۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵

افشاگری عموزاده بنی‌صدر علیه منافقین

عموزاده بنی‌صدر که از اعضای سابق گروهک منافقین است درباره روش‌های مغزشویی این گروه تروریستی افشاگری کرده است.
کد خبر : ۱۹۴۳۲۷
صراط: «مسعود بنی‌صدر» که از اعضای قبلی گروهک منافین بوده در مصاحبه‌ای در روز سه‌شنبه به برخی از روش‌های مغزشویی در این سازمان تروریستی پرداخته است.

مسعو بنی‌صدر که عموزاده رئیس جمهور معزول ایران است در این گروه ترویستی به مقام ریاست روابط عمومی رسید و تلاش کرد مایت سیاستمداران غربی را برای این گروه جلب کند. وی سرانجام در سال 1996 از این گروه جدا شد و اکنون در انگلیس زندگی می‌کند.

واشنگتن در سال 2012 گروه منافقین را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کرده است، اما مسعود بنی‌صدر کماکان این سازمان را دارای فرهنگ سرسپردگی می‌داند. پایگاه خبری «وایس» با وی گفت‌وگو کرده بلکه بتوان به این درک رسید که گروه‌هایی نظیر داعش چگونه جوانان را جذب خود می‌کنند.

بنی‌صدر در این مصاحبه با بیان اینکه در این سازمان از مسعود رجوی بتی برای اعضا ساخته شده اشاره می‌کند که تلاش می‌شود همه چیز به صورت سفید و سیاه نشان دادده شود و افراد روابطشان را با اعضای خانواده خود قطع کنند تا شخصیت خودشان را گم کنند.

وی می‌افزاید: «در آنجا از تکنیک‌های دستکاری ذهن استفاده می‌شد. در اردوگاه اشرف در عراق سخنرانی‌ها گاه چند روز بدون وقفه ادامه می‌یافت.»

بنی‌صدر یکی از روشهای مورد استفاده برای مغزشویی و شخصیت‌ردایی از افراد را اینطور به خاطر می‌آورد: «یکی از تکالیف ما این بود که روی یک تابلو در یک ستون شخصیت خودمان را بنویسیم و شخصیتی جدید را در ستونی دیگر بنویسیم. یادم می‌آید یکی از اعضای گروه می‌گفت برادر من در سفارت ایران در لندن کار می‌کند. قبلاً او را به عنوان برادرم دوست داشتم ولی حالا به عنوان دشمن از او متنفر هستم. حاضرم فردا در صورت لزوم او را بکشم. و بعد همه تشویق می‌کردند.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش روش‌های گروه داعش برای جذب جوانان افراطی را هم مشابه روش‌های مرسوم در گروه منافقین دانسته است.

منبع: تسنیم