۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

اظهارات رفسنجانی توهین به روحانی بود

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه اظهارات اخیر رفسنجانی توهین به رئیس‌جمهوری و نادیده گرفتن نقش قانونی و حقوقی روحانی است، گفت: رئیس جمهور باید واکنش قابل توجهی را نسبت به رفتار هاشمی داشته باشد.
کد خبر : ۱۹۴۴۲۵
صراط: دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه اظهارات اخیر رفسنجانی توهین به رئیس‌جمهوری و نادیده گرفتن نقش قانونی و حقوقی روحانی است، گفت: رئیس جمهور باید واکنش قابل توجهی را نسبت به رفتار هاشمی داشته باشد.

علی عبدی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، پیرامون اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی د دیدار با وزیر امور خارجه فنلاند، گفت: آمریکا و غرب همواره رفتار خصمانه‌ای با ما داشته‌اند و این رفتار خصمانه در مذاکرات، قبل و بعد از آن برای ملت و حتی مسئولان دولت اثبات شده است. به نظر من راهپیمایی پرشور مردم در روز قدس امسال و شعار مرگ بر آمریکای آنها گواه این موضوع است که بی‌صداقتی و صداقت دروغین آمریکا برای ملت اثبات شده است و مردم نسبت به این رفتار تنفر دارند.
 
وی تصریح کرد:‌ رفسنجانی چند سالی است که نقش پیشگام و پیشتاز را در ایجاد رابطه با آمریکا و غرب بازی می‌کند و امروز خودش در جایگاهی تصور کرده که می‌تواند با توجه به روی کار آمدن روحانی، حتی برای دولت و تمام کشور تصمیم بگیرد.
 
عبدی با بیان اینکه خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی توسط شخص مقام معظم رهبری مشخص می‌شود، ادامه داد: حتی اگر فردی در جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد به لحاظ قانونی نه حق اظهار نظر درباره خطوط قرمز نظام را دارد و نه اجازه دارد درباره این مسائل بدون نظر و هماهنگی با رهبری نظری بدهد.
 
این فعال دانشجویی تاکید کرد: هاشمی رفسنجانی احساس می‌کند دولت رازی نیست در برخی از بخش‌ها با سرعتی که مدنظر وی است حرکت کند، به همین خاطر تلاش می‌کند تا برخی از مواقع به صورت یکجانبه بدون هماهنگی با رئیس‌جمهور و دولت اظهار نظرهایی را داشته باشد، به طور مثال در رابطه با برقراری ارتباط با غرب دولت با آن اشتیاقی که هاشمی برای ارتباط با غرب دارد، حرکت نمی‌کند و برهمین اساس هاشمی خودش دست به کار شده است. البته به نظر من شایسته است روحانی نسبت به این مسائل واکنش جدی نشان دهد.
 
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: رفتار و اظهار نظرات اخیر هاشمی رفسنجانی توهین به رئیس‌جمهوری و نادیده گرفتن نقش قانونی و حقوق روحانی است و قطعا رئیس جمهور هم از این موضوع ناراحت است، پس باید واکنش قابل توجهی را نسبت به رفتار هاشمی داشته باشد.
 
عبدی به رفتار فرزندان هاشمی در مباحث اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر هاشمی رفسنجانی مباحثی را در رابطه با ارتباط با غرب مطرح می‌کند حتما منافعی را برای خود و اطرافیانش متصور می‌شود و مطمئنا ارتباط وی با کشورهای غربی منافعی را از لحاظ سیاسی و حمایت‌های سیاسی و مادی و معنوی برایش تامین می‌کند.
 
وی به حساسیت مواضعی که در رابطه با کشور گرفته می‌شود اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید در این مباحث دید که تصمیم مقام معظم رهبری در این رابطه چه هست؟ کسی حق ندارد که بخواهد منافع ملت ایران را به راحتی بفروشد یا در اختیار غربی‌ها قرار دهد.
 
عبدی یادآور شد: ما با توجه به تجربیاتی که از گذشته در این رابطه داریم دیگر اجازه نخواهیم داد پول و دارایی مردم فقیر و مظلوم مناطق محروم را بذل و بخشش کند و ما به تبعیت از فرمایش رهبر معظم انقلاب در این رابطه محکم ایستادگی می‌کنیم و نمی‌گذاریم لکه ننگی توسط این افراد بر پیشانی نظام بچسبد.
منبع: فارس