۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵

صدای آمریکا رسما بلندگوی وزارت خارجه میشود! +عکس

نگار مرتضوی از جمله مجریان شبکه صدای آمریکا بود که سال گذشته به دنبال اعتراض به برخی سیاستهای جاری در این شبکه اخراج گردید.
کد خبر : ۱۹۴۳۲۵
صراط: نگار مرتضوی از مجریان سابق شبکه صدای آمریکا که بودجه خود را از طریق وزارت امور خارجه این کشور تامین میکند، در خبری در توئیتر خود با اشاره به قانون جدید مصوب در کنگره آمریکا اعلام کرد که این شبکه بیش از گذشته مورد استفاده مسئولان آمریکایی جهت ایجاد پروپاگاندای رسانه قرار خواهد گرفت.

صدای آمریکا رسما بلندگوی وزارت خارجه میشود! +عکس

 

تبلیغات سیاسی یا پروپاگاندا گونه ای ارتباط است که در آن، اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار برای بسیج افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی پخش و فرستاده می شود. تبلیغات سیاسی شکلی از ارتباط است که هدف آن نفوذ بر گرایش یک جمع یا جماعت به موضع و دلیل دلخواه مبلغ سیاسی است. پروپاگاندا برخلاف تهیه اطلاعات ناجانبدارانه، در اصلی ترین معنای خود، دادن اطلاعات با هدف نفوذ بر یک مخاطب است. در این راستا، اغلب اوقات، واقعیت ها به طور گزینشی بیان و بازنمایی می شوند(درحالی که نادرستی آن برگوینده روشن و آشکار است) تا از سوی مخاطب، واکنش و رفتاری احساسی و نه آگاهانه وخردمندانه سربزند. نتیجه این امر، تغییر گرایش دلخواه به سوی هدفی است که برای مخاطب هدف گیری شده و به منظور پیشبرد یک برنامه سیاسی، درنظرگرفته شده است. افزون براین، پروپاگاندا می تواند در شکل یک نبرد و جنگ افروزی سیاسی نیز تلقی شود.

به نظر میرسد با توجه به اینکه پیش از اخبار حاکی از نارضایتی شدید مسئولان آمریکایی از مدیران این شبکه به دلیل بحران ناکارآمدی، عملکرد غیرحرفه ای، ریزش مخاطب و چالش های متعدد دیگری از این دست بود که حتی کار را به کاهش بودجه این شبکه رساند، مدیران این شبکه آمریکایی در جهت جذب بودجه مجبور باشند بیش از گذشته برای جلب اعتماد نمایندگان کنگره برنامه های خود را با ذائقه و دستورات آنها طراحی و اجرا کنند.

منبع: جام نیوز
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز