: موسسه پژوهش‌های امنیت ملی تل آویو در گزارشی از حملات سایبر جمهوری اسلامی ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل در ایام جنگ غزه و تحت تاثیر قرار‌دادن وضعیت جبهه این رژیم خبر داد.

در گزارشی که موسسه پژوهش‌های امنیت ملی تل آویو از موسسات امنیتی شناخته شده رژیم صهیونیستی روز گذشته در سایت خود در مورد جنگ غزه منتشر کرده است به نقل از یکی از کار‌شناسان امنیتی ارتش صهیونیستی می‌نویسد: ایران در ایام جنگ غزه بار‌ها تاسیسات امنیتی و مالی اسرائیل را مورد حمله سایبری قرار داد. این حملات نشان داد که ایران تا چه میزان توانسته است زیر ساختهای علمی و فنی خود برای چنین حملات را فراهم کند. با توجه به سطح کار‌شناسی این حملات باید بگویم که ایران در آینده‌ای بسیار نزدیک خواهد توانست سیستم‌های امنیتی اسرائیل را از طریق حملات سایبر مختل کند.

در این پژوهش «گابی سیمون» رئیس سابق مرکز پژوهش‌های موساد با اشاره این حملات سایبری می‌گوید: ایران رفته رفته به حدی از توانایی رسیده است که به راحتی می‌تواند ما را در تمام عرصه‌های امنیتی و غیرامینتی دچار حملات سایبری کرده و سیستم‌های ما را مختل کند.

این اظهارات در حالی متشر می‌شود که هفته پیش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز مجبور به اعتراف شد که در ایام جنگ غزه حملات سایبری فراوانی از سوی ایران و حزب الله به تاسیسات نظامی، امنیتی و مالی رژیم صهیونیستی شده است و این حجم حملات تهدید کننده آینده اسرائیل است.

نتانیاهو با اشاره به عجز رژیم صهیونیستی در برابر این حملات گفته بود: در وضعیت کنونی اسرائیل نیاز دارد تا با ایالات متحد آمریکا همکاری و هم‌فکری کند. ما فکر می‌کنیم نیازمند یک گنبد آهنین سایبری هستیم... واقعیت این است که ایران و اسرائیل عرصه سایبری را نیز تبدیل به یکی از عرصه‌های مبارزه و جنگ کرده‌اند.

منبع: ابنا