۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
بعد از اظهارات معاون روحانی

پروژه "کافی‌شاپ" به "آزادی حجاب" رسید!

تحلیل فوق پیش از آنکه به مقایسه حجاب با اعمالی مانند قتل و دزدی از یک سو و نماز از سوی دیگر بپردازد، نیازمند توجه به مبانی قانونی الزام حجاب است.
کد خبر : ۱۹۵۸۹۷
گروه فرهنگی صراط - همزمان با مطرح شدن بحث اشتغال زنان در کافی شاپ توسط معاون روحانی و حمایت رسانه ها و شخصیت های اصلاح طلب از این اظهارات، این جریان سیاسی موضوع لزوم اختیاری بودن حجاب را هم کلید زده است.

به گزارش گروه فرهنگی صراط، سه روز پیش شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان با انتقاد از اظهارات یک مقام ناجا ممنوعیت اشتغال زنان در فضای عمومی کافی‌شاپ‌ها گفت: اشتغال برای برخی زنان در این اماکن ضروری است و خرج زندگی خود را از این راه به دست می آورند. آیا باید به دنبال این ممنوعیت، آنها دزدی کنند؟

به دنبال این اظهارات، الهه کولایی از اعضای حزب منحله مشارکت به کمک معاون روحانی آمد و گفت که "متاسفانه در سالهای اخیر شاهد هستیم که جریان فکری خاص قصد محدود کردن دایره اشتغال زنان را دارند تا آنان را به سوی خانه نشینی هدایت کنند. این سخن در هنگامی گفته می شود که گویا زنان از اشتغال در کافی شاپ ها و سفره خانه های سنتی منع شده اند."

اظهارات کولایی اما با انتقاد سید رضا اکرمی مشاور روحانی مواجه شد. با این وجود خط حمایت از برخی آزادی ها به سبک غربی به بهانه ÷شتیبانی از اشتغال زنان(!) در میان اصلاح طلبان . غرب گرایان دنبال شد تا به اصل موضوع حجاب رسید.

روزنامه اصلاح طلب اعتماد امروز به صراحت وارد این بحث شد و ادعای دستیابی به تناقضی در زمینه سیاست های فرهنگی کشور را مطرح کرد و نتیجه گرفت که "مساله حجاب ربطي به نظم اجتماعي ندارد".

این روزنامه نوشته است: مساله حجاب را بايد مشخص كرد كه چه نوع مساله‌يي است، مساله‌يي مرتبط با نظم اجتماعي يا مساله‌يي فرهنگي و عقيدتي؟ قتل و دزدي از منظر حكومت بيش از آنكه يك مساله فرهنگي باشد، موضوعي مربوط به نظم و امنيت اجتماعي است. به همين دليل برخورد اصلي حكومت با اين دو پديده، از طريق پليس و دادگاه و مجازات است. البته قتل و دزدي داراي وجه فرهنگي نيز هستند كه پليس و دادگاه مسووليت حل آن را ندارند، بلكه آموزش و پرورش، رسانه‌ها و متوليان ديني و خانواده بايد به حل آن اقدام كنند. من و شما بايد در تربيت فرزند خود به گونه‌يي عمل كنيم كه مرتكب اين دو جرم نشوند، ولي پليس و دادگاه بايد با مرتكبين از زاويه امنيتي و قضايي برخورد كنند.
نمونه ديگر عبادت مهم مسلمانان، يعني نماز است. اگر كسي نماز نخواند، قطعا برخورد امنيتي و قضايي با او راه‌حل نيست، زيرا نخواندن نماز، امنيت و نظم را نقض نمي‌كند، در حالي كه از نظر مسلمانان اين عبادت خيلي مهم است. در مقابل توقف خودرو در محل ممنوع، با عكس‌العمل و جريمه پليس مواجه مي‌شود كه به معناي برخورد حقوقي و امنيتي است.
حال پرسش اين است كه طرح‌كنندگان مساله حجاب از كدام منظر به موضوع نگاه مي‌كنند؟ آيا فقدان حجاب نظم و امنيت را به هم مي‌زند يا يگ گزاره ديني در خطر قرار مي‌گيرد؟ اگر دومي است، در اين صورت بايد گفت عدم رعايت حجاب اهميت بسيار كمتري از ترك نماز يا روزه يا ساير احكام ديني دارد، پس چرا به اين احكام پرداخته نمي‌شود؟
ولي اگر از منظر ديگر، يعني برهم‌زننده نظم اجتماعي به موضوع نگاه شود، در اين صورت اصلي‌ترين روش براي برخورد با مساله، پليس و دادگاه است و شيوه‌هاي ديگر در مراتب بعدي قرار مي‌گيرند.البته در اين صورت بايد چند نكته را روشن كرد. اول اينكه چه حدي از بي‌توجهي به حجاب نظم اجتماعي را تهديد مي‌كند؟ آيا اين حد مربوط به حجاب شرعي است؟ در اين صورت آيا مي‌توان گفت عدم رعايت حجاب شرعي در هر حدي كه باشد، نظم اجتماعي را تهديد مي‌كند، قطعا پاسخ مثبت نيست، همان طور كه نخواندن نماز هم ربطي به نظم اجتماعي ندارد. تعيين اين حد بسيار مهم است. حتي در مكان‌هاي گوناگون نيز حد مذكور فرق مي‌كند.
يكي از مهم‌ترين تعارضات در اين زمينه از سوي مراجع رسمي نشان دادن فيلم‌هايي است كه زنان خارجي در آنها با نوعي از پوشش هستند كه براي زنان فيلم‌هاي ايراني اين پوشش ممنوع است. در حالي كه هر دو فيلم از تلويزيون پخش مي‌شوند و اگر اثرات سوئي بر نظم اجتماعي داشته باشد، فيلم‌هاي خارجي با پوشش غيرمحجبه زنان نيز چنين اثراتي را خواهند داشت. البته در فيلم‌هاي خارجي هم زنان را با هر نوع پوششي نشان نمي‌دهند، ولي بدون روسري و حتي بيش از اين را نشان مي‌دهند. بنابراين مساله حجاب ربطي به نظم اجتماعي ندارد، پس اگر چنين است چرا رعايت حجاب را براي زنان غيرمسلمان و حتي خارجي‌ها الزامي مي‌كنند؟ و اگر مساله مربوط به نظم اجتماعي است چرا در فيلم‌ها از معيارهاي كاملا دوگانه استفاده مي‌شود؟ و نيز چرا اصرار دارند كه زنان ايراني در خارج يا برنامه‌هاي خارج از كشور نيز باحجاب ظاهر شوند، آنجا كه ربطي به نظم اجتماعي در ايران ندارد؟ پس مساله عقيدتي و انجام يك دستور ديني است. در اين صورت همان طور كه آقاي رييس‌جمهور هم تاكيد كردند، اين مساله با «ون» و «سرباز» حل نمي‌شود، زيرا ورود «ون» براي نظم اجتماعي است و نه تغيير نگرش فرهنگي و ديني."


تناقض آشکاری که در این تحلیل وجود دارد عدم توجه مبانی قانونی موضوع است. تحلیل فوق پیش از آنکه به مقایسه حجاب با اعمالی مانند قتل و دزدی از یک سو و نماز از سوی دیگر بپردازد و این موضوع را در یکی از این دو دسته قرار دهد، نیازمند توجه به مبانی قانونی الزام حجاب است.

تحلیل مذکور با توجه به مستندات خود حجاب را در دسته دوم قرار داده و بر این اساس اجباری بودن ان را به چالش کشیده است. در حالی که حجاب از منظر قانونی در دسته اول قرار می گیرد. رعایت حجاب در قوانین کشور الزامی است درست همان گونه که قتل و دزدی ممنوع و مستلزم مجازات است اما برعکس، نماز در قوانین کشور الزامی نیست.

در واقع یادداشت فوق، با اینکه زمینه و محور تحلیل را "قانون" قرار داده، اما صرفا از منظر شرعی به موضوع حجاب نگاه کرده است این در حالی است که از نظر شرعی، تکلیف تمامی موارد مطرح شده از دزدی و قتل گرفته تا حجاب و نماز، مشخص است و نیازی به بحث ندارد.
نظرات بینندگان
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۱۲۵
۶۲
.
............................

حجاب امری واجب است ،اما برای کسانی که مقید به مبانی اسلام باشند.

"صراحتا امده که ای زنان مومنه،بهتراست حجاب داشته باشید.."

حجاب اجباری، فقط کار رو خراب تر میکنه، فقط کافیه از 35 سال پیش تا حالا، نحوه لباس پوشیدن ها رو مقایسه کنید !
_______________________
هرسال آزادتر از پارسال ! 5 سال دیگه چی میشه؟
تونستید جلوشو بگیرید؟ .....
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خیر حجاب یک قانون اجتماعی اسلامی است. بدتر شدن حجاب هم به خاطر اجباری بودنش نیست به خاطر این بوده که دشمن می خواست استراتژی اندلس رو پیاده کنه که در این رایطه هم از ضعیف النفس ها شروع کرد. وگرنه اگر فعالیت دشمن تو این زمینه نبود زن ها خود به خود متوجه می شدند به نفعشونه که حجاب داشته باشند در مقابل چشم های هرزه و هیز.
چرا زن های غیرمسلمونی که به دین اسلام روی میارند رو نمی بینید که اولین انتخابشون حجابه... چون هیچ کی نمیره بهشون بگه مسلمون باش بدون حجاب. خودشون با مطالعه میفهمند که حجاب یک امر تعبدی است هیچ کس هم در افکارشون موش نمیدونه، ولی تو ایران انگیزه هایی برای مخدوش کردن افکار و معکوس نشون دادن حقیقت وجود داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اشتباه منفی دادم..منفی من به مثبت سرباز در
نیلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
تحلیل هاتم مثل اسمت مسخرست.
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین ناشناس. هیچ میدونید اسپانیا بخاطر آزادی حجاب عموما جزء کشورهای اسلامی حساب نمیشه؟؟
هیچ میدونستید امام حسین بخاطر علنی شدن فساد تو جامعه مثل رقاصه های زن وشرابخواری و میمون بازی و.... یزید باهاش بیعت نکرد.... و امام حسن بخاطر اینکه معاویه حداقل ظاهر قضیه رو حفظ کرده بود مجبور به بیعت شد...پس علنی نبودن گناه تو جامعه خیلی مهمه گرچه غیر علنی بودنشم بیماریه و برای این قسمت باید کار فرهنگی بشه نه قوانین اجتماعی
ضمن اینکه جو بی حجابی الان بخاطر غربزدگی جامعه ماست و 90 درصد به خاطر تماشای ماهواره ست...
بعضی زنهای جامعه ما حتی اگه بخوان شان ایرانی بودنشونم حفظ کنن باید خیلی با حجابتر از اینها باشن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نظرتان در مورد زنان با حجاب کاملی که در فتنه سال 88 روبروی حرم حضرت معصومه(س) در قم و در مراسم تشییع آقای منتظری بر علیه نظام ... شعار دادند چیست؟ آیا گناه آنان بزرگ تر است، یا دختران بدحجابی که علاقه مند به اسلام هستند اما نقص ظاهر دارند و یا حتی اگر گرایش به دین هم ندارند، بر علیه نظام اسلامی اقدامی نمی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آیا مزاحمین به نوامیس و کسانی که از مشکلات مالی و خانوادگی برخی زنان سوء استفاده نموده و با پرداخت پول، آنان را در موقیعت تن فروشی قرار می دهند هم به اندازه زنان بدحجاب مورد خشم حزب اللهی ها قرار می گیرند؟
امین زنده به عشق احمدی دلاو
|
Iran (Islamic Republic of)
.
جناب نیلیا:

... را ببین و بنگر و نظرت عوض میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۴۳
۱۵
ترسیدید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۳۲
۶۷
این سه سال آینده را خدا بخیر کنه بعد دولت عوض میشه و اوضاع خوب میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۲۵
۵۸
افساد طلبان بجای حمایت از حقوق مسلم هسته ای ایران و انتقاد از نقض توافق ژنوچای و تحریمهای جدید ضد ایرانی به فکر گسترش و ترویج بی بندو باری در جامعه هستند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چرا ما جملاتی را که رهبری در مورد زنان و دخترانی که حجاب کامل ندارند اما ایمان قلبی دارند را نشنیده می گیریم؟ آیا ما نشنیدیم که رهبری نقص در حجاب آنان را نقص ظاهر داسنتند؟

ممکن است ظاهر زننده‌ای داشته باشد؛ داشته باشد. بعضی از همینهائی که در استقبالِ امروز بودند خانمهائی بودند که در عرف معمولی به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ی به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهای این حقیر باطن است؛ نمی‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئی هستم / آیا تو چنان که مینمائی هستی؟

رهبر معظم انقلاب، 19/7/1391
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۲۷
۱۰
راست میگه خب
بیخود جو ندید
یک استاد دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۶۴
۲۵
مطلب روزنامه اعتماد را خواندم کاملا درست مستدل منطقی وعقلانیست.

تقریبا 100درصد مردم قتل دزدی وقاچاق مواد مخدر را جرم و غیر قانونی میدانند اما سوال اینست چند درصد مردم نداشتن حجاب کامل ( ونه لخت بودن ) و عقب بودن روسری یا کوتاه بودن مانتو واز این قبیل را جرم می دانند?!

در صدر اسلام هیچگاه حجاب اجبار عمومی نبوده و در هیچ کجای قران الزام اجبار حجاب برای عموم مسلمین نیامده
وبه همین دلیل در هیچ کشور مسلمانی بجز ایران و چند شهر عربستان حجاب اجبار عمومی ندارد

در مورد قانونی بودن ان نیز خوب مگر قانون وحی منزل است!? خوب باید اصلاح شود. همین
وبه خاطر همین جرم ندانستن ان در نزد عموم است که به قول دکتر روحانی با وجود 35 سال برخورد خشن وسلبی با ان و در نسلهای پیاپی همچنان این مساله حل نشده .
وقطعا با این روش بگیر وببند و ون وگشت ارشاد در اینده هم حل نخواهد شد مگر گسترش واکنش متقابل به صورت لجبازی و بدتر شدن موضوع

عقل سلیم حکم میکند بجا.ی افراط در یک اقدام عبث وبی حاصل کمی درست بیندیشیم.

امیدوارم شهامت درج نظر را داشته باشید
ومنتظر پاسخ موافقان ومخالفان محترم هستم
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
در صدر اسلام حجاب برای این اجباری نبود چون هنوز اسلام خوب جا نیفتاده بود و به مردم سخت نمی گرفتن ولی در حال حاضر بر تمام مسلمانان حجاب واجبه و همه باید از قانون پیروی کنن.
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا سرباز!وقتایی که آدم جوابی در خور به ذهنش نمیرسه سکوتم بد چیزی نیست ها!اسلام جا نیفتاده بود دیگه چیه؟مگه قورمه سبزی یا فسنجونه که جا بیفته؟الان که اسلام جا افتاده چه فرقی با صدر اسلام داره؟خیلی بهتره؟
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
کامنت سرباز رو خوندم یاد نامه داعش خطاب به مردم عراق افتادم!!
_________
هیات شرعی داعش با صدور بیانیه ای به زنان استان دیرالزور دستور داد تا از این پس با حجاب کامل برقع در شهر تردد کنند. در این بیانیه متخلفان از این قانون به زندان و پرداخت جریمه به مبلغ 5000 لیره سوریه تهدید شده اند.
majid
|
Iran (Islamic Republic of)
یک استاد دانشگاه
شما مثل اینکه فقط کتابهای دانشگاهیتو توی عمرت خوندی یک بار اگر قرآن رو خونده بودی این حرفهای به اساس رو نمیزدی
majid
|
Iran (Islamic Republic of)
sun
منظور از اینکه اسلام جا نیفتاده بود یعنی اینکه همه احکام یکبارکی برای مسلمونها نیامده بود که کم کم تا پایان عمر پیامبر و روز غدیر اسلام کامل شد.
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب استاد ! معیار ما مردم هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا حرفتون عقلانیه به نظر خودتون؟
اینجا جامعه اسلامی هست و قوانینش هم اسلامی مردم هم یا همه شو با هم میخوان یا هیچی شو که ....

نشید مصداق آیه" آیا به بعضی از این قرآن ایمان میاورید وبه بعض آن کافر می شوید؟"
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
مجید جان گل گفتی... از کسی که کتابهای زیادی میخونه نباید ترسید از کسی باید ترسید که 1 کتاب داره مقدس ... ولی هرگز اون و نخونده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۴۸
۱۱
در مورد غير مسلمان ها و غير ايراني ها ............... وقتي زني از يك كشور ديگر مي آيد مجبورش مي كنيم حجاب داشته باشد اما وقتي يك زن ايراني به خارج مي رود حجاب دارد. در هيچك يك از كشورهاي اسلامي حجاب اجباري نيست
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
این دلیل نمیشه که کشورای دیگه هر کاری کردن ما هم همون کارو بکنیم.
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۴۱
۷
حجاب به شکلی که سرش دعوا است و میگن باید رعایت شه، یکی از سنت های عربستان بوده و زنان عرب قبل از آمدن اسلام هم همین لباس ها رو در عربستان می پوشیدن.

یعنی این نبوده که زنای دوره جاهلیت با دامن کوتاه بگردن.
منظور از حجاب هم پوشیده بودن.


قل للمومنات !
نگفته قل للنساء !
نگفته قل للمسلمات!

و گفته قل نگفته برو بگیر بزنشون. گفته برو بگو. اما نگفته اگه انجام ندادن چیکارشون کن.
هلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
خوبه خودتون میگید قل للمومنات، نگفته قل للمومنون، نگفته قل للرجال، نگفته قل للمسلمون، نتیجه اخلاقی این که بی زحمت آقایون لطف کنند تو این مبحث نطر ندهند... چون نظرشون معلومه چیه و برخاسته از چی.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
خانم هلیا:

نتیجه اخلاقی رو از قرآن بیاموزیم:

جایی که داره بگو ای پیامبر تو وظیفه ات اینه که باید بگی ! نباید تهدید کنی ! نباید فحاشی کنی، نباید به زور شمشیر و زور، به راه راست بیاری !

گفته فقط بگو !!!!

و اگر خدا مي خواست همه شما را( به اجبار)هدايت مي كرد ...
نیلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
باز اشتباه برداشت کردین و این کج فهمیاتون از اسلام و قران باعث شده مملکت اسلامیمون کم کم به قهقرا کشیده بشه.
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
تو نمیخوا تفسیر قرآن کنی وبرذاشت خودت رو بگی. علمای اسلا م از اول تا کنون تشخیص دادن حجاب واجبه اقای نوری همدانی تازه فتوا نداده که تو قبولش نداشته باشی. تو یک درصد از ادبیات عرب سر در میاری که نظر میدی؟ از افعای امر آیه مشخصه که حجاب واجبه برای زنان مسلمان و زن غیر مسلمون هم تو جامعه اسلامی موظفه قوانینش رو اجرا کنه

امام خمینی تو فرانسه یه گوسفند تو حیاط سر بریدن از گوشتش نخورد چون قانون فرانسه این نبوده که کسی خودش گوسفند سر ببره
واحد
|
Iran (Islamic Republic of)
آقاسینا آقا امین.در زمان صدر اسلام هر آیه وسوره ای که توسط پیامبر نازل میشده.مسلمانان با گوش جان پذیرفته وعمل می کردند ومانند برخی از مسلمانان الآن با عناد ودشمنی درمقابل دستور الهی نمی ایستادند.مگر تعداد انگشت شماری که آنها هم از ترس انگشت نما شدن در انظار رعایت می کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۱۴
۵۴
انشالله سه سال دیگه شر فتنه گرها برای همیشه کنده میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
1.5 سال دیگه حداقل 70 - 80 درصد مجلس دست اصلاح طلبان میافته
مجل
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
یکی دوسال دیگه مجلس بصورت 70 تا 80 درصد دست اصلاح طلبان می افته
بعدش هم مجلس خبرگان
دور بعد هم یا روحانی میشه یا فردی دیگه که قطعا اصلاح طلب خواهد بود
چرا که علاوه بر اون 19 میلیون اکثریت اون 14 میلیون تحریمی هم میان رای میدن
majid
|
Iran (Islamic Republic of)
70 80 درصد چقدر شما ساده اید چی فکر کردید
ناشناس
|
France
|
۱۵:۰۲ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۱۸
۳۷
آخه اگه حجاب رو آزاد کنن به همونجا متوفق بشه آدم دلش نمی سوزه قدم بعدی اینه که هر کی حجاب سرش کرد رو بگیر و فحش و ناسزا بگن و قدم بعدی فحشا رو در سینما و تئاتر نهادینه کنن و گسترش کنن قدم های بعدی رو هم خودتون حدس بزنین
ناشناس
|
France
مگه ما مثل شماییم؟
آرش
|
France
چرا چرند میگی عزیزم!
زمان شاه کجا به زنان محجبه توهین میشد؟

الان هم اگر خیلی بندرت چنین اتفاقی میافته بخاطر اینه که دخترایی که توسط گ. ا. یا جاهای دیگه بهشون برخورد توهین امیز شده...چون نمیتونن جواب اونا رو بدن جای دیگه عقده شون رو خالی میکنن
سینیا
|
France
خوب بلدی ناقلا
یزدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۲۹
۱۴
همانطور که استاد نظر داده علت اصلی این که 35 سال مقابله سخت وبگیر ببند با بدحجابی جواب نداده وحتی روزبروز بدتر هم میشه اینه که
حداقل 50 - 60 درصد مردم اصلا اون نوع پوشش رو جرم نمیدونن
اینکه روسری خانمی عقب باشه یا مانتوش کوتاه یا رنگ روشن و...اصلا از دیدگاه بسیاری از مردم جرم محسوب نمیشود حتی بی حجابی هم محسوب نمیشه
تعریف بی حجابی بر خلاف تصور دقیقا همان - برهنه بودن - است

حجاب علاوه بر بعد عقیده شخصی از بعد اجتماعی هم یک بعد کاملا " عرفی " دارد

-حجاب عرفی -در ایران در نقاط مختلف کشور وحتی تهران با هم متفاوتست
در افغانستان طالبانی ودر عراق تحت تسلط داعش یک چیز ودر هون عراق ر بغداد یه جور دیگه
در سوریه در دمشق یک چیز و در حلب چیز دیگر
در لبنان چند مدل...
در مالزی هم بانوان ازادانه واگاهانه ( برخلاف بعضی جاها!) حجاب پوشیده و در عین حال شاد و زیبایی دارند

نتیجه کلی :
" حجاب عرفی " یک پدیده کاملا طبیعی وبومی است
وبرخورد با چیزی بنام - بدحجابی - امری کاملا غیرمنطقی ومضحک وقطعا بی نتیجه است.
majid
|
Iran (Islamic Republic of)
استاد کیه
این که شما امروز میبینید مردم عقب بودن روسری رو بد نمیدونن بخاطر سیاستهای فرهنگی رسانه های ماست که به اینجا رسوندنش وگر نه قبلا این موارد رو بد میدونستن . اگر رسانه ها درست کار میکردن امروز کسی مشکلی با پوشش اسلامی نداشت
واحد
|
Iran (Islamic Republic of)
دل آدم از اینکه 50 60 در صد از مردم به قول شما به دنبال بی حجابیند به درد می آید.که چرا این همه آدم به دنبال هرزگی وبی حیاییند.چون بی حجابی برابر است با هرزگی
مردمی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۲۰
۷
نوش جونتون

شما .... با باد کردن دروغی به نام جریان انحرافی کشور رو به ورطه نابودی کشیدید

به حقانیت احمدی نژاددیگر شهادت هم میدهم
majidr
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۲۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۹
۳۰
فقط روش داعش برای حجاب جواب می دهد ولاغیر!!!
به قول آقای انصاریان خواهران و مادران ما که از دنیا بروند فاتحه حجاب خوانده می شود.
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۳۵
۴۴
من به عنوان یک دختر با حجاب والبته زیبا دوست دارم حجاب اجباری باشه. افرادی که میگن نباشه از 2 حالت خارج نیست
یا آقا هستن وبه فکر مطامع شخصی!
یا بانو هستن و به فکر عرضه کردن خودشون!