۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴

نگاهی به هفته سی ام لیگ برتر

بازي‌ها در صدر و انتهاي جدول به حساس‌ترين مرحله خود رسيده و فاصله امتياز‌ها بسيار نزديك است.
کد خبر : ۱۹۴۴۹

به گزارش خبرگزاري فارس، اگر از هفته سي‌ام به عنوان نقطه جوش ليگ برتر دهم ياد كنيم اغراق نكرده‌ايم. بازي‌ها در صدر و انتهاي جدول به حساس‌ترين مرحله خود رسيده و فاصله امتياز‌ها بسيار نزديك است.
نگاهي به بازي‌هاي اين هفته داريم:

* ذوب آهن اصفهان - شهرداري تبريز؛ ذوب آهن به دنبال برد و به اميد باخت همشهري

نايب قهرمان آسيا هفته قبل شكست دور از انتظاري را متحمل شد. باختي كه حتي هواداران پرسپوليس نيز آن را پيش بيني نمي‌كردند اما در نهايت شاگردان ابراهيم‌زاده سه بر صفر شكست خوردند تا دومي اين تيم در جدول ليگ هم تهديد شود. به همين دليل بازيكنان ذوب آهن براي آنكه همچنان در كورس قهرماني بمانند انگيزه‌هاي فراواني دارند. آنها اميدوارند تراكتورسازي بتواند از سپاهان امتياز بگيرد تا به قهرماني اميدوار بمانند.
شهرداري تبريز نيز براي اينكه در حاشيه امنيت قرار بگيرد نبايد در نصف جهان امتياز از دست بدهد بنابراين دو تيم با دو هدف متفاوت به ميدان مي‌روند. ذوب آهن برد مي‌خواهد و شهرداري به تساوي هم راضي است.

* راه آهن - استقلال؛ شاگردان مظلومي رودروي بحران‌زده‌ها

راه آهن بعد از شكست جنجالي و پرسر و صدا در همدان چهار بازيكن خود را به دليل محروميت در اختيار ندارد و اعتراض‌هاي مسئولان باشگاه نيز به حكم كميته انضباطي تا اين لحظه تاثيري نداشته و به همين دليل تارتار به باشگاه پيشنهاد داده با بازيكنان جوان و اميدش برابر استقلال به ميدان برود.

استقلال در هفته بيست و نهم ليگ برتر يك شكست خانگي را متحمل شده است. اغلب كارشناسان شانس پيروزي آبي‌پوشان را با توجه به بحران بازيكن در راه آهن و مشكلات اين تيم زياد مي‌دانند، با اين حال شايد راه آهن كه براي سقوط نكردن مي‌جنگد بتواند در ابتداي هفته سي‌ام شگفتي آفرين شود.

* تراكتورسازي تبريز - سپاهان اصفهان؛ ذوب، استقلال و پرسپوليس طرفدار تراكتور

برنده و بازنده بزرگ هفته گذشته در تبريز برابر يكديگر صف آرايي مي‌كنند. تراكتورسازي با برد استقلال در ورزشگاه آزادي خود را در قامت يك مدعي معرفي كرد و اكنون بازيكنان اين تيم روحيه بسيار خوبي براي كسب يك برد خانگي برابر سپاهان و با حضور تماشاگران پرشورشان دارند.

مشكل اصلي سپاهان صدرنشين در تبريز همين تماشاگران پرشور و پرشمار تراكتورسازي است كه تيمشان را بي‌امان تشويق مي‌كنند. استقلال، ذوب آهن و حتي پرسپوليس دوست دارند صدرنشين در تبريز زانو بزند و سه امتياز را از دست بدهد تا تنور رقابت‌هاي ليگ همچنان گرم و پرهيجان باشد و آنها نيز شانس قهرماني داشته باشند.جمعه سپاهان روز سختي را تجربه خواهد كرد.

برخي مي‌گويند اگر سپاهان بتواند از ورزشگاه يادگار امام تبريز با امتياز به خانه برگردد ديگر نبايد در قهرماني‌اش شك و ترديدي داشت ولي اگر تراكتورسازي اين تيم را متوقف كند و به دومين برد بزرگ خود در دو هفته متوالي برسد مي‌تواند خود را براي نايب قهرماني در ليگ هم مي‌تواند آماده كند.

* سايپا - نفت تهران؛ ديدار شش امتيازي ته جدولي‌ها با حضور مربيان سابق تيم ملي

سايپا در سه هفته اخير ليگ نتوانسته نتايج خوبي بگيرد و به همين دليل در خطر سقوط به دسته اول قرار گرفته است. محمد مايلي‌كهن در اواسط ليگ منتظر بركناري‌ خود بود اما مديران باشگاه سايپا صبوري زيادي به خرج دادند با اين حال اميدوارند كه پاداش صبوري‌شان سقوط به دسته اول نباشد.

سايپا در حالي ميزبان نفت تهران است كه بازي‌ خانگي براي اين تيم خيلي مفهوم ندارد و تماشاگر زيادي براي ديدن بازي‌هايش به ورزشگاه نمي‌آيد درست مانند نفت تهران، اين تيم هم در خطر سقوط قرار دارد و فقط به لطف برد پرگل و عجيب برابر همنام آباداني يك امتياز بيشتر از نارنجي‌پوشان كرجي دارد. ديدار اين دو تيم شش امتيازي است و تيم برنده مي‌تواند تا حدودي در حاشيه امنيت قرار بگيرد.

مايلي‌كهن و فركي هر دو زماني در تيم ملي مسئوليت داشته‌اند ولي اكنون تيم‌هايشان در شرايط خوبي قرار ندارند.شايد نبرد مربيان سابق تيم‌ ملي و حساسيت‌ جدول يك بازي تماشاگر پسند را رقم بزند، حتي اگر تماشاگر زيادي به ورزشگاه انقلاب كرج نرود.

* ملوان انزلي - پاس همدان؛ اميد ته جدولي‌ها به ملوان

ملوان در اين فصل با فرهاد پورغلامي نتايج خوبي گرفته و اكنون نيز براي حفظ رتبه تك‌ رقمي‌اش در ليگ برتر تلاش مي‌كند. پورغلامي مي‌تواند با شكست پاس هم به تيم خودش كمك كند و هم به تيم‌هايي نظير سايپا و نفت، شاهين، راه آهن و پيكان تا به بقا در ليگ برتر اميدوار باشند. مديرروستا كار سختي در انزلي دارد و اگر بتواند يك امتياز بگيرد به بقاي تيمش اميدوارتر خواهد شد.

*صباي قم - مس كرمان؛ گوارديولاي ايراني در خطر بركناري

صبا در شش هفته اخير 4 شكست در كارنامه داشته و عبدالله ويسي كه خود را گوراديولاي ايراني مي‌داند روزگار خوشي در صبا ندارد و حتي شايعه استعفاي او نيز منتشر شد و گفته مي‌شود اگر نتواند برابر مس برنده شود شايد با مربيگري در ليگ برتر خداحافظي كند.
حريف صبا اما تيمي قدرتمند است كه توانست هفته گذشته سپاهان صدر نشين را شكست بدهد. شاگردان مرفاوي بعد از اين برد روحيه خوبي پيدا كرده‌اند و از بحران خارج شده‌اند. شايد بازيكنان مس انگيزه ديدار با سپاهان را نداشته باشند اما قطعا براي باختن هم برابر صبا بازي نمي‌كنند. شايد هم صمد مرفاوي زمينه اخراج بدل گوراديولا را از صبا فراهم كند.

* شاهين بوشهر - فولاد خوزستان؛ جنگ براي بقا و جايگاه پنجمي ليگ

شاهين بوشهر با اكبر ميثاقيان يك برد خارج از خانه برابر استيل آذين به دست آورد و روز جمعه ميثاقيان براي اولين بار مي‌خواهد در بوشهر و در حضور تماشاگران خونگرم اين شهر، تيمش را به ميدان بفرستد. بازيكنان شاهين براي سقوط نكردن به ليگ دسته اول با تمام وجود بازي خواهند كرد. شايد بازيكنان فولاد به اندازه بازيكنان شاهين انگيزه نداشته باشند البته آنها در صورتي كه بتوانند شاهين را شكست دهند و در صورت توقف پرسپوليس مي‌توانند به جايگاه پنجمي برسند.

* نفت آبادان - پيكان؛ آبادان به دنبال اعاده حيثيت با پيكان

شاگردان غلامحسين پيرواني بعد از باخت سنگين و دور از انتظار در تهران براي اعاده حيثيت به ميدان مي‌روند و مي‌خواهند تماشاگران دو آتشه خود را راضي نگه دارند. با اين حال مشكل پيرواني شايد همان بي‌انگيزگي بازيكنان تيمش باشد تيمي كه نه دغدغه سقوط دارد و نه شانس كسب سهميه آسيايي انگيزه‌اي زيادي براي مبارزه ندارد اما بازيكنان پيكان بعد از برد در وقت‌هاي اضافي هفته گذشته برابر صبا به بقا در ليگ برتر اميدوار شده‌اند و با انگيزه راهي آبادان مي‌شوند. البته در اين فصل كمتر تيمي توانسته با امتياز از برزيل ايران را ترك كند.

* پرسپوليس - استيل آذين؛ برد راحت دايي يا كابوس شكست تاريخي؟

نبرد دو تيم سرخپوش ديگر مانند نيم فصل اول حساسيت و جذابيت ندارد زيرا استيل آذين اكنون با كورسويي از اميد براي بقا مي‌جنگد و آخرين تيم جدول است و البته در بحران دست و پا مي‌زند. ستاره‌هاي اسم و رسم دار اين تيم هم نتوانسته‌اند دردي از اين تيم پرحاشيه و پرتنش درمان كنند و استيل آذين در اين فصل بيش از سه سرمربي و سه مديرعامل عوض كرده است بنابراين برخي براي شاگردان علي دايي بردي راحت را روي كاغذ تصور مي‌كنند اما دايي مي‌داند نبايد در باد غرور پيروزي بر ذوب آهن بخوابد.

به هر حال در تيم استيل آذين ستاره‌هايي هستند كه هنوز هم مي‌توانند درخشش داشته باشند بازيكناني مثل مهدي مهدوي‌كيا كه زماني با دايي در تيم ملي همبازي بوده انگيزه فراواني براي اين مسابقه دارند. ضمن اينكه تيم‌هاي ياوري برابر پرسپوليس خوب بازي مي‌كنند. هنوز خاطره شكست 4 بر يك پرسپوليس برابر شاهين بوشهر با سرمربيگري ياوري در يادها باقي است، بنابراين علي دايي نبايد تيمش را از پيش برنده تصور كند.

برنامه ديدارهاي هفته سي‌ام:

پنج‌شنبه 25 فروردين

ساعت17:00 ذوب آهن - شهرداري تبريز ورزشگاه فولاد شهر

ساعت19:00 راه آهن- استقلال ورزشگاه آزادي

جمعه 26 فروردين

ساعت17:00 تراكتورسازي- سپاهان ورزشگاه يادگار امام تبريز

ساعت17:45 سايپا - نفت تهران ورزشگاه انقلاب كرج

ساعت17:45 ملوان - پاس ورزشگاه تختي انزلي

ساعت17:45 صبا- مس ورزشگاه يادگار امام قم

ساعت18:00 شاهين - فولاد ورزشگاه بهشتي بوشهر

ساعت18:00 نفت آبادان- پيكان ورزشگاه تختي آبادان

ساعت19:00 پرسپوليس - استيل آذين ورزشگاه آزادي

جدول ليگ برتر

1- سپاهان 58 امتياز
2-ذوب آهن 53 امتياز
3- استقلال 52 امتياز
4- تراكتورسازي 50 امتياز
5- پرسپوليس 47 امتياز
6- فولاد 44 امتياز
7- مس 43 امتياز
8- ملوان 42 امتياز
9- نفت آبادان 38 امتياز
10- صباي قم 35 امتياز
11- نفت تهران 32 امتياز
12- شهرداري تبريز 32 امتياز
13- سايپا 31 امتياز
14- پاس 31 امتياز
15- شاهين 30 امتياز
16- راه آهن 30 امتياز
17- پيكان 29 امتياز
18- استيل آذين 24 امتياز

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز