۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

دیدار معاون طیب‌نیا با وزیر خارجه نیکاراگوئه

وزیرامورخارجه نیکاراگوئه با خزاعی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر : ۱۹۴۴۰۶
صراط: وزیرامورخارجه نیکاراگوئه با خزاعی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران دیدار و گفتگو کرد.
 
محمد خزاعی در دیدار با وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با اشاره به نقش نیکاراگوئه در آمریکای لاتین، گفت:دولت جمهوری اسلامی ایران ایران آماده است کلیه موانع و چالش‌های گسترش روابط اقتصادی فی مابین را مرتفع کند تا زمینه برای ارتقای همکاریهای تجاری و سرمایه گذاری دو کشور فراهم گردد.
 
ساموئل سانتوس لوپز وزیر امورخارجه نیکاراگوئه نیز ضمن تشکر از مسئولین کشورمان به سابقه همکاریهای دو کشور اشاره و از طرف دولت و مردم کشورش از حسن نیت مسئولین جمهوری اسلامی ایران در رفع موانع همکاری‌های مشترک قدردانی کرد.
 
کشور نیکاراگوئه پیشرفت‌هایی را در جهت دستیابی به اهداف توسعه‌ای به ویژه از بین بردن فقر و ارتقای عدالت اجتماعی داشته است. همچنین در این کشور نسبت سرمایه گذاری مستقیم خارجی به تولید ناخالص داخلی سیزده و نیم درصد است که در مقایسه با کشورهای آمریکای لاتین رقم قابل توجهی است.
منبع: مهر