۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

نظر نهایی کفاشیان درمورد بازگشت کی‌روش

رئيس فدراسيون فوتبال با بيان اينکه پاسخش براي تمديد قرارداد سرمربي تيم ملي «نه» است، گفت: اگر با کي‌روش قرارداد نبندم از نظر مالي کلي صرفه‌جويي کرده‌ام.
کد خبر : ۱۹۴۳۸۸
صراط:علی کفاشیان در خصوص آخرین وضعیت حضور بازیکنانی مانند شریفی و پور علی گنجی در تیم امید گفت: قرار بر این شده تا همه این بازیکنان از امروز تا آخر بازی‌های آسیایی در اختیار تیم امید باشند و اگر غیر از این شود نمی‌توانند در لیگ بازی کنند و کارت بازی آنها باطل می‌شود. خوشبختانه این مشکل حل شده و این دو به اردوی تیم امید اضافه می‌شوند.

وی در خصوص اینکه شب گذشته اعلام کرده ته دلش برای تمدید قرارداد با کی‌روش راضی نیست، تصریح کرد: واقعا اینطور است. چون من اگر با کی‌روش قرارداد نبندم از نظر مالی کلی صرفه‌جویی کرده‌ام و می‌توانم به وضعیت چمن ورزشگاه و تیم‌های پایه رسیدگی کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین خبرها از پرداخت حق پخش تلویزیون به فدراسیون فوتبال اظهار داشت: واقعیت این است که درآمد ما در فدراسیون بسیار کم است. من برای حق پخش بحث حرفه‌ای سنگینی دارم. ما می‌گوییم نمی‌خواهد صدا و سیما این پول را بدهد بلکه دولت این کار را بکند. ما حتی پول بیت‌المال را هم نمی‌خواهیم. در طول سال بیش از 1900 بازی باشگاهی بزرگسالان برگزار می‌شود که خیلی از اینها پخش مستقیم می‌شود. هزینه دو سال برگزاری این مسابقات 330 میلیارد تومان است که سال اول 150 میلیارد و سال دوم 180 میلیارد تومان خواهد بود.

کفاشیان ادامه داد: 160 میلیارد از این مبلغ را توسط تبلیغات محیطی تامین کردیم و بقیه را هم باید به کمک دولت تامین کنیم. دولت باید ببیند واقعا ارزش این را دارد که بخواهد با پرداخت مبلغی هر هفته مردم را شاد کند یا نه. ما برای پیشرفت فوتبال خیلی چیزها را می‌خواهیم اما باید پولش هم موجود باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چاره این مشکل چیست؟ عنوان کرد: خوشبختانه وزیر ورزش به عنوان حَکم در این قضیه پیگیر است تا به سرانجام برسد.

کفاشیان در مورد اینکه به نظر می‌رسد مسئولان وزارت ورزش و جوانان در بحث تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش عقب‌نشینی کرده‌اند تصریح کرد: نه اتفاقا آنها خوب جلو آمدند و اختیارات را به فدراسیون فوتبال دادند، تنها بحث حمایت مالی را از وزارت ورزش خواستیم که به ما کمک کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا هنوز هم اعتقاد دارد 99 درصد کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی می‌ماند گفت: ما شرایط را اعلام می‌کنیم تا او به ایران بیاید. به اعتقاد خودم او 99 درصد به ایران می‌آید و سرمربی تیم ملی می‌ماند.

کفاشیان در خصوص اینکه شما در دیدار با مسئولان وزارت ورزش و جوانان مخالف تمدید قرارداد کی‌روش بودید عنوان کرد: من رئیس فدراسیون هستم و به رای مردم احترام می‌گذارم. در مورد تمدید قرارداد کی‌روش "نه" گفتم اما وقتی مردم می‌گویند قراردادش تمدید شود به آن احترام می‌گذارم. وزارت ورزش نیز به ما گفت که باید زودتر تصمیم‌گیری کنید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا امکان دارد که از کارلوس کی‌روش به حسین فرکی برسید، گفت: فرکی یکی از مربیان خوب ما است اما ما با هیچ کس مذاکره نکرده‌ایم. یک مقطع کوتاه تا جام‌ ملت‌ها در پیش داریم و هر کسی که بخواهد جایگزین کی‌روش شود باید تازه کارش را آغاز کند. پس بهتر است که خود کی‌روش سرمربی تیم ملی باشد.

خبرنگاری به کفاشیان گفت که مردم می‌پرسند چرا قرارداد سرمربی تیم ملی ژاپن یک میلیون دلار است اما قرارداد کی‌روش باید 4 میلیون دلار باشد، که وی در این زمینه گفت: شما فکر می‌کنید ژاپن سرمربی تیمش را با یک میلیون دلار می‌آورد؟ ما به افکار عمومی احترام می‌گذاریم و تابع افکار عمومی هستیم.
منبع: تسنیم