۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

پشت‌پرده ادعای توافق ایران و آمریکا

روز جمعه، چهاردهم شهریور ماه، بنگاه سخن پراکنی بریتانیا در اقدامی عجیب و تأمل برانگیز خبری را پیرامون موافقت ایران برای همکاری با آمریکا علیه داعش در عراق منتشر کرد.
کد خبر : ۱۹۴۹۳۵
صراط: روز جمعه، چهاردهم شهریور ماه، بنگاه سخن پراکنی بریتانیا در اقدامی عجیب و تأمل برانگیز خبری را پیرامون موافقت ایران برای همکاری با آمریکا علیه داعش در عراق منتشر کرد. 

بنگاه سخن پراکنی بریتانیا در اقدامی عجیب و تأمل برانگیز خبری را پیرامون موافقت ایران برای همکاری با آمریکا علیه داعش در عراق منتشر کرد.
 
جالب اینکه علی رغم مخدوش بودن منبع خبر، رسانه‌های صهیونیستی به منظور بهره‌برداری ژورنالیستی از خبر مذکور، با آب و تاب فراوان به انعکاس آن پرداختند.
 
در ادامه نمونه‌هایی از دروغ پراکنی رسانه‌های صهیونیستی، همراه با دلایل احتمالی نشر این دروغ رسانه‌ای می‌پردازیم:
 
هاآرتص: [آیت الله] خامنه ای رهبر ایران جواز همکاری با آمریکا علیه داعش را صادر کرد
 
رهبری شیعه ایران تهدید جدی دولت اسلامی سنی را درک کرد.
 
پایگاه خبری هاآرتص در گزارشی به نقل از بی بی سی می‌نویسد: ایران با درک تهدید جدی دولت اسلامی (داعش) در شمال عراق، جهت همکاری با آمریکا در مبارزه با این گروه مصمم شد. 
 
 
 
بر اساس این گزارش که به نقل از منابعی در ایران تهیه شده، آیت الله علی خامنه‌ای فرمانده ارشد نظامی خود را جهت همکاری با آمریکا، نیروهای کرد و عراقی توجیه کرد.
 
  پشت پرده ادعای
 
ایران، که توسط شیعیان رهبری می‌شود، تهدید مبارزان سنی مذهب! دولت اسلامی را دریافته است. دولت اسلامی که سعی در تشکیل خلافت در شام و عراق دارد، شیعیان را مرتد می‌داند.
 
رهبر ایران قبلاً از دخالت خارجی در عراق انتقاد کرده بود. اواخر ماه گذشته بمباران هوایی نیروهای آمریکایی کمک حال نیروهای کرد و شیعه شد تا محاصره دو ماهه آمرلی شکسته شود.
 
 
 
تایمز آو اسرائیل: [آیت الله] خامنه‌ای همکاری با نیروهای آمریکایی در مبارزه با دولت اسلامی را تأیید کرد
 
آیت الله خامنه ای به ژنرال قاسم سلیمانی اجازه داد تا برای مقابله با دولت اسلامی (داعش) با ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها همکاری کند.
 
در ادامه گزارش این خبرگزاری صهیونیستی، بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به جزئیات خبر مذکور و صحت آن، رایزنی دو روزه معاونان وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در ژنو پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را مورد بحث قرار داد.
 
 
 
جروزالم پست: ایران همکاری نظامی با آمریکا در نبرد با دولت اسلامی را پذیرفت
 
رهبر عالی ایران، آیت الله علی خامنه‌ای، اجازه داد تا ایران با ارتش آمریکا در مبارزه با افراطیون دولت اسلامی (داعش) همکاری کند.
 
ایران، به عنوان ملتی شیعه،  دولت اسلامی (داعش) را که تشکیلاتی سنی مذهب و افراطی است به عنوان تهدیدی جدی تلقی می کند. به گزارش بی بی سی، [آیت الله] خامنه ای به مقامات نظامی ایران اجازه داد تا با رهبران ارتش آمریکا دیدار نمایند.
 
 
 
بر اساس این گزارش، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس اجازه یافت تا با جنگجویان دولت اسلامی (داعش) وارد مبارزه کند. این در حالی است که واشنگتن به پیشنهادات قبلی ایران مبنی برهمکاری با آمریکا در جهت ثبات عراق به صورت کاملاً محتاط پاسخ گفته بود.     
 
 
 
اما خبر منتشره از سوی بی بی سی مبنی بر موافقت ایران برای همکاری با آمریکا علیه داعش در عراق، بلافاصله از سوی مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تکذیب شد. وی اعلام کرد: مواضع ما در این خصوص پیش از این اعلام شده و خبر مزبور صحت ندارد.
 
هدف بی بی سی و پیرو آن رسانه‌های صهیونیستی، از راه‌اندازی خط خبری بی پایه و اساس مذکور در چند حوزه قابل بررسی است؛
 
1. تقلیل فتنه تکفیری-بعثی به جنگ شیعه و سنی: در انعکاس هدفمند خبر فوق، القاء نزاع و تخاصم ما بین ایران به عنوان حکومت مقتدر شیعی در منطقه با داعش به نمایندگی از اهل تسنن به وضوح قابل مشاهده است.
 
 
 
حال آنکه اقدامات سه سال گذشته گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) نشان می دهد، که تروریست های این گروه کوچکترین قرابت فکری و عقیدتی با هیچ یک از فرق اهل تسنن عراق و دیگر نقاط جهان ندارد. کشتار وحشیانه مردم سنی مذهب در شهرهای مختلف سوریه و عراق توسط تکفیری‌های داعش شاهدی عیان بر این مدعاست.
 
2. القاء تمسک ایران به آمریکا در برابر داعش: بنگاه‌های دروغ پراکنی غربی-صهیونیستی قصد دارند تا ایالات متحده آمریکا را به عنوان تنها ناجی مردم منطقه در برابر داعش قلمداد کرده و ایران را محتاج کمک آمریکا برای دفع فتنه تکفیری تصویر نمایند.
 
 
 
برای اثبات ادعاهای خود حملات آمریکا به آمرلی را علت آزاد سازی این شهر می دانند، اما همگان می دانند که مقاومت جانانه شیعیان آمرلی بود که با فداکاری ارتش و نیروهای مردمی به رهایی ساکنان آن از محاصره تکفیری ها انجامید.
 
 
 
3. فرار روبه جلو در مذاکرات هسته‌ای: در شرایطی که مذاکرات ایران و 5+1 در موضوع هسته‌ای و توافق جامع با زیاده‌خواهی طرف غربی ادامه دارد، انتشار اخباری دال بر همکاری ایران با مقامات آمریکایی در زمینه نظامی، می‌تواند چنین القاء کند که ایران با استیصال در حوزه‌ی روابط خارجی مواجه بوده و به ناچار دست یاری به سوی آمریکا دراز کرده است. بنابراین اختاپوس رسانه‌ای غرب با نشر اکاذیب، توهم دستیابی به توافقی ضعیف و به سود قدرت‌های سلطه‌گر را دنبال می‌کند.
 
4. انحراف افکار عمومی از تحولات اخیر عراق: در زمانی که تشکیل دولت جدید عراق مراحل نهایی خود را سپری می‌کند، فشار طرف غربی و غرب گرایان داخلی به منظور حضور هرچه پر رنگ تر ایشان در کابینه حیدر العبادی و سایر مناصب سیاسی کاملاً مشهود است.
 
  پشت پرده ادعای
 
از سوی دیگر تلاش مذبوحانه ای در جهت بازگرداندن حزب منحله بعث به قدرت و لغو قانون بازخواست از اعضای آن شده اند. در این شرایط پخش شایعاتی از این دست تا حد زیادی می تواند توجه افکار عمومی در درون و بیرون از عراق را از دست های پیدا و پنهانی که قصد بازگرداندن بحران به کشور را دارند، باز دارد.