۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
تنت به ناز‌ طبیبان نیازمند مباد

گزارش جالب کیهان از جراحی رهبر انقلاب

کد خبر : ۱۹۵۶۱۳
صراط: روزنامه کیهان خبر عمل جراحی رهبر انقلاب را به شکل زیر تنظیم کرده است: «خبر» با ظرافت و درایت تنظیم شده بود، چرا که نگرانی و دلشوره امت از قبل قابل پیش‌بینی بود. این سنت دیرینه در پیوند امت با امامت است که دل‌های به هم پیوسته دارند و کمترین بی‌تابی مراد و مقتدای خویش را تاب نمی‌آورند. پس به وضوح قابل تصور بود که خبر بستری شدن حضرت‌آقا و عمل جراحی حضرتش، نفس‌های امت را به اضطراب در سینه‌ها حبس می‌کند و تاب از دست می‌دهند که امام مسلمین را چه پیش آمده است؟ هم از این روی و برای پیشگیری از دلشوره امت بود که «خبر» در بخش خبری ساعت 8 صبح دیروز، نه به نقل از این و آن و یا برخی از نزدیکان و اطرافیان، بلکه از زبان خود حضرت آقا و در حالی که برای انجام عمل جراحی عازم بیمارستان بودند، اعلام شد؛ «من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم... البته جای نگرانی نیست، این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند، لیکن انشاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است» و بلافاصله بعد از پخش سخنان کوتاه رهبر معظم انقلاب، خبر انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی و سلامت کامل ایشان پخش شد.

اما، علی‌رغم درایت و ظرافتی که در انتشار خبر به کار رفته بود، در فاصله کوتاه و چند لحظه‌ای بعد از پخش خبر، انبوه کم سابقه‌ای از تماس‌های تلفنی، مراجعات و پیامک‌ها برای اطلاع از حال حضرت آقا فضای داخل و خارج کشور را فرا گرفت تا آنجا که دکتر مرندی، مسئول تیم پزشکی حضرتش را ناچار به انجام مصاحبه رادیو تلویزیونی و اطمینان دادن به ملت درباره سلامتی کامل رهبرمعظم انقلاب کرد... و اکنون به زبان لسان‌الغیب خطاب به مولا و مقتدایمان سرودنی است که:

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد
وجود نازکت آزرده گزند مباد
سلامت همه آفاق در سلامت توست
به هیچ عارضه، شخص تو دردمند مباد

رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل عارضه پروستات صبح دیروز در یکی از بیمارستان‌های دولتی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدالله این عمل با موفقیت به پایان رسید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه عزیمت به بیمارستان برای انجام عمل جراحی، در پاسخ به واحد مرکزی خبر گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم. البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان‌شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است.

عیادت رئیس جمهور از رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در بیمارستان محل بستری رهبر انقلاب حاضر شد و از ایشان عیادت کرد.
روحانی در این دیدار، بهبودی و سلامتی کامل رهبر انقلاب را از خداوند متعال مسألت کرد.
رئیس‌جمهور پس از دیدار در مصاحبه‌ای، با اظهار خرسندی از وضعیت عمومی رهبر انقلاب و انجام دقیق و مطلوب عمل جراحی و مراقبت‌های پزشکی پس از عمل تأکید کرد: همه مردم باید برای سلامتی، طول عمر و افزایش توفیقات ایشان در خدمت به ملت ایران و جهان اسلام دعا کنند.
روحانی حال عمومی رهبر معظم انقلاب را بسیار خوب و همراه با شادابی و نشاط توصیف کرد و گفت: عوارض پس از عمل کاملاً طبیعی است و تیم پزشکی مجرّب، این عمل جراحی را به بهترین و دقیق‌ترین وجه انجام دادند و در خصوص مراقبت‌های پس از عمل نیز باید با همین دقت کار را دنبال کنند.
رئیس‌جمهور دعای ملت ایران برای رهبر انقلاب را دعایی دائمی و مستمر خواند و اظهار داشت: حال عمومی رهبر انقلاب بسیار خوب است، بنابراین مردم اصلاً نباید نگران باشند و در کنار دعا برای سلامتی ایشان، همه باید شکرگزار وجود ذی‌جود و سلامت رهبر معظم انقلاب باشند.
وی به سفر خارجی از قبل برنامه‌ریزی شده خود  نیز اشاره کرد و گفت: تمایل داشتم که در تهران بمانم اما خود رهبر معظم انقلاب فرمودند که این سفر طبق برنامه انجام شود.

رضایت کامل از عمل جراحی
دکتر علیرضا مرندی رئیس تیم پزشکی رهبر معظم انقلاب در مصاحبه‌ای ضمن ابراز رضایت کامل از عمل جراحی پروستات انجام شده، گفت: این عمل جراحی بدون بیهوشی و با بی‌حسی موضعی انجام شد و وضعیت عمومی رهبر انقلاب اسلامی کاملا خوب و طبیعی  است.
مرندی همچنین افزود: عمل پروستات برای افراد در محدوده سنی سالمندی و حتی میانسالی، عمل رایجی است که در اغلب موارد نیاز به برداشتن پروستات به وجود می‌آید.
وی افزود: مدتی بود این عارضه در رهبر انقلاب ایجاد شده بود و نظر پزشکان این بود که اکنون زمان مناسبی برای عمل است و رهبر معظم انقلاب نیز از نظر پزشکان معالج تبعیت کردند.
رئیس تیم پزشکی رهبر معظم انقلاب در خصوص فرآیند انجام عمل گفت: عمل مزبور صبح دوشنبه و در مدت کمتر از نیم ساعت با بی‌حسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی و بدون هرگونه عارضه‌ای انجام شد.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب در طول عمل در هوشیاری کامل بودند و صحبت می‌کردند و اکنون نیز در وضعیت خوبی هستند و از بنده خواستند سلامت ایشان را به مردم ابلاغ کنم.
مرندی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در خصوص انجام عمل در یک بیمارستان دولتی، افزود: رهبر انقلاب تأکید داشتند مزاحمتی برای سایر بیماران انجام نشود، لذا عمل صبح زود انجام شد.
مرندی در پاسخ به سوالی درباره زمان ترخیص رهبر معظم انقلاب از بیمارستان نیز گفت: به طور معمول مراقبت‌های بعد از این عمل برای همه بیماران بین 3 تا 5 روز در بیمارستان انجام می‌شود و در خصوص ایشان نیز همین روند طی خواهد شد.
وی ادامه داد: پس از ترخیص نیز مانند همه بیماران، در دوره نقاهت، محدودیت‌های بعد از عمل از لحاظ میزان فشار کاری وجود دارد و ایشان اگرچه فردی فوق‌العاده پر کار هستند، اما باید به مدت چند هفته از فشار کاری خود کم و برخی کار‌ها را نیز حذف کنند، البته اراده ایشان بر این است که هر چه زودتر به حالت طبیعی بازگردند.
رئیس تیم پزشکی رهبر انقلاب همچنین از زحمات کادر پزشکی و پرستاران در انجام عمل جراحی و همچنین از دعاهای خالصانه مردم ایران برای سلامتی رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد.

رهبر انقلاب ۴ تا ۶ روز دیگر  به منزل باز خواهند گشت
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از عمل جراحی معظم‌له، گفت: معمولا دوران نقاهت این عمل جراحی ۴ الی ۶ روز است و پس از دوران نقاهت به منزل شخصی‌شان منتقل خواهند شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در حاشیه حضور در مراسم بدرقه رئیس جمهور به قزاقستان در جمع خبرنگاران در خصوص عمل جراحی رهبر معظم انقلاب که صبح دیروز در یکی از بیمارستان‌های تهران انجام شد، اظهار داشت: حال ایشان در حال حاضر خوب است و اطباء که از اساتید برجسته هستند بسیار راضی بودند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پس از عمل جراحی در فاصله بسیار کوتاهی به اتاق شخصی خود منتقل شدند، اضافه کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول عمل جراحی به هوش بودند و از بی‌حسی استفاده شده بود و پس از اینکه به اتاق تشریف آوردند، من با ایشان صحبت کردم و حال ایشان بسیار خوب بود.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، گفت: معمولا دوران نقاهت این عمل جراحی ۴ الی ۶ روز است و پس از دوران نقاهت به منزل شخصی‌شان منتقل خواهند شد.
خبر دیگر آن که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز عصر دیروز با حضور در بیمارستان از رهبر معظم انقلاب عیادت کرد.
همچنین عصر دیروز آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ، علی لاریجانی رئیس مجلس ، آیت‌الله جنتی و حجت الاسلام سید حسن خمینی آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس شورای عالی حل اختلاف قوا، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق، ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، حداد‌عادل نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی  با حضور در محل بیمارستان،‌ از رهبر معظم انقلاب عیادت کردند.
همچنین دکتر هاشمی وزیر بهداشت نیز با حضور در بیمارستان از نزدیک درجریان  روند درمانی رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

تماس تلفنی دبیرکل حزب‌الله لبنان
همچنین عصر دیروز، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان ، در تماس تلفنی جویای احوال رهبر معظم انقلاب شد و ضمن اظهار خرسندی از وضعیت عمومی خوب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، از خداوند متعال بهبود سریعتر ایشان را مسئلت کرد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
۱۳۷
۸۸
دل تمام مسلمين جهان با اوست خدا دل مسلم را نميشكند چه برسد دل مسلمين را .جانم فداي رهبر