۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱

اجساد غرق‌شدگان در نئور پیدا شد ‌

بعد از سه روز فعالیت اکیپ‌های غواصی و نجات غریق جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی و غواصان اعزامی از گیلان جسد چهار جوان غرق‌ شده در دریاچه نئور پیدا شد.
کد خبر : ۱۹۴۲۶۲
صراط: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل دقیقی پیش در اردبیل، اظهار کرد: ما بعد از سه روز جستجو در دریاچه نئور به دلیل وضعیت گل و لای و لجن داخل دریاچه امروز بعد از ظهر موفق شدیم تا جسد هر چهار غرق شده در دریاچه را از آب بیرون بکشیم تا تحویل مراجع پزشکی قانونی و خانواده‌های آنها شود.

بهرام غیبی تصریح کرد: 70 نفر از امدادگران و نجات‌گران هلال احمر به همراه 20 غواص آموزش ‌دیده اعم از هلال احمر، آتش‌نشانی و 13 غواصی که از استان گیلان به همراه تورهای بزرگ در منطقه حاضر شده بودند، موفق شدیم جسد غرق‌شدگان را پیدا کرده و به بیرون از آب هدایت کنیم.

وی سختی کار را با وجود عمق زیاد دریاچه و گل و لای داخل آن یادآور شد و گفت: ما در این عملیات از شش قایق و چندین دستگاه تراکتور نیز استفاده کردیم و به محض برخورد قطعات قایق‌های منهدم شده افراد حادثه‌دیده به سرعت اجساد را در دو مرحله بیرون کشیدیم تا تحویل خانواده‌های آنها دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: هلال احمر براساس نیت خیرخواهانه و خداپسندانه خود برای خانواده‌ها و بستگان این چهار جوان غرق شده در این سه روز امکانات اولیه را مهیا کرد تا با دغدغه کمتر بتوانند در تلاش برای پیدا کردن اجساد فرزندان خودشان باشند.

غیبی علت دعوت از غواصان استان گیلان را بیشتر به خاطر تجربه آنها در حوزه غرق‌شدگان در دریاها اعلام کرد و ادامه داد: ما از توان بالای نجاتگری و غواصی برخوردار هستیم اما به دلیل سرعت عمل و تجربه مفید غواصان گیلانی از آنها خواستیم تا در این امر یاریگر ما باشند.

مدیرعامل آتش‌نشانی استان اردبیل نیز با بیان اینکه در این سه روز سعی شد با همکاری 40 نفر آتش‌نشان به یاری جمعیت هلال احمر اجساد این چهار جوان غرق شده را از دریاچه نئور بیرون بکشیم، بیان کرد: تلاش و جدیت ما در این زمینه بسیار فراگیر بوده است.

فضیلت ابراهیمی اضافه کرد: پرسنل آتش‌نشانی سعی کردند تا در این امر نجاتگری همراه جمعیت هلال احمر فعالیت جدی را انجام دهند تا بالاخره اجساد از داخل دریاچه بیرون کشیده شود.
منبع: فارس