۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
پرسپولیس ۳۰ گل هم بخورد، کک آقایان نمی‌گزد

مایلی‌کهن: این تیم حر‌ص‌پولیس است

متأسفانه پرسپولیس دیگر پرسپولیس نیست و به «حر‌ص‌پولیس» تبدیل شده است. این تیم تماشاگرش را سکته می‌دهد و ... . اصلاً این مسائل برای آقایان مهم نیست. اینها دردناک است. آدم دلش برای تماشاگران می‌سوزد.
کد خبر : ۱۹۵۰۱۳
صراط: مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از وضعیت این تیم گفت که اگر پرسپولیس ۳۰ گل هم بخورد، کَک آقایان نمی‌گزد. او البته انتقاداتی هم از کی‌روش انجام داد.

محمد مایلی‌کهن در خصوص شرایط تیم فوتبال پرسپولیس گفت:" شما اگر از شروع تمرینات پرسپولیس، پیش از آغاز لیگ برتر و از هفته اول لیگ تا هفته گذشته را مرور کنید، من یک کلمه در مورد این تیم صحبت نکرده بودم چرا که می‌دانم مردم به پرسپولیس علاقمند هستند."

وی یادآور شد:" با وجود تمام مشکلاتی که پرسپولیس داشته و نتایجی که در چند سال گذشته کسب کرده اما تعداد طرفداران این تیم ریزش نداشته و این نشان دهنده آن است که مردم با تمام وجود پرسپولیس را دوست دارند. این یک واقعیت است که پرسپولیس از هر شخصی بالاتر و برتر است."

«مردم در کوچه و خیابان در خصوص شرایط پرسپولیس از من سؤال می‌کنند و بالطبع نمی‌توانم پاسخگوی آنها باشم»، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با بیان این جمله افزود:" من به هیچ عنوان به دلیل رفتارهای متکبرانه و خودخواهانه و خیلی از موارد دیگر با این آقا (سرمربی پرسپولیس) خوب نیستم اما به هیچ عنوان نمی‌خواهم تیمم ببازد،‌ آن هم به خاطر مردم، چرا که مردم به شخص کاری ندارند و دوست دارند، تیم‌شان ببرد. من هم دوست دارم تیم محبوبم همیشه پیروز باشد."

مایلی‌کهن خاطرنشان کرد:"برخی می‌گویند بعد از شکست‌های اخیر اینها نمی‌خواهند کنار بروند؟! به نظر من اگر پرسپولیس در یک بازی سه تا که نه، 30 تا هم بخورد آقایان کک‌شان هم نمی‌گزد! کما اینکه قبلاً هم نشان داده‌اند، وقتی در تیم‌های دیگر بودند، چطور شادی خود را از پیروزی مقابل پرسپولیس بروز می‌دادند. چیزی که هیچ کجای دنیا متداول نیست."

وی ادامه داد:"همانطور که گفتم این نوع شادی کردن در هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود. کریستیانو رونالدو به واسطه اینکه سال‌ها در منچستریونایتد بازی کرده بود، وقتی با پیراهن رئال مادرید به این تیم گل زد، به هیچ عنوان شادی نکرد و حرکتی نشان نداد. میلاد غریبی یک سال هم در پرسپولیس بازی نکرده اما وقتی به با پیراهن پدیده به این تیم گل زد به احترام پرسپولیس و هوادارانش هیچ عکس‌العملی از خود نشان نداد."

مایلی‌کهن تأکید کرد:"واقعیت این است که برای آقایان فقط پول مهم است و یقین بدانید که پرسپولیس اگر 30 گل هم دریافت کند، کک آنها نمی‌گزد و صحبت از رفتن نمی‌کنند و می‌مانند، چون می‌خواهند اخراج شوند تا پول دو سال آینده خود را هم دریافت کنند، چرا که اگر از سمت خود کناره‌گیری کنند نمی‌توانند از باشگاه غرامت بگیرند و پول قراردادشان را تمام و کمال دریافت کنند."

وی در خصوص نتایج پرسپولیس اظهار داشت:"متأسفانه پرسپولیس دیگر پرسپولیس نیست و به «حر‌ص‌پولیس» تبدیل شده است. این تیم تماشاگرش را سکته می‌دهد و ... . اصلاً این مسائل برای آقایان مهم نیست. اینها دردناک است. آدم دلش برای تماشاگران می‌سوزد."

پیشکسوت پرسپولیس با ابراز امیدواری از اینکه این تیم به معنای واقعی دوباره باشگاه شود، گفت:" امیدوارم باشگاه پرسپولیس ساختار مناسب پیدا کند و دیگر درِ این باشگاه روی پاشنه فرد خاصی نچرخد."

مایلی‌کهن در واکنش به اینکه افشین پیروانی گفته، تماشاگران نباید توهین کنند، اظهار داشت:‌" آقای پیروانی! من هم با این حرف شما موافقم که نباید تماشاگران توهین کنند اما ای کاش شما در گذشته و زمانی که استیلی سرمربی پرسپولیس بود، واکنش نشان می‌دادید. ای کاش آن زمان که توهین‌های زیادی به استیلی که سابقه حضورش در پرسپولیس با این آقا قابل مقایسه نیست، می‌شد؛ واکنش نشان می‌دادید."

وی افزود:" زمانی که استیلی سرمربی پرسپولیس بود، برخی با خط و خطوط خاصی علیه او موضع‌گیری و توهین کردند. آنها حتی به مادر زحمتکش حمید استیلی که برای فرزندانش زحمت کشیده و با مشقت و نداری ساخته بود، توهین کردند. تمام آن شعار دادن‌ها هماهنگ و برنامه‌ریزی شده بود،‌ آن هم توسط کارچاق کن آقایان! چرا در آن زمانی صدای آقای پیروانی در نیامد؟! آقای پیروانی! ای کاش آن موقع هم به رفتار تماشاگران اعتراض می‌کردید؟!"

مایلی‌کهن با بیان اینکه مشکل پرسپولیس کاملاً مشخص است، افزود:" آقای رحیمی (مدیرعامل باشگاه پرسپولیس) از رفقای من بوده و فردی باسابقه در ورزش است اما او هم به زیر بغل این آقا (سرمربی پرسپولیس) رفته است! این را من نمی‌گویم و چیزی است که در رسانه ها عنوان شده است. روز بعد از بازی پرسپولیس مقابل صبا آقای رحیمی سر تمرین حاضر می‌شود. در این تمرین آقای سرمربی با یک ساعت تأخیر می‌آید، آن هم با لباس شخصی. کجای دنیا سرمربی بعد از مدیرعامل باشگاه به تمرین می‌آید؟! مشکل پرسپولیس همین چیزهاست."

وی تصریح کرد:" آقای رحیمی اگر قرار بود مانند مدیران سابق پرسپولیس عمل کند، چرا به این باشگاه آمد؟ آقای رحیمی در واقع سوابق متعدد مدیریتی دارد که به اعتقاد من این سوابق را نیز زیر سؤال برده است. من شک ندارم که آقای رحیمی از حرف‌های من دلخور می‌شود اما ایشان بداند سابقه من نشان داده که هیچ چیز را با منافع جمعی خود عوض نمی‌کنم."

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تأکید کرد:" براساس آنچه در روزنامه‌ها نوشته شده و فکر نمی‌کنم دور از واقعیت باشد، بعد از پیروزی مقابل صبا به بازیکنان پرسپولیس پاداش داده شده است. آیا برای بردها بلافاصله باید پاداش پرداخت شود و برای باخت‌ها نباید جریمه‌ای باشد؟ یک مدیر همانطور که تشویق می‌کند باید تنبیه هم کند. همین کارها را می‌کنند که همه همیشه خود را از پرسپولیس طلبکار می‌دانند."

مایلی‌کهن در پاسخ به این سؤال که آیا نسبت به رأی صادره از سوی دادگاه که بعد از شکایت علی دایی از او صادر شده بود، اعتراض کرده گفت:" تصمیم به اعتراض نداشتم اما اینقدر فشار روی من زیاد بود که روز چهارشنبه اعتراض کردم. دوستان و آشنایان بارها با من تماس گرفته و درخواست داشتند به حکم اعتراض کنم که به همین خاطر تصمیم به این کار گرفتم."

وی اضافه کرد:" متأسفانه در روزهای اخیر بازهم یکی از سایت‌ها شیطنت کرده که مایلی‌کهن در هر صورت باید به زندان برود. بله؛ اگر من اعتراض نمی‌کردم براساس حکم باید می‌رفتم زندان اما وقتی اعتراض کردم و پرنده در دادگاه تجدیدنظر بررسی می شود، معنی‌اش آن است که احتمال شکسته شدن حکم و هر چیز دیگر وجود دارد."

مایلی‌کهن در واکنش به اینکه از سوی برخی افراد از جمله علی کفاشیان تأکید می‌شود، ملی‌پوشان کی‌روش را دوست دارند و می‌خواهند او بماند، گفت:" ما که در تیم ملی اینقدرها پول نمی‌گرفتیم، به هرحال هرچقدر هم می‌گرفتیم وظیفه انسانی داشتیم که انجام می‌دادیم، ضمن اینکه سعی نمی‌کردیم بازیکنان را به سوی خود بکشانیم."

سرمربی پیشین تیم ملی ادامه داد: "اینکه می‌خواهم بگویم مستند است. در مقاطعی که کی‌روش جواب سلام رئیس فدراسیون را هم نمی‌داد، تیم ملی در هتل اسپیناس بوده است. در آن زمان یکی دو ماه بوده که پول اینها عقب و جلو شده بود. یکی از کمک‌های کی‌روش بچه‌ها را هر یک نفر، دو نفر می‌خواهد و به اتاق کی‌روش می‌فرستد. تمام عوامل تیم، مربیان، بازیکنان و تدارکات تیم و حتی سرپرست به اتاق سرمربی می‌روند. در این بین یک نفر پولی که کی‌روش می‌خواسته به او بدهد را با این توجیه که از فدراسیون حقوق می‌گیرد، رد می‌کند. در نهایت سرمربی تیم ملی آن شخص را از تیم ملی حذف می‌کند، به دلیل اینکه آن شخص قابل خرید نبوده است."

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: "بازیکن تیم ملی در 35 سالگی می‌گوید کی‌روش بهترین است. کی‌روش دیگری را از آن سوی دنیا آورده و گذاشته است روی نیمکت و می‌گوید این مربی بهترین است. من هم که بازی‌ام تمام شده می‌گویم کی‌روش بهترین است. اینها معلوم است که داستانی دارد."

وی تاکید کرد: "من امیدوارم خداوند به برخی از مدیران فوتبالی ما عقل بیشتری عنایت کند که گول حقه بازی برخی‌ها را نخورند. تا دیروز می‌گفتند آرسنال، تاتنهام، رئال مادرید،‌ آفریقای جنوبی و همه کی‌روش را می‌خواهند و آخرین بازارگرمی‌اش لیدزیونایتد شده است. باز هم بد نیست که از لیگ برتر به  یک لیگ پایین‌تر رفته است."

مایلی‌کهن در واکنش به اینکه عنوان شده است، پول قرارداد کی‌روش از بیت المال داده نمی‌شود و از محل درآمد تیم ملی از حضور در جام جهانی است،‌گفت: "آقای کفاشیان! شما این پول را از جیب مبارک‌تان می‌دهید؟! چقدر هزینه شده تا تیم ملی برود به جام جهانی؟ آیا پول مردم و دولت در آن نبوده است؟ حالا که می‌خواهد مبلغی بازگردد متعلق به بیت المال نیست، هیچ اشکالی ندارد و می‌توانید هر طور خواستید خرج کنید؟"

وی در پایان تصریح کرد: "من دست مربی خارجی که بتواند به فوتبال ایران خدمت کند را می‌بوسم اما کی‌روش نشان داده هنرپیشه‌ای بیش نیست و تیم ملی ما در سه چهار سالی که در اختیار ایشان بوده نه تنها پیشرفت نکرده، بلکه براساس آمار و ارقام فیفا در جام جهانی یکی از ضعیف‌ترین تیم‌ها بوده است. این اطلاعات و آمار را فیفا می‌دهد و من نمی‌دهم. از طرف دیگر عدم حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های اروپایی و حضورشان در لیگ‌های عربی نشان می‌دهد، تیم ما کیفیت لازم را نداشته است، چرا که تا پیش از این هم کشورهای عربی برای بازیکنان ما سرودست می‌شکستند."

منبع: تسنیم