۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

اعتراض انگليس به اشغالگری اسراییل!

انگلیس تصمیم رژیم صهیونیستی را برای مصادره کردن اراضی کرانه باختری بررسی می کند.
کد خبر : ۱۹۴۱۵۰
صراط:  انگلیس تصمیم رژیم صهیونیستی را برای مصادره کردن اراضی کرانه باختری بررسی می کند.

سایت وزارت خارجه انگلیس نوشت، انگلیس تصمیم اسرائیل برای مصادره کردن اراضی نزدیک بیت لحم را بررسی می کند و از اسرائیل می خواهد از این تصمیم صرف نظر کند.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس درباره تصمیم سی و یک اوت اسرائیل برای مصادره کردن حدود نهصد و نود جریب از اراضی که در مالکیت خصوصی فلسطینی هاست و در نزدیکی بیت لحم واقع است، اعلام کرد:

«انگلیس اقدام دولت اسرائیل برای مصادره کردن نهصد و هشتاد و هشت جریب از اراضی اطراف شهرک اتزیون در نزدیکی بیت لحم را بررسی می کند. این اقدام مشخصا بر اساس تصمیمی نادرست و در زمانی صورت می گیرد که اولویت باید بر تثبت آتش بس در غزه استوار باشد. این اقدام به شکل جدی به جایگاه اسرائیل در جامعه بین المللی آسیب می زند».

«موضع ما درباره شهرک ها روشن است: این شهرک ها طبق قانون بین المللی غیرقانونی هستند و مانعی در راه صلح به شمار می روند و ما را از رسیدن به راه حل مبتنی بر دو کشور مستقل در زمانی که باید فورا مذاکرات درباره آن از سرگرفته شود، دورتر می کند. همه تلاش ها اکنون باید بر دستیابی به یک آتش بس با دوام در غزه و صلح پایداری متمرکز باشد که مردم فلسطینی و اسرائیلی مستحق آن هستند. ما قویا از دولت اسرائیل می خواهیم از این تصمیم صرف نظر کند».