۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
آمریکا هیچگاه در مبارزه با داعش جدی نیست

کنایه ظریف به نحوه مبارزه آمریکا با داعش

وزیر امور خارجه کشورمان گفت که آمریکایی‌ها تا امروز در مبارزه با داعش جدی نبوده‌اند و مبارزه با تروریسم و افراط را نیازمند همکاری بین‌المللی دانست.
کد خبر : ۱۹۵۱۷۷
صراط: وزیر امور خارجه کشورمان گفت که آمریکایی‌ها تا امروز در مبارزه با داعش جدی نبوده‌اند و مبارزه با تروریسم و افراط را نیازمند همکاری بین‌المللی دانست.
 
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز -یکشنبه- در گفت‌وگو با شبکه سه درباره همکاری ایران با آمریکا برای نابودی داعش گفت: آمریکایی‌ها تا امروز خیلی در این بحث جدی نبودند به خاطر معیارهای دوگانه‌ای که داشتند، اینها مدت‌ها از داعش در سوریه به اشکال مختلف حمایت کردند و الان نمی‌توانند تصمیم بگیرند شعارهایی که پشت سر هم مطرح کردند و خودشان را گرفتار آن شعارها کردند امروز با آن شعارها چکار کنند این گروه خطرناکی است که یک روز خطر آن متوجه عراق بود بعد به سوریه و دوباره به عراق پرداخته و فردا این خطر متوجه سایر کشورهای منطقه و شاید سراسر منطقه باشد.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: احساس می‌کنم هنوز تصمیم جدی و فهم و درک جدی از میزان این خطر ایجاد نشده که وارد حرکت جدی علیه این گروه شوند.
 
ظریف گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا متوجه این خطر بوده و اینکه رئیس جمهور سال گذشته پیشنهاد جهان علیه خشونت و افراط را بیان کرد با عنایت به شناخت واقع بینانه از این خطر بود.
 
وزیر خارجه با ذکر این نکته که مقام معظم رهبری همواره بر خطر تحجر و افراط تأکید کرده‌اند، عنوان کرد: ما کاملا آشنا هستیم و از ابتدای این حرکت وحشیانه در کنار مردم عراق چه مردم شیعه چه برادران و خواهران اهل تسنن و چه برداران و خواهران کرد در عراق بودیم و توانستیم با همکاری مانع از گسترش این خطر شویم، ولی این خطر کل منطقه را تهدید می‌کند و نیاز به یک همکاری بین‌المللی دارد.
 
ظریف مهمترین آرزویش را این دانست که خدا عاقبت همه را به خیر کند و افزود: آرزو دارم در این چند صباحی که خدا این مسئولیت و وظیفه را برای خدمت به مردم به بنده عنایت کرده بتوانم از حقوق مردم ایران پاسداری کنم و شاید اگر خدا کمک کند مشکلات را کم کنیم.
 
وزیر خارجه درباره مهمترین دلواپسی‌اش عنوان کرد: مهمترین دلواپسی‌ام این است که خدا نکند آدم نتواند از پس مسئولیت بر بیاید و در برابر مردم و خدا و اولیای خدا شرمنده شود.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی در بیان علت آرامشی که در کلام و رفتارش است، خاطرنشان کرد: همه ما آرامشمان از این است که به خدا و معصومین توکل و توسل داشته باشیم و هر بار دلم می‌گیرد یاد این آیه می‌افتم الیس الله بکاف عبده و این آیه دل آدم را قرص می‌کند.
 
وی با بیان اینکه ظهر امروز با وزیر خارجه دانمارک که به مشهد آمده ناهار کاری خواهد داشت، عنوان کرد: ایشان به مشهد آمده چون امروز جلسه هیأت دولت در مشهد است و دیشب وقتی وارد شده به صحن‌ها مشرف شده و از جمعیت عظیم در صحن‌ها تعجب کرده است.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز