۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
علی کاوه

مصدومیت بهانه خوبیست اما؛ اشتباه کردی آقای دایی!

کد خبر : ۱۹۴۹۷۶
صراط: شاید انتظار قهرمانی از تیم امثال پرسپولیس، انتظاری بدون منطق و ناعادلانه باشد. تیمی که در ابتدای فصل، ستاره های همچون حسینی، خلعتبری، پولادی و مسلمان را از دست داد و به هیچ وجه یارگيری خوبی انجام نداد.

علی دایی به خوبی می‌دانست که این فصل کار سخت تری در پیش است. عملکرد خوب پرسپولیس، انتظار هواداران و صد البته حضور این تیم در آسیا، نیازمند یک تیم خوب و آماده بود. اما این تیم به هیچ وجه پرسپولیس کنونی نیست.

علی دایی حالا خیلی خوب می‌داند که تیم بدی بسته است. یارگیری نه چندان خوب این تیم در فصل نقل و انتقالات، خیلی زود خودی نشان داده است. نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم اکنون با 8 امتیاز از 7 بازی در رده نهم جدول قرار گرفته است. پرسپولیس در خط دفاعی، به هیچ وجه پرسپولیس  فصل گذشته نیست. در خط میانی، عدم وجود یک بازی‌ساز آماده، ضربه بزرگی به این تیم زده و در خط حمله نیز پرسپولیس آنطور که باید و شاید خوب عمل نکرده است.

مشکلات مدیریتی و مالی به جا مانده از دوران رویانیان، بهانه خوبی برای سرپوش گذاشتن روی بد بسته شدن پرسپولیس امسال است، اما آیا این بازیکنانی که به لیست پرسپولیس اضافه شدند، نیاز این تیم را برطرف کردند؟

1- سوشا مکانی

ستاره فصل گذشته فولاد خوزستان، در انتقالی پرسر و صدا به پرسپولیس پیوست. پرسپولیسی که یکی از بهترین و آماده ترین دروازبان‌های لیگ برتر را در اختیار داشت با مبلغ 700 میلیون تومان، یک دروازبان دیگر هم در اختیار گرفت. هنوز و پس از گذشت 7 هفته، خود دایی نمی‌داند سوشا باید فیکس باشد یا نیلسون. در حالی که ترکیب نیلسون و رضا محمدی نیز گزینه خوبی برای این فصل بود.

سوال: آیا به جای سوزاندن یک سهمیه لیگ برتری و ذخیره این مبلغ، دایی نمی‌توانست بازیکنی در پست مورد نیازش جذب کند؟

2-  رضا نوروزی

آقای گل سابق لیگ برتر 32 ساله شده است. نوروزی دو بار در نفت و فولاد از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شده است. هیچکس نمی‌تواند عملکرد خوب نوروزی در فصول گذشته را زیر سوال ببرد، اما بازیکنی که دو بار رباط پاره کرده و مهم تر از همه، با 32 سال سن، بدون تجربه بازی در تیم‌های بزرگ به پرسپولیس آمد. پرسپولیس 950 میلیون تومان و یک سهمیه دیگر خود را در حالی هزینه کرد که نوروزی باز هم مصدوم شد و احتمالا تا اواخر فصل، غایب بزرگ پرسپولیس خواهد بود.

سوال: همه می‌دانند مصدومیت از ناحیه رباط یعنی چه. آیا به خدمت گرفتن مهاجم خارجی برای پرسپولیس اینقدر سخت بود؟ پرسپولیس حتی به لوسیانو ادینیو که بازیکنی آزاد بود، پیشنهاد هم نداد. 

3-  احمد نوراللهی

یک تیم به چند هافبک دفاعی نیاز دارد؟ احمد نوراللهی با مبلغ 140 میلیون تومان به پرسپولیس آمد. پرسپولیسی که رضا حقیقی و کفشگری را در این پس داشت. شخص ثالثی را هم وارد تیم کرد. هرچند مبلغ این انتقال ناچیز بود، اما همین مبلغ می‌توانست به جای هافبک دفاعی در پست بازیساز یک بازیکن جوان دیگر را به خدمت بگیرد.

سوال: همه فوتبال دوستان، عملکرد نریمان‌جهان در این فصل را دیده‌اند. با توجه به هزینه های پرسپولیس در این فصل، آیا یافتن یک هافبک بازیساز، چه جوان و چه لیگ برتری آنقدر دشوار بود؟

4- حفظ محمد نوری:

علی دایی به وضوح از عملکرد نوری ناراضی بود. پس از شایعات مبنی بر پیوستن کاپیتان سرخپوشان به استقلال، یکباره ورق برگشت. نوری با مبلغ هنگفت 900 میلیون تومان در پرسپولیس ماند. وی در این فصل نیز به هیچ وجه عملکرد خوبی نداشته است. پس از جدایی مسلمان، مشخصا پرسپولیس در پست هافبک بازیساز با مشکل مواجه بود. حالا که صادقیان هم محروم شده، خلا پرسپولیس در پست بازیساز بیشتر نمایان شده است.

سوال: 900 میلیون برای به خدمت گرفتن یک بازیساز مبلغ کمی است ؟

5- بازگشت هادی نوروزی

نیم فصل گذشته را به یاد بیاورید. نوروزی به دلیل عدم رضایت کادر فنی به نفت تهران رفت. معلوم نیست دایی نوروزی را می خواهد یا نه؟ هادی نوروزی به نیمکت پرسپولیس دوخته شده است. قرارداد وی با باشگاه، 650 میلیون تومان است. باید از دایی پرسید دلیل اینهمه آزمون و خطا روی بازیکنانی که به قول خودش اعتقادی به آنها نداشته چیست؟

سوال: آیا این هزینه ها در جای اشتباهی انجام نشده است؟ تیمی که بازیساز نداشته باشد، در طول بازی بدون شک فلج خواهد بود. مثال بارز آن نیز استقلال فصل گذشته است.

از علامت سوالی به اسم مهدی دغاغله که حتی یک دقیقه هم برای پرسپولیس به میدان نرفته است فاکتور می‌گیریم. سوال ما شخصا از علی دایی است، نه کادر پزشکی باشگاه. هرچند که کمتر کسی انتظار داشت پرسپولیس در این برهه حساس، دست روی بازیکن به اسم دغاغله بگذارد.

در کیفیت مایکل اومانای 31 ساله شکی نیست. مدافع کاستاریکا در جام جهانی با مبلغ 560 هزار دلار یا 1 میلیارد و 800 میلیون تومان به پرسپولیس آمد. آقای دایی! قرارداد شما با باشگاه پرسپولیس 2 میلیارد و 100 میلیون تومان است. این قراردادی است که بسته شده و قطعا حق شماست که تمام و کمال آن را دریافت کنید. ولی آیا پرسپولیس که تیم محبوب شماست  و هوادارانش، ارزش اندکی تخفیف نداشت؟

سالی که عملکرد شما در آسیا می‌توانست سکوی پرتاب شما برای تبدیل شدن به محبوب‌ترین مربی پرسپولیس باشد به همین سادگی در حال  از دست رفتن است.تیمی که می‌توانست با ادامه روند پارسال، پس از سال‌ها پرسپولیسی‌ها را به قهرمانی لیگ برتر امیدوار کند، حالا تبدیل شده به سوهان روح.

اعداد بالا را یک بار دیگر مرور کنید. آیا سید جلال و خلعتبری یا حداقل یکی از آنها نمی‌توانستند حفظ شوند؟ اشتباه کردی آقای دایی؛ اشتباه کردی شهریار.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز