۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴

فرار 400 تروریست داعش به کرکوک

فرمانده نظامی ارتش عراق اعلام کرد که 400 نفر از عناصر گروهک تروریستی دولت اسلامی (داعش) از مناطق آمرلی و سلیمان بیک در استان صلاح الدین، به حویجه در کرکوک واقع در شمال عراق فرار کردند.
کد خبر : ۱۹۴۳۳۹
صراط: "عبدالامیر الزیدی" فرمانده عملیات دجله وابسته به ارتش در استان دیالی در شمال شرق عراق گفت: بر اساس اطلاعات دقیقی که از سوی منابع اطلاعاتی که به مدیریت شهرستان الخالص در دیالی رسید، 400 تن از عناصر گروهک دولت اسلامی از آمرلی و سلیمان بیک در صلاح الدین به سمت الحویجه در کرکوک گریختند.

وی افزود: فرار عناصر گروهک دولت اسلامی پس از شکست آنها در برابر نیروهای امنیتی با همکاری عشایر در دو منطقه مزبور  صورت گرفت.

این فرمانده عراقی خاطرنشان کرد که عناصر گروهک دولت اسلامی راه های ناهموار و روستاهای تحت کنترل خود را پشت سرگذاشتند تا به شهرستان الحویجه در استان کرکوک برسند.

"صالح حرز" فرمانده تیپ زره ای 34 در دسته نهم ارتش عراق نیز امروز، سه شنبه، گفت که 7 تن از عناصر گروهک تروریستی دولت اسلامی در بمباران تکریت مرکز استان صلاح الدین به هلاکت رسیدند.

وی افزود: توپخانه تیپ زره ای 34 توانست یکی از منازلی که عناصر این گروهک تروریستی در نزدیکی جاده الحولی در غرب تکریت در آن پناه می بردند، هدف قرار دهد که بر اثر آن 4 تک تیرانداز از عناصر داعش از پای درآمدند.

حرز تصریح کرد که یک نیروی امنیتی از دسته نهم با عناصر گروهک تروریستی دولت اسلامی در همان منطقه درگیرشدند. درگیریها یک ساعت کامل ادامه داشت و بر اثر آن 3 تن از اعضای داعش کشته و یک خودروی حامل سلاح های سنگین آنها منهدم شد.

"جاسم محمد" عضو ترکمن پارلمان عراق روز یکشنبه گذشته از اقدام نیروهای امنیتی با همکاری عشایر در خصوص رفع محاصره داعش از شهرک آمرلی در شمال کشور و روستاهای اطراف آن خبر داد.

گفتنی است حدود یک ماه پیش تاکنون نیروهای پیشمرگه در اقلیم شمال عراق و نیز ارتش عراق و نیروهای داوطلب شیعه با پشتیبانی هوایی امریکا، حملات گسترده ای برای بازپس گیری مناطق تحت سلطه گروهک تروریستی دولت اسلامی(داعش) در شمال و شرق کشور آغاز کردند.
منبع: العالم