۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴

کم‌آبی در نظرآباد از مرز هشدار گذشت

فرماندار نظرآباد گفت: بحران کم‌آبی در این شهرستان از مرز هشدار گذشته است.
کد خبر : ۱۹۴۲۷۶
صراط: شهریار آقایی در نخستین همایش کشاورزی و بحران کم‌آبی استان البرز که ظهر امروز (11شهرویور)، به میزبانی شهرستان نظرآباد و با حضور مسئولان ارشد استانی و ملی برگزار شد، گفت: امروزه مشکل کم‌آبی و بحران آب به طور کلی گریبان‌گیر تمام مناطق کشورمان شده است که این امر دلایل متعددی از جمله عدم رعایت الگوهای صحیح مصرف، عدم صرفه‌جویی و بالاخره خشکسالی‌های پی در پی دارد.

وی افزود: بحران آب به طور قطع بخش‌های مختلف جامعه را با آسیب و چالش جدی روبه‌رو می‌کند، اما این آسیب‌ برای بخش کشاورزی و باغداری بیشتر از حوزه‌های دیگر است و اگر نتوانیم برنامه‌ریزی صحیحی در این زمینه داشته باشیم، به طور قطع کشاورزی ما به ویژه در نظرآباد که قطب کشاورزی و دامداری استان است، با معضلات جدی مواجه خواهد شد.

رئیس شورای اداری شهرستان نظرآباد با تأکید بر اینکه در حال حاضر اولویت اصلی مدیریت ارشد استان البرز و این شهرستان تامین آب شرب مردم است، گفت: اگر چه تلاش‌های بسیاری برای تامین آب سالم برای شرب شهروندان انجام شده و می‌شود، اما این امر به معنی بی‌توجهی به ضرورت تامین آب مورد نیاز بخش‌های کشاورزی و صنعتی نیست.

آقایی گفت: در همین زمینه اقدامات بسیار خوبی در شهرستان نظرآباد صورت گرفته که یکی از مهم‌ترین آنها تشکیل کارگروه تخصصی مقابله با کم‌آبی است که به طور منظم و به صورت هفتگی در نظرآباد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا با برگزاری جلسات منظم و همچنین همایش‌هایی مانند همایش کشاورزی و بحران کم‌آبی، بتوانیم مشکلات و نیازهای مربوط به این حوزه را به طور دقیق و کارشناسی، شناسایی کرده و راهکارهای علمی برای برون رفت از بحران فعلی را اجرایی کنیم.

آقایی در پایان گفت: البته تمام این تلاش‌ها بدون همکاری و مشارکت‌های مردمی به نتیجه نمی‌رسد و باید مردم نیز با اصلاح الگو مصرف و تأکید بر صرفه‌جویی دولت و دستگاه‌های اجرایی را برای حفاظت از منابع آب موجود یاری کنند.

منبع: ایسنا